رکورد جدید ترکیه در صادرات محصولات کشاورزی - افق اقتصادی

رکورد جدید ترکیه در صادرات محصولات کشاورزی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 201804 |
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸ |
69 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه در سـال ۲۰۲۳ بـا افزایـش ۲.۸ درصـدی در مقایسـه بـا سـال گذشـته بـه ۳۵ میلیـارد و ۱۶۴ میلیـون و ۲۵۳ هـزار دلار رسـید. ایـن رقـم، بالاتریـن میـزان صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه در تاریـخ ایـن کشـور محسـوب می‌شـود. سـهم صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه از کل صـادرات ایـن کشـور در […]

رکورد جدید ترکیه در صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش اکوایران؛ صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه در سـال ۲۰۲۳ بـا افزایـش ۲.۸ درصـدی در مقایسـه بـا سـال گذشـته بـه ۳۵ میلیـارد و ۱۶۴ میلیـون و ۲۵۳ هـزار دلار رسـید. ایـن رقـم، بالاتریـن میـزان صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه در تاریـخ ایـن کشـور محسـوب می‌شـود. سـهم صـادرات بخـش کشـاورزی ترکیـه از کل صـادرات ایـن کشـور در سـال گذشـته ۱۵.۹ درصـد بـوده اسـت. با توجه به داده‌های اعلام شده این سوال مطرح می‌شود که مهمتریـن محصـولات کشـاورزی صادراتـی ترکیـه در سـال ۲۰۲۳ شامل چه کالای می‌شود؟ براساس گزارش اتاق بازرگانی ایران صادرات محصولات کشاورزی ترکیه در ۴ گروه «غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی و محصولات تولیدی آن به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار»، «سبزیجات و میوه‌های تازه به ارزش ۳ میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار»، «میوه‌های خشک و محصولات تولیدی آن به ارزش یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار و « زیتون و روغن آن به ارزش ۸۷۱ میلیون دلار قرار داشته است.

براساس داده‌های اعلام شده «عـراق»، «روسـیه»، «آلمـان» و «اسـپانیا» بزرگتریـن واردکننـدگان محصـولات کشـاورزی ترکیـه در سـال ۲۰۲۳ بوده‌انـد. ارزش صـادرات غـلات، حبوبـات و دانه‌هـای روغنـی ترکیـه بـه عـراق در سـال گذشـته ۲ میلیـارد و ۱۲۳ میلیـون دلار بـرآورد شـده اسـت. در مجمـوع، صـادرات ترکیـه در سـال ۲۰۲۳ بـا افزایـش ۰.۶ درصـدی در مقایسـه بـا سـال گذشـته بـه ۲۵۵ میلیـارد و ۸۰۹ میلیـون دلار رسـید.

وزیـر امـور بازرگانـی ترکیـه، اعـلام کـرد کـه کشـورش قصـد دارد طـی سـال جـاری صـادرات خـود را بـه ۲۶۷ میلیـارد دلار افزایـش دهـد. پیـش از ایـن، اتحادیـه صادرکننـدگان منطقـه جنـوب شـرق ترکیـه خبـر داد کـه درآمـد ترکیـه از صـادرات پسـته در سـال گذشـته بـه ۱۵۱ میلیـون و ۵۶۸ هـزار دلار رسـید.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید