کاهش شکاف جنسیتی پرداخت حقوق در آمریکا رکورد زد - افق اقتصادی

کاهش شکاف جنسیتی پرداخت حقوق در آمریکا رکورد زد - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 198149 |
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۴۶ |
76 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد کاهش شکاف پرداخت حقوق میان زنان و مردان آمریکایی، در سال ۲۰۲۳ با رکورد همراه شد و به کمترین میزان خود رسید. به نوشته بلومبرگ، در سال گذشته میلادی، متوسط حقوق دریافتی هفتگی برای زنان ۱۰۳۱ دلار بود که معادل ۸۳/۸ درصد حقوق دریافتی مردان آمریکایی […]

کاهش شکاف جنسیتی پرداخت حقوق در آمریکا رکورد زد

به گزارش اکوایران، اداره آمار کار آمریکا اعلام کرد کاهش شکاف پرداخت حقوق میان زنان و مردان آمریکایی، در سال ۲۰۲۳ با رکورد همراه شد و به کمترین میزان خود رسید.

به نوشته بلومبرگ، در سال گذشته میلادی، متوسط حقوق دریافتی هفتگی برای زنان ۱۰۳۱ دلار بود که معادل ۸۳/۸ درصد حقوق دریافتی مردان آمریکایی بوده است.

از سوی دیگر، شکاف جنسیتی پرداخت حقوق در آمریکا با توجه به نژاد و قومیت، متفاوت بوده است. زنان سیاه‌پوست در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۹۴ درصد حقوق مردان سیاه‌پوست را دریافت کردند، در حالیکه این میزان برای زنان سفیدپوست در مقابل مردان سفیدپوست، ۸۴/۱ درصد و برای زنان آسیایی‌ در مقابل مردان آسیایی، ۷۸/۳ درصد بوده است.

در مجموع،‌ متوسط حقوق دریافتی در سه‌ماهه آخر ۲۰۲۳ در میان ۱۲۱/۳ میلیون کارگر تمام‌وقت، هزار و ۱۴۲ دلار بوده که با افزایش ۵/۴ درصدی نسبت به یک سال قبل‌تر همراه بوده است.

همچنین متوسط درآمد هفتگی برای کارگران تمام‌‌وقت ۲۵ سال به بالا که از مقطع دبیرستان فارغ‌التحصیل نشده‌اند، ۷۱۳ دلار؛ افرادی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند، ۹۱۷ دلار و این میزان برای افرادی که حداقل یک مدرک لیسانس دارند، ۱۶۰۸ دلار بوده است. در میان فارغ‌التحصیلان مدارج عالی نیز مردانی که در میان ۱۰ درصد برتر از نظر دریافت حقوق بودند، دست‌کم ۴ هزار و ۶۲۳ دلار به شکل هفتگی حقوق دریافت کرده‌اند، اما زنانی که در همین دسته قرار می‌گیرند، ۳ هزار و ۴۴۳ دلار در هفته درآمد داشته‌اند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید