حذف ارز ترجیحی ۲۰۰ کد کالاهای اساسی - افق اقتصادی

حذف ارز ترجیحی 200 کد کالاهای اساسی - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 195922 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ |
95 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، امروز در هفتمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، فعالان بخش کشاورزی میزبان قائم مقام و معاون حوزه تجارت وزیر جهادکشاورزی بودند تا بتوانند چالش های پیش روز  تجارت را تا حدودی حل وفصل کنند. در این نشست اعضا پیرامون چالش های خود از جمله تمدید ثبت سفارش؛ عدم ترخیص صددرصدی کالاها به رغم مصوبات سران قوا، […]

حذف ارز  ترجیحی  ۲۰۰ کد کالاهای اساسی

به گزارش اکوایران، امروز در هفتمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق تهران، فعالان بخش کشاورزی میزبان قائم مقام و معاون حوزه تجارت وزیر جهادکشاورزی بودند تا بتوانند چالش های پیش روز  تجارت را تا حدودی حل وفصل کنند. در این نشست اعضا پیرامون چالش های خود از جمله تمدید ثبت سفارش؛ عدم ترخیص صددرصدی کالاها به رغم مصوبات سران قوا، مدیریت واردات و رفع تعهدات ارزی صادرات سخن گفتند. در این نشست علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزارت جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار اعلام کرد وزارت جهادکشاورزی موافق رفع تعهدات ارزی نیست اما پیمان سپاری ارزی قانون مجلس است. البته ما در این خصوص بارها به بانک مرکزی توضیح داده ایم  که این امر مانعی بر سر راه توسعه محصولات کشاورزی شده است. وزارت جهاد کشاورزی سعی دارد با نرخ مجذوب‌تر کار را جلو ببرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: فعالیت تجاری به شکل تهاتر را در تعداد محصولات کشاورزی که جز کالاهای اساسی نیست، افزایش داده ایم. علاوه بر اینکه رئیس بانک مرکزی قول داده است در صورت افزایش ظرفیت فعالیت تهاتری جدید همکاری خواهند داشت.

همچنین احمد خانی نوذری اعلام کرد که در ابتدای سال ۱۴۰۲ وزارت جهاد کشاورزی با انباشت هزینه ارزی سال ۱۴۰۱ مواجه بود. درحالی که بودجه ای که برای واردات در نظر گرفته شده بود  ۱۵ میلیارد یورو در قالب ارز ترجیحی و ۱.۵ میلیارد یورو در قالب ارز نیما بود. به گفته او در این مدت وزارتخانه برای کنترل منابع از مجموع  ۴۲۰ کد تعرفه ای که ارز ترجیحی دریافت می کردند بیش از ۲۰۰ کد تعرفه را از لیست دریافت کنندگان ارز ترجیحی خارج و وارد تالار دوم (نیما) کرد. براین اساس هم بالغ بر دو میلیارد یورو، ارز ترجیحی مدیریت شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید