تعداد و میزان تولیدات دام سنگین افزایش یافت - افق اقتصادی

تعداد و میزان تولیدات دام سنگین افزایش یافت - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 195816 |
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۶:۴۵ |
77 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، تعداد گاو و گوساله‌ها در پاییز ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار راس تخمین زده شده که در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار راس افزایش و در قیاس با تابستان سال جاری حدود ۳۰ هزار راس و در قیاس با بهار ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار راس بیشتر شده است.  ترکیب […]

تعداد و میزان تولیدات دام سنگین افزایش یافت

به گزارش اکوایران، تعداد گاو و گوساله‌ها در پاییز ۱۴۰۲ حدود ۵ میلیون و ۴۸۰ هزار راس تخمین زده شده که در مقایسه با پاییز سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار راس افزایش و در قیاس با تابستان سال جاری حدود ۳۰ هزار راس و در قیاس با بهار ۱۴۰۲ حدود ۱۰ هزار راس بیشتر شده است. 

ترکیب نژادی دام سنگین در پاییز ۱۴۰۲

بررسی جزئی‌تر نژاد گاو و گوساله‌ها نشان می‌دهد تعداد ۱.۵ میلیون راس گاو و گوسال اصیل، ۲.۳۲ میلیون راس گاو و گوساله آمیخته و ۱.۶۶ میلیون راس گاو و گوساله بومی در بهره‌برداری‌های پرورش دهنده گاو وگوساله وجود داشته است. 

این درحالیست که تعداد گوساله‌های زنده به دنیا آمده نیز در مقایسه با پاییز سال گذشته افزایش داشته است.

مشاهده می‌شود در پاییز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۲۸۵ هزار راس گوساله زنده به دنیا آمده بود درحالیکه در سال جاری این تعداد به ۳۴۹ هزار راس رسیده است. 

تعداد گاو و گوساله‌های پروار شده

 تعداد گاو و گوساله‌های پروار و فربه شده در پاییز سال جاری حدود ۴۶۲ هزار راس بوده که نسب به مقطع مشابه در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار راس افزایش یافته است اما در قیاس با تابستان سال جاری کاهش داشته است. به طور کلی گوساله و گاوها را با هدف تامین گوشت قرمز پروار می‌کنند و با توجه به اینکه درصد پروتئین گوشت گاو بیشتر از گوشت گوساله است، پروار کردن آن‌ها اهمیت زیادی در تامین منابع غذایی دارد.

مقدار شیر گاو تولید شده در انتهای آذر

به طور کلی آمار مربوط به دام سنگین از انتهای سال ۱۳۹۹ منتشر می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در پاییز سال جاری ۲ میلیون و ۱۰۴ هزار تن شیر گاو در دامداری های کشور تولید شده است. مشاهده می‌شود این حجم از تولید شیر در مقایسه با تابستان سال جاری حدود ۳۰ هزار تن کاهش یافته اما به طور کلی در جایگاه بهتری نسبت به سال‌های اخیر قرار دارد. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید