افت صادرات آبزیان ایران در ۹ ماهه ۱۴۰۲ - افق اقتصادی

افت صادرات آبزیان ایران در 9 ماهه 1402 - افق اقتصادی
سه شنبه, ۳ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-24
کد خبر: 194919 |
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۶:۴۵ |
94 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، براساس داده‌های ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ گمرک ایران، در بین محصولات کشاورزی صادر شده،  ارزش صادرات محصولات شیلاتی ۲۲۸میلیون و ۳۳۲هزار و ۸۵۲ دلار  است. طبق داده های موجود این رقم حاصل صادرات  ۱۰۲ هزار و ۳۵۲ تن محصولات آبزی بوده است. این در حالی است که گزارش های  ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان میدهد، […]

افت صادرات آبزیان ایران در ۹ ماهه ۱۴۰۲

به گزارش اکوایران، براساس داده‌های ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ گمرک ایران، در بین محصولات کشاورزی صادر شده،  ارزش صادرات محصولات شیلاتی ۲۲۸میلیون و ۳۳۲هزار و ۸۵۲ دلار  است. طبق داده های موجود این رقم حاصل صادرات  ۱۰۲ هزار و ۳۵۲ تن محصولات آبزی بوده است. این در حالی است که گزارش های  ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان میدهد، صادرات شیلات در ایران به عدد ۱۳۳ هزار تن و به ارزش تقریبی ۲۶۱ میلیون دلار رسیده بود. این ارقام برای سال ۱۴۰۰  به میزان ۹۷ هزار تن و معادل ۱۶۴ میلیون دلار بود. این داده های نشان میدهد درحالی که در سال ۱۴۰۱ ایران رشد قابل توجهی در حجم صادرات محصولات شیلاتی تجربه کرده است؛ اما نتوانسته این رشد را در سال ۱۴۰۲ ادامه دهد.

در ۱۴۰۲ چه آبزیانی صادر شد؟

سید روح اله لطیفی، سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران درباره جزئیات صادرات آبزیان تا پایان آذر سال جاری گفت: در این مقطع ایران ماهی زینتی ۳۲۸ تن، کپور ۱۴ هزار و ۳۶ تن، قزل‌آلا ۱۰ هزار و ۷۶۵ تن، حلوا ماهیان ۳۴۹ تن و ماهی‌های پهن ۵ هزار و ۶۷۲ تن صادر کرده است.

به نقل از مهر او افزود: در مدت مورد بررسی سگ ماهی ۲۳ هزار و ۴۴۹ تن، مار ماهی ۹۹۴ تن، ماهی سی‌باس ۲۲ تن، شاه ماهی و ساردین ۱۱ هزار و ۵۰۵ تن، ماهی به شکل فیله ۹ تن صادر شده است. درضمن ماهی‌های خشک شده ۳۳۵ تن، خرچنگ صخره‌ای ۱.۲ تن و میگو ۲۳ هزار و ۲۸۸ تن تا پایان آذر صادر شده است.

داده موجود نشان می دهد در این مدت صادرکنندگان،  ۵ هزار و ۳۶۸ تن تون‌ماهیان،  یک هزار و ۹۳۲ تن شبه تون‌ماهیان و  ۵۷ تن جگر و تخم ماهی به کشورهای مختلف صادر کردند.

درضمن در ۹ ماهه امسال، ایران  یک هزار و ۹۸۲ تن کنسرو ماهی تن ، ۴۹۵ تن کنسرو بادبان ماهی ،  ۲۹۱ تن سایر فراورده‌های کنسرو ماهی، ۳ هزار و ۵۷۲ کیلو گرم خاویار  و  ۸۰۰ کیلو گرم کنسرو بدل خاویار (تخم سایر ماهی‌ها) از ایران به بازارهای هدف صادر شد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید