به گزارش اکوایران، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی) مجلس، پس از سوال و جواب مجلسیان با عباس علی آبادی وزیر صمت که در نهایت به منجر به دریافت نمره ناپلئونی وزیر صمت از نمایندگان شد.  در نطق میان دستور  سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا عملکرد دولت و به طور مشخص وزیر جهادکشاورزی  را در قبال تامین کنندگان اصلی غذا یعنی کشاورزان،  به نقد کشید.  

او به طور مشخص به واردات برنج در ۵ ماهه اخیر اشاره کرد و اعلام کرد: درحالی که معاون اول رئیس جمهور در مورد ممنوعیت واردات برنج تذکر داده بودند؛  طی ۵ ماه گذشته بیش از  ۷۰۰ میلیون دلار  برنج وارد کشور شده است. 

این نماینده مردم خطاب به محمدعلی نیکبخت گفت: آقای وزیر جهاد کشاورزی با کشاورزان ما چه می‌کنید!

دلخوش افزود: در حوزه چای نیز ۵ ماه پیش تذکر دادیم و در خصوص موضوع گوجه و محصولات دامی نیز تذکراتی دادیم ولی دولت هیچ توجهی ندارد. وزارت جهاد کشاورزی  و دولت هیچ برنامه‌ای برای این بخش ندارند.

 او با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی رها شده است، گفت: آقای رئیس جمهور در ایام عید به مشهد رفتید که مشهد ۶ میلیون جمعیت دارد  و دو میلیون مسافر داشت ما در گیلان ۲ میلیون جمعیت داریم و ۶ میلیون مسافر، ولی حتی یک بار سوال نشد مردم در ارتباط با نان و ارزاق خود چه می‌کنند.

نماینده صومعه سرا افزود: بسیاری از محصولات کشاورزان در انبارها مانده و در حال فاسد شدن است  و دولت هیچ برنامه‌ای برای آن ندارد.

 دلخوش در بخشی از اظهاراتش به تعدد ارزها، لایحه خدمات کشوری، تهاتر نفتی اشاره کرد. او با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در مورد ارز امروز شنیدیم که در کشور ۶ الی ۷ مدل ارز وجود دارد،  وجود ۲ مدل ارز در کشور فساد آور است چطور ۶ الی ۷ مدل ارز در کشور وجود دارد.