به گزارش اکوایران؛ هرساله با توجه به تجمع زائران و حضور وسایل نقیله در مرزهای میان ایران و عراق دو کشور ممنوعیت‌های برای تردد خودروهای تجاری ایجاد ‌می‌کنند تا به این طریق از بروز ترافیک در مرزهای که زائران تردد می‌کنند جلوگیری شود، امسال هم براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تردد کامیون‌های تجاری از سوم تا هجدهم شهریور از مرز مهران ممنوع خواهد شد که این امر از بروز ترافیک در مرزهای میان دو کشور جلوگیری خواهد کرد.

یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت و گو با «اکوایران» با بیان این خبر اعلام کرد: با توجه به تجمع زوار در مرزهای ایران و عراق و بروز برخی مشکلات و تجمع رائران در مرز ایران و عراق، دو کشور تصمیم گرفتند تا برای ایام اربعین مرز مهران که یکی از مهمترین مرزهای تجاری دو کشور محسوب می‌شود برای مدت دو هفته به روزهای کامیون‌های تجاری بسته شود.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق در این بازه زمانی کامیون‌های تجاری از سایر مرزها برای تردد استفاده می‌کنند تا به این طریق روند تجارت دو کشور با مشکل مواجه نشود.

آل اسحاق در خصوص اینکه آیا این ممنوعیت روند تجارت دو کشور اختلال ایجاد نمی‌کند می‌گوید: تجار دو کشور برای این بازه زمانی از قبل خود را آماده می‌کنند و مشکلی در میزان تجارت نداشته‌ باشند.