به گزارش اکوایران، روز گذشته با برگزاری انتخابات هیات رئیسه پنج کمیسیون‌ تخصصی اتاق بازرگانی تهران، حسن فروزان‌فرد، مازیار نوربخش، پیمان سنندجی، سعید تاجیک و فریال مستوفی به عنوان روسای کمیسیون‌های «حکمرانی سازمانی»، «تحول، نوآوری و بهره‌وری»، «حمل‌ونقل»، «انرژی و محیط زیست» و «بازار پول و سرمایه» برگزیده شدند.

پیشتر نیز «اکوایران» از انتخابات هیات رئیسه ۵ کمیسیون دیگر اتاق تهران خبر داده بود. در انتخابات روز ۲۱ مرداد ماه در اتاق تهران، هیات رئیسه «کمیسیون‌های صنعت و معدن»، «تسهیل تجارت و توسعه صادرات»، «کشاورزی و‌ صنایع تبدیلی»، «بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید و اقتصاد سلامت هیات» مشخص شدند.

 

فروزان‌فرد، کمیسیون حکمرانی سازمانی

طبق اعلام اتاق تهران، کمیسیون حکمرانی سازمانی، نخستین کمیسیونی بود که انتخابات آن برگزار شد. در این انتخابات، حسن فروزان‌فرد به عنوان تنها نامزد ریاست کمیسیون اعلام آمادگی کرد که با اخذ ۸ رأی از مجموع ۸ رأی حاضر، به عنوان رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی انتخاب شد. در ادامه سید مرتضی میری از اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران، محمدحسن امامی رئیس انجمن مدیریت سبز ایران، سیدامین صدرنژاد دبیر اتحادیه صنایع بازیافت ایران و شاهرخ عباس‌زاده نماینده انجمن کارآفرینان جوان استان تهران برای کسب عنوان نواب رئیس نامزد شدند. در انتخابات نواب رئیس، مرتضی میری ۵ رأی، امین صدرنژاد ۵ رأی، محمدحسن امامی ۴ رأی و شاهرخ عباس‌زاده یک رأی کسب کردند.

به این ترتیب و با توافق نهایی دو نفر نخست، مرتضی میری به عنوان نایب‌رئیس اول و سیدامین صدرنژاد به عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی شدند.

نوربخش،کمیسیون تحول، نوآوری و بهره‌وری

دومین انتخابات مربوط به کمیسیونی بود که در دوره گذشته با عنوان «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» فعالیت می‌کرد و در دور دهم عنوان خود را به «تحول، نوآوری و بهره‌وری» تغییر داده است. در انتخابات ریاست این کمیسیون مازیار نوربخش تنها نامزد بود که با رأی کامل اعضای حاضر (۸ رأی) انتخاب شد و برای دو سال آینده ریاست این کمیسیون را برعهده خواهد داشت.

هم‌چنین در انتخاب نواب‌رئیس کمیسیون، رضا قربانی عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و سعید رسول‌اف رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان نرم‌افزار تلفن همراه، نامزد شدند که هر کدام ۸ رأی کسب کردند و با انجام قرعه‌کشی رضا قربانی به عنوان نایب‌رئیس اول و سعید رسول‌اف به عنوان نایب‌رئیس دوم این کمیسیون شناخته شدند.

سنندجی، کمیسیون حمل‌ونقل

کمیسیون حمل‌ونقل بعد از دو دوره غیبت در دوره دهم هیات نمایندگان اتاق تهران احیا شد تا فعالان این صنعت در حوزه‌های زمینی، ریلی، هوایی و دریایی مجدد نشست‌های خود را در قالب کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران برگزار کنند. در انتخابات هیات رئیسه این کمیسیون پیمان سنندجی به عنوان نامزد ریاست اعلام آمادگی کرد و با کسب ۹ رأی اعضای حاضر برای دو سال این سمت را برعهده گرفت.

برای دو صندلی نایب‌رئیسی این کمیسیون حسین جعفری رئیس انجمن خودروسازان تجاری سنگین و نیمه‌سنگین تهران، آرش دانش نماینده موسسه انجمن حمل‌ونقل سریع و سهراب کارگر رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنعت پخش کشور اعلام آمادگی کردند که کارگر ۸ رأی، جعفری ۷ رأی و دانش ۲ رأی کسب کردند. به این ترتیب سهراب کارگر به عنوان نایب‌رئیس اول و حسین جعفری به عنوان نایب‌رئیس دوم کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران معرفی شدند.

تاجیک، کمیسیون انرژی و محیط زیست

در انتخابات کمیسیون انرژی و محیط زیست، تنها نامزد ریاست سعید تاجیک بود که با کسب تمام ۹ رأی حاضر برای دو سال آینده به ریاست این کمیسیون انتخاب شد. مهدی مسائلی دبیر سندیکای صنعت برق، فریدون اسعدی دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی و مجتبی معظمی عضو هیات مدیره انجمن شرکت‌های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی نیز سه نفری بودند که برای جایگاه نایب‌رئیسی نامزد شدند. در پایان رأی‌گیری مهدی مسائلی و فریدون اسعدی هر کدام ۸ رأی و مجتبی معظمی یک رأی کسب کردند. مسائلی به عنوان نایب‌رئیس اول و اسعدی به عنوان نایب‌رئیس دوم شناخته شدند.

مستوفی،کمیسیون بازار پول و سرمایه

در انتخابات این کمیسیون، فریال مستوفی که در دوره قبل نیز ریاست را برعهده داشت مجدد با رأی اعضا به عنوان رئیس انتخاب شد. مستوفی در این جلسه که به صورت آنلاین برگزار می‌شود با کسب ۷ رأی ریاست کمیسیون بازار پول و سرمایه را برای دو سال آینده به عهده گرفت. در انتخابات نایب‌رئیسی این کمیسیون نیز رضا پدیدار و علیرضا کیانی نامزد شدند که هر کدام به ترتیب ۶ و ۵ رأی کسب کردند تا به این ترتیب رضا پدیدار نایب‌رئیس اول و علیرضا کیانی نایب‌رئیس دوم این کمیسیون معرفی شوند.

با برگزاری انتخابات این پنج کمیسیون تکلیف ۱۰ کمیسیون تخصصی اتاق تهران مشخص شد و تنها کمیسیون باقیمانده یعنی کمیسیون عمران، احداث و امور زیربنایی روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه تعیین تکلیف خواهد شد.