گشتی در دنیای اقتصاد | تداوم تولید پژو پارس تا خرداد - افق اقتصادی

گشتی در دنیای اقتصاد | تداوم تولید پژو پارس تا خرداد - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 221854 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹ |
33 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تازه ترین خبر های اقتصادی نشان می دهد بازار شب عید داغ است و دولت در حال تامین اقلام ضروری مردم است. شرکت ایران خودرو نیز اعلام کرد تولید پژو پارس تا خرداد سال بعد ادامه می یابد و پرداخت سود سهام عدالت نیز از روز پنجشنبه آغاز شده است.

گشتی در دنیای اقتصاد | تداوم تولید پژو پارس تا خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام مسولان کمبودی از جهت کالاها و اقلام ضروری مردم در بازار در ایام عید وجود ندارد. مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: طبق گزارش های موجود، عرضه گوشت مرغ در بهمن ماه امسال ۲۰۸.۳۴۸ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می دهد. نتایج طرح آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور نیز نشان می دهد که وزن گوشت قرمز عرضه‌شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در بهمن ۱۴۰۲ در مجموع ۳۳.۰۹۷ تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.
سید علی میرموسوی سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران هم از تشدید نظارت بر بازار لوازم یدکی خودرو لاستیک و غیره خبر داد و گفت: طرح ویژه نظارتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه تا ۲۴ فروردین اجرا خواهد شد.
محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صنعت هم گفت که در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان است، اما با مذاکراتی که با دو بانک جدید انجام شده، احتمالاً بعد از عید اعتبار تا ۱۵۰ میلیون تومان با اقساط نهایتا تا شش ماهه اضافه می شود.
بیشتر بخوانید
یک پتروشیمی به ۴۷ میلیون نفر رسید!
خبر خوش برای نوبت داران پژو پارس ؛ ایرانخودرو درباره ادامه تولید این محصول خود اطلاعیه داد
به گفته او تاکنون ۵۰۰ هزار نفر وارد فرایند اعتبار گرفتن شدند و حدود ۳۴ تا ۳۵ هزار واحد صنفی به این طرح اضافه شدند تا محصولات خود را به صورت اعتباری به شهروندان عرضه کنند. این واحدهای صنفی بیشتر در حوزه کالاهای مصرفی، پوشاک، کیف و کفش، موبایل، لوازم الکترونیک، لوازم خانگی و سایر خدمات مانند خدمات دندانپزشکی و گردشگری فعال هستند. چند پلتفرم فروش آنلاین هم در این طرح حضور دارند.
عموم مردم می‌توانند بر اساس ارزیابی اولیه توسط بانک و بدون ارائه وثیقه و ضامن، از اعتبار درنظر گرفته شده در این طرح ملی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در اسفندماه سال جاری استفاده کنند و پرداخت آن را در اردیبهشت ماه سال آینده انجام دهند.
پرداخت سود سهام عدالت
طبق اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز سود سهام عدالت از روز پنجشنبه آغاز شده است.در این مرحله ۲۲ هزار میلیارد تومان سود به حساب ۴۳ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت واریز می شود. سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارند، به ترتیب ۴۰۹، ۴۴۶ و ۴۸۲ هزار تومان سود دریافت می‌کنند.همچنین سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ ۹۰۶ هزار تومان سود به حساب آنها واریز می‌شود.
تولید پژو پارس تا خرداد ماه
با وجود چالش های ایجاد شده برای تولید خودرو پژو پارس شرکت ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای از فراهم شدن امکان تولید این خودرو تا پایان خرداد ماه سال آیند خبر داد و اعلام کرد مشتریان این خودرو بر اساس اولویت خود، به نوبت فراخوان شده و خودروی خود را تحویل خواهند گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید