اعلام جزییات حج عمره | استان های معین برای پرواز مشخص شدند - افق اقتصادی

اعلام جزییات حج عمره | استان های معین برای پرواز مشخص شدند - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-18
کد خبر: 294535 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۴:۱۲ |
19 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

با از سرگیری روابط تهران و ریاض، مرحله جدیدی در تعاملات منطقه‌ای این دو کشور آغاز شده است. در خصوص حج عمره که به دلیل اختلافات سیاسی در سال‌های اخیر برای ایرانیان با محدودیت‌هایی همراه بود، تحولات مثبتی رخ داده است.

اعلام جزییات حج عمره | استان های معین برای پرواز مشخص شدند

مدیرعامل ایران‌ایر اعلام کرد که پروازهای حج عمره از تاریخ ۲۸ شهریور آغاز خواهد شد و حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه مختلف کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: نخستین پرواز زائران حج عمره از استان تهران به فرودگاه مدینه انجام خواهد شد. این گروه در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از فرودگاه حضرت امام (ره) به فرودگاه مدینه منوره سفر خواهند کرد.

وی افزود: عمره‌گزاران از ۱۶ فرودگاه کشور به عربستان می‌روند و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، عمره‌گزاران از ایستگاه‌های پروازی تهران، تبریز، ارومیه، مشهد، اصفهان، یزد، گرگان، اردبیل، کرمان، بندرعباس، شیراز، بوشهر، اهواز، زاهدان، ساری و بیرجند اعزام می‌شوند. وی بیان کرد: عملیات اعزام حدود ۱۷۰ هزار زائر از ۱۶ فرودگاه کشور از ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ شروع می‌شود و تا اوایل فروردین ۱۴۰۴ ادامه دارد.

مدیرعامل ایران‌ایر یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام‌شده بین سازمان حج و زیارت دو کشور ایران و عربستان، مرحله دوم اعزام عمره‌گزاران در سال جاری نیز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ آغاز می‌شود. در مرحله دوم اعزام عمره‌گزاران نیز تمام تلاش همکاران هما خدمت‌رسانی شایسته به این عزیزان و انجام پرواز‌های ایمن در این عملیات است.

نام نویسی از استانهای کشور  برای حج عمره، به ترتیب اعلام شده در اطلاعیه سازمان و همچنین براساس اطلاع رسانی دفاتر حج و زیارت استانها و با توجه به اولویت ها انجام می پذیرد.معا ون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در صورتیکه متقاضیان فراخوان شده دارای اولویت‌، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت نام نسبت به ثبت نام و انتخاب کاروان اقدام ننمایند، از سایر اولویت‌ها، جهت تشرف دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با بیان اینکه همه اولویت های اعلامی فارغ از روز تعیین شده برای استان مورد نظر خود می توانند در سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانیMY.HAJ.IR تکمیل اطلاعات و گروه بندی را انجام دهند گفت: اولویت ها می توانند در روز مقرر اقدام به انتخاب کاروان، رزرو و سپس واریز وجه کنند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان بعد از رزرو و تعیین کاروان ، فقط ۴۸ ساعت فرصت دارند تا واریز وجه را انجام داده و با مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی)، مدارک خود را تحویل دهند ؛ ضمنا داشتن گذرنامه با اعتبار ۷ ماهه از تاریخ قطعی سفر ضروری است.

 

رضایی با بیان اینکه ثبت نام برای استانها در چهار مرحله صورت می گیرد، تصریح کرد: اعزام ها نیز در دو مرحله انجام می شود که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده ، نخستین گروه زایران ۲۸ شهریور ماه عازم سرزمین وحی می شوند و این مرحله در ۳۰ آذر ماه پایان می پذیرد.

وی افزود: نوبت دوم اعزام ها نیز از ابتدای دی ماه انجام می گیرد که جزییات و نحوه ثبت نام ودیعه گذاران در پنجره واحد سازمان را اعلام خواهیم کرد.معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام های معتمرین از ۱۵ ایستگاه پروازی پیش بینی شده است گفت: سازمان حج و زیارت تمامی مقدمات اعزام اعم از اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل و …. با هماهنگی های لازم تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله نخست اعزام های معتمرین حدود ۹۶ هزار نفر به سرزمین وحی مشرف می شوند، گفت: زائران کشورمان ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه حضور خواهند داشت.

آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح ، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت نیز با اعلام اینکه ثبت نام به ترتیب اولویت ها و استانهای اعلامی در اطلاعیه، انجام می گیرد گفت: روند نام نویسی از امروز اغاز شده و تا تاریخ مدنظر در چهار مرحله انجام می گیرد.

وی افزود: همه اولویت ها میبایست اطلاعات خود را در سامانه پنجره واحد به آدرس MY.HAJ.IR تکمیل کنند و سپس گروه بندی را انجام داده و بعد از آن روند انتخاب کاروان و سایر مراحل اعلامی را انجام دهند.

فرشید تصریح کرد: افراد برای اطلاع از اولویت ها نیز می توانند به پنجره واحد مراجعه نمایند یا اینکه از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* با استقاده از تلفن همراه از اولویت کارت های ودیعه گذاری عمره خود (اولویتهای ۶۰۰ گانه) مطلع شوند.

منبع:

فرارو

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید