قیمت هل باورنکردنی است / ۳۱ میلیون ناقابل برای ۳۰ سی سی اسانس! - افق اقتصادی

قیمت هل باورنکردنی است / ۳۱ میلیون ناقابل برای ۳۰ سی سی اسانس! - افق اقتصادی
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
کد خبر: 233494 |
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ |
22 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

هل یک دانه بسیار معطر است که در مصارف گوناگونی کاربرد دارد. در این گزارش به بررسی قیمت هل در بسته بندی های مختلف می پردازیم.

قیمت هل باورنکردنی است / ۳۱ میلیون ناقابل برای ۳۰ سی سی اسانس!

دانه هل یا کاردامون، یکی از پرخاصیت‌ترین و معطرترین ادویه‌های جهان است. دانه‌های کاردامون از خانواده زنجبیل هستند و به صورت دو رنگ سبز و سیاه در دسترس هستند. این دانه‌های خوشبو و پرفایده از حدود ۴۰۰۰ سال پیش در کنار انسان زندگی می‌کنند. کاردامون یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های جهان است و در آشپزی، طب سنتی و صنایع عطرسازی کاربرد دارد. به دلیل طعم و خواص منحصربه‌فرد، کاردامون به عنوان یکی از گران‌ترین ادویه‌های جهان شناخته می‌شود.

در همین رابطه خبرنگار گسترش نیوز به بررسی قیمت دانه هل در انواع و اقسام مختلف آن پرداخته است که در ادامه این گزارش به آن می پردازیم.

اسانس های خوراکی با طعم هل

اسانس هل یا کاردامون، ماده معطری است که از دانه‌های این ادویه استخراج می‌شود. اسانس هل دارای ترکیبات شیمیایی متنوعی از جمله کامفن، لیمونن و ۱,۸-سینئول است که به آن خواص دارویی و درمانی می‌بخشد. این اسانس خاصیت ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضدالتهابی قوی دارد و در طب سنتی برای درمان اختلالات گوارشی، تنفسی و عفونت‌ها کاربرد دارد. اسانس هل به دلیل رایحه معطر و خاص خود در صنایع عطرسازی و آرایشی-بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اسانس همچنین در صنایع غذایی به عنوان طعم‌دهنده و نگه‌دارنده طبیعی استفاده می‌شود.

در تصویر زیر یک نمونه اسانس خوراکی طبیعی را می بینیم که قیمت نجومی دارد! این محصول در حجم ۳۰ سی سی به قیمت ۳۱ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان به فروش می رسد.

قیمت انواع هل در سایت های اینترنتی

دانه هل به دلیل داشتن ترکیبات موثر در تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و بهبود اسپاسم‌های روده، برای درمان مشکلات گوارشی نظیر نفخ، زخم‌معده و یبوست کاربرد دارد. هل به علت داشتن ترکیبات ضدباکتریایی و ضدقارچی، در درمان عفونت‌های پوستی، دهان و دندان کاربرد دارد. در تصویر زیر چند نمونه هل سبز را می بینیم که قیمت های متفاوتی دارد. در یک نمونه از آن هل را کیلویی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و در یک نمونه دیگر هل کیلویی ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان عنوان شده است.

 

فروش هل در حجم های کم

دانه هل به دلیل هم گران بودن و هم پر فایده بودن در حجم های خیلی کوچک نیز به فروش می رسد. به عنوان مثال در تصویر زیر یک نمونه هل در بسته بندی ۲۵ گرمی را می بینیم که فروشنده قیمت آن را حدود ۶۰ هزار تومان عنوان کرده است.

آنچه باید در مورد خرید و مصرف دانه هل بدانید

برای تشخیص هل مرغوب (کاردامون باکیفیت)، به چند ویژگی ظاهری و بو و طعم آن باید توجه کرد:

۱. ظاهر خارجی: دانه‌های هل مرغوب باید دارای پوسته یکنواخت و صاف بوده و به رنگ سبز روشن یا کرم مایل به قرمز باشند. پوسته نباید شکاف خورده یا پوسیده باشد.

۲. اندازه و شکل: دانه‌های هل مرغوب باید از لحاظ اندازه یکنواخت و به صورت بیضوی شکل باشند.

۳. وزن مخصوص: دانه‌های هل با کیفیت بالا باید سنگین‌تر و متراکم‌تر باشند.

۴. بو و طعم: هل مرغوب باید دارای بوی قوی و طعم تند و تلخ با طراوت باشد. بوی نامطبوع یا طعم تلخ و تند بیش از حد نشانه‌ای از کیفیت پایین است.

۵. آزمون ذوب: اگر دانه هل را بر روی مقداری آتش قرار دهید، دانه‌های مرغوب به سرعت ذوب شده و به صورت روغن بیرون می‌آیند.

با توجه به این معیارها می‌توان هل مرغوب و با کیفیت بالا را از نمونه‌های معمولی و بی‌کیفیت تشخیص داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید