قول مساعد مجلس به فعالان خشکبار - افق اقتصادی

قول مساعد مجلس به فعالان خشکبار - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300310 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ مدت‌هاست فعالان صنعت خشکبار ایران با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. از نگاه آنها موضوع قیمت‌گذاری، ثبت سفارش در سامانه وزارت جهادکشاورزی و تخصیص ارز  بخشی از مهمترین چالش‌های این روزهای آنهاست. گذشته از اینکه آنها همچنان با  گمرک و سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی مشکلاتی دارند. برپایه همین […]

قول مساعد مجلس به فعالان خشکبار

به گزارش اکوایران؛ مدت‌هاست فعالان صنعت خشکبار ایران با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. از نگاه آنها موضوع قیمت‌گذاری، ثبت سفارش در سامانه وزارت جهادکشاورزی و تخصیص ارز  بخشی از مهمترین چالش‌های این روزهای آنهاست. گذشته از اینکه آنها همچنان با  گمرک و سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی مشکلاتی دارند.

برپایه همین مشکلات اخیرا  رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تامین  و بسته بندی  آجیل ، خشکبار و ادویه ایران خواهان ورود مجلس به رفع موانع بر سرراه عمده  فعالان اقتصادی شدند.  آنها که دیداری با  پیمان فلسفی نایب رییس کمیسیون کشاورزی  ،آب  منابع طبیعی مجلس داشتند؛ چند پیشنهاد شفاف هم ارائه کردند.

 مسعود سلیمانی دبیر انجمن به «اکوایران» گفت: اولین پیشنهاد استفاده از ظرفیت‌های انجمن در کارگروه‌های مرتبط در کمیسیون کشاورزی بود. پیشنهاد بعدی واگذاری اموری همچون میزان تخصیص ارز، قیمت‌گذاری و سایر موضوعات غیر حاکمیتی از سوی جهادکشاورزی به بخش خصوصی است.
آنها به وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد دادند برمبنای ماده ۲ و ۳ قانون بهبود محیط کسب و کار از ظرفیت کارشناسی انجمن در راستای تهیه و تنظیم قوانین و مقررات لازم استفاده کنند. انجمن از آمادگیش برای تامین مطالب علمی، پژوهشی و آمار واطلاعات در حوزه قیمت‌گذاری با استناد بر شاخص‌های قیمت‌گذاری بین‌المللی تاکید کرد. آنها به کمیسیون  کشاورزی در مورد تولید محتوا در حوزه تولید و واردات پیشنهاد همکاری دادند. انجمن در مورد همکاری با مرکز پژوهشهای مجلس در راستای تدوین قوانین جدید هم پیشنهاداتی ارائه کردند.

در واکنش به این اظهارات فلسفی  قول مساعد  داد مجلس از  ظرفیت‌های  انجمن خشکبار  برای  رفع موانع بهره گیرد. او گفت: باتوجه به آنچه شنیده در مجلس  طرح  موضوع میکند و پیگیری می‌کند تا برخی قوانین و مقررات دست وپاگیر  رفع شود. 

فلسفی ابراز امیدواری کرد که با همکاری‌های فرابخشی بین همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متناظر ، مجلس هم بتواند نقش خود را بخوبی در این زمینه ایفا کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید