نحوه اطلاع از مناقصات کشور چگونه است؟

نحوه اطلاع از مناقصات کشور چگونه است؟
پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-04
کد خبر: 267521 |
تاریخ انتشار : ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۹:۱۷ | منبع: hezarehinfo.net
128 بازدید
۲
2
ارسال به دوستان
پ

برای اطلاع از جلسات برگزاری مناقصات در کشور، شما می‌توانید از دو راه اطلاعات لازم را کسب کنید. اولین راه خرید روزنامه‌های کثیرالانتشار است.

نحوه اطلاع از مناقصات کشور چگونه است؟

طبق قوانین، جلسات برگزاری مناقصات کشور باید در روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی شوند تا همه افراد از برگزاری مناقصه اطلاع داشته باشند. مسیر دوم مراجعه به سایت‌های معتبر است. شما می توانید با ثبت نام در سایت مناقصات و مزایدات هزاره از برگزاری مناقصات و مزایدات کشور سریعا باخبر شوید.

انتشار فراخوان

زمانی که مناقصه گزار قصد برگزاری مناقصه را دارد، باید فراخوان دهد. این فراخوان با دو هدف منتشر می‌شود، هدف اول این است که از طریق فراخوان اطلاع‌رسانی گسترده صورت می‎گیرد و این به معنای انجام یک معامله شفاف، قانونی و بدون هیچگونه شک و شبهه‌ای است. اما هدف دوم این است که مناقصه‌گزار بتواند مناقصه گرانی که از هر لحاظ نسبت به سایرین از ویژگی‌های بهتری برخوردار هستند را شناسایی و آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا با توجه به نیازی که دارد با آنها وارد مذاکره شود.

مراجعه به سایت معتبر

به دلیل دسترسی آسان به تلفن همراه، بیشتر کاربران از این طریق آگهی‌های مربوط به مناقصات کشور را پیگیری می‌کنند. تنها کافیست با درج آگهی مناقصات کشور در نوار جستجوی گوگل، با سایت‌های معتبر و مرجع آشنا شوید. در این میان سایت ارتباط گستران هزاره به دلیل سابقه طولانی در این حوزه و خدماتی که ارائه می‌دهد، جزو سایت‌های برتر شناخته شده است. صرفه جویی در زمان، دسترسی به آگهی مرتبط از جمله مزیت‌های پیگیری آگهی مناقصات در سایت مناقصات و مزایدات است.

آگهی مرتبط

پس از ورود به سامانه مناقصات، در قسمت نوار جستجو می‌توانید مناقصه مورد نظر خود را درج کنید و تنها به آگهی‌های مرتبط دسترسی پیدا کنید. در غیر این صورت پیدا کردن آگهی در میان صدها آگهی مناقصه که روزانه منتشر می‌شوند، کار را برای شما سخت خواهد کرد. بر اساس برخی از فیلترها که وجود دارد این جستجو می‌تواند دقیق‌تر صورت بگیرد. با انتخاب تاریخ انتشار مناقصه، مهلت شرکت در مناقصه، وضعیت آگهی، محل برگزاری مناقصات که در کدام استان برگزار می‌شود و دسته‌بندی مناقصات به آگهی‌های مرتبط‌تر دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر حوزه فعالیت شما گسترده است می‌توانید آگهی‌های مناقصه بین‌الملل را نیز بررسی کنید. برای دسترسی به مناقصات بین الملل باید محل برگزاری مناقصات که سایر کشورها هستند را انتخاب کنید.

مفاد آگهی مناقصه

در آگهی منتشر شده، می‌توان اطلاع‌رسانی را به بخش‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد.

  • بخش اول مربوط به معرفی مناقصه گزار است، نام شرکت یا سازمان و حوزه فعالیت او درج می‌شود. بسیاری از افراد به دلیل ‌عدم آشنایی با شرکت‌ها و سازمان‌ها ترجیح می‌دهند با شرکت‌هایی وارد مذاکره شوند که شناخت کافی دارند.
  • بخش دیگر مربوط به نیاز مناقصه گزار است. این نیاز که می‌تواند خرید کالا و یا انجام یک پروژه عمرانی و یا غیر عمرانی باشد، با جزئیات کامل درج می‌شود.
  • بخش دیگر مربوط به تاریخ ارسال مدارک، تاریخ بازگشایی پاکت‌ها و تاریخ اعلام برنده است.
  • در یک فراخوان بخش دیگر می‌تواند مربوط به شرایطی باشد که مناقصه گزار برای فرد برنده در نظر گرفته است که با توجه به نوع پروژه و نیاز مناقصه گزار این شرایط می‌تواند در بندها و تبصره‌های مختلفی عنوان شوند. از جمله شروط می‏توان به نحوه پرداخت اشاره کرد.
  • بخش دیگر مربوط به درج قیمت پایه و پرداخت وجه تضمین است. مناقصه گزار بر اساس نیاز خود، یک قیمت پایه را برای مناقصه گر در نظر می‌گیرد. هر چه قیمت در نظر گرفته شده از سوی مناقصه گر کمتر باشد، احتمال برنده شدن او افزایش پیدا می‌کند.

انتشار اسناد

با ورود به سامانه مناقصات و پیدا کردن آگهی مناقصه مرتبط و مطالعه مفاد آن، اگر تمایل به شرکت در مناقصه دارید باید اسناد آن را نیز در اختیار داشته باشید. یکی از خدماتی که سایت‌های مرجع ارائه می‌دهند، انتشار اسناد مناقصه است. می‌توانید با ثبت نام در سایت نسبت به دریافت اسناد نیز اقدام کنید. اسناد می‌توانند هم به صورت فیزیکی و هم به صورت نرم‌افزاری برای شما ارسال شوند.

سخن پایانی

بسیاری از افراد که در حوزه پیمانکاری فعالیت می‌کنند در تلاش هستند تا با سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی وارد مذاکره شوند و پروژه‌های بزرگ را انجام دهند. از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان و تامین کنندگان، که کالاها و محصولات با کیفیت را با قیمت‌های بسیار مناسب تولید می‌کنند، ترجیح می‌دهند محصولات خود را به صورت عمده به فروش برسانند. برگزاری جلسات مناقصه می‌تواند یک بستر مناسبی باشد تا مناقصه گران و مناقصه‌گزاران بتوانند یکدیگر را پیدا کرده و همکاری‌های بلند مدتی را به یکدیگر داشته باشند. اولین قدم برای همکاری این است که از طریق فراخوان‌های مناقصه، مناقصه‌گران نسبت به جلسات مناقصه مطلع شوند. در انتها نیز مناقصه‌گر با برنده شدن می‌تواند همکاری خود را با سازمان مربوطه آغاز کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :حسین نفیسی

      مفاد آگهی مناقصه رو عالی توضیح دادید ممنون از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید حسین جان 🙂