بهره برداری از ۳ طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند - افق اقتصادی

بهره برداری از ۳ طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300298 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد: سه طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۳۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

بهره برداری از ۳ طرح تولیدی در منطقه آزاد اروند

علی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه‌ها، اظهار کرد: صبح امروز همزمان با هفته دفاع مقدس این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید که با احداث و راه‌اندازی این سه واحد کوچک و متوسط تولیدی برای ۵۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.
وی افزود: یک شرکت با راه‌اندازی خط تولید ظروف شیشه‌ای با بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغالزایی ۲۵ نفر و با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال یکی از این ۳ واحد تولیدی بود که در شهرک صنعتی آبادان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: یکی دیگر از این شرکت‌ها، تولیدکننده پارچه رو مبلی با ظرفیت تولید ۱۵ میلیون متر مربع در سال با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۹۳ میلیارد تومان برای هشت نفر شغل جدید ایجاد کرده است و یک شرکت دیگر نیز با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار دست پوشاک در سال با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر، دیگر شرکت هایی بودند که امروز دوشنبه چهارم مهر ماه طی مراسمی به بهره برداری رسیدند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند توضیح داد: در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در اختیار کارخانه‌های حاضر در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر قرار گرفت تا واحدهایی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگردند.
زارعی توضیح داد: از ابتدای امسال سعی کردیم با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، آنها را به چرخه تولید باز گردانیم و در تلاش هستیم تا واحدهایی که به لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند بتوانند احیا شوند.
وی از افزایش صادرات در این منطقه خبر داد و گفت: در راستای اهداف دولت سیزدهم و رشد اقتصادی در مناطق آزاد، سال گذشته ۸۵۰ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند به کشورهای همجوار به خصوص عراق صادر شد.
وی عنوان کرد: در زمینه صادرات شاهد رشد ۲۰ درصدی بودیم و امسال نیز در تلاش هستیم میزان صادرات از منطقه آزاد اروند به بیش از یک هزار میلیارد دلار برسد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید