تصفیه‌خانه شهرک صنعتی طارم راه اندازی می شود - افق اقتصادی

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی طارم راه اندازی می شود - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 204710 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۹ |
15 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

زنجان- استاندار زنجان گفت: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در طارم برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله پساب فرآوری زیتون به زودی راه‌اندازی می‌شود.

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی طارم راه اندازی می شود

به گزارش بازار، محسن افشارچی در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: مشکل استان زنجان در مورد فرودگاه، نبود یا کمبود مسافر است و از طرفی شرکت فعلی طرف قرارداد، فرودگاه را با نگاه دستیابی به سود اداره می‌کند اما برنامه داریم شرکت دیگری را وارد این فرآیند کنیم تا از طریق شراکت و فعالیت‌های جانبی بتواینم یک هواپیما در اختیار فرودگاه زنجان قرار دهیم.
وی ابراز داشت: تلاش داریم تا پرواز زنجان – مشهد و یک پرواز داخلی دیگر و یک پرواز زیارتی را دایر کنیم که فعلاً نهایی نشده و در حال مذاکره هستیم.
استاندار زنجان،با بیان اینکه تصفیه‌خانه شهرک صنعتی در طارم برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله پساب فرآوری زیتون به زودی راه‌اندازی می‌شود،گفت: برای ساماندهی شهرک روی در حال تدبیر هستیم تا دغدغه‌های مردم را مورد نظر قرار دهیم و امکان توسعه‌ای در این شهرک نداریم.
افشارچی،به تنظیم‌گری آب به عنوان یکی از مسائل اولویت‌دار اشاره کرد و افزود: آب، مسئله‌ای بین مرزی است و استان‌های همجوار نسبت به مدیریت و مصرف آب ما حساس هستند و اقداماتی انجام شده تا بخشی از آب صنایع از طریق تصفیه پساب تأمین شود.
وی به احصای نیازمندی‌های اعتباری دستگاه‌ها پیش از سفر رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: درخواست دستگاه‌ها ۵۴ هزار میلیارد و رقم زیادی بود و این نیازها در جلسات اولویت‌بندی و غربالگری شد ونیمی از اعتبارت به آب و راه تعلق گرفت.
استاندار زنجان، از اختصاص مبلغی برای دوخطه کردن راه‌آهن زنجان _ قزوین و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تعریض و بهسازی جاده ترانزیت زنجان – میانه خبر داد و افزود: تکمیل ورزشگاه زنجان انرژی زیادی نیاز دارد و صرفاً احداث ساختمان نیست و باید تجهیزات مختلفی برای این مکان فراهم شود.
افشارچی تاکید کرد: برای ساخت سد مشمپا ۴۰۰ میلیارد تومان بین سال‌های ۹۲ تا ۹۸ هزینه و در سال‌های اخیر روند احداث متوقف شد اما طی مذاکرات با سازمان محیط زیست، وزارت نیرو به تکمیل این سد برای تأمین آب زنجان و سایر شهرستان‌ها مکلف شد.
وی گفت: تصمیمات خوبی برای پتروشیمی گرفته و مشکلات مالی برطرف شد و مشکلی حادی ندارد و گره‌هایی که در پیشبرد برخی طرح‌های مهم استان از برکات سفر دوم رییس جمهور به استان بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید