کوینکس: صرافی ها باید نقش خود را در حل کردن "مسئله FDV بالا" برای کاربران، ایفا کنند.

کوینکس: صرافی ها باید نقش خود را در حل کردن "مسئله FDV بالا" برای کاربران، ایفا کنند.
جمعه, ۲۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-18
کد خبر: 251212 |
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵ | منبع: coinex.com
801 بازدید
۲
9
ارسال به دوستان
پ

در ۲ خرداد ۱۴۰۳، بحث مهمی توسط کوینکس (CoinEx Global) در شبکه X با عنوان “ETF اتریوم در برابر مسئله FDV بالا: بازار به کدام سمت می رود” مطرح شد که به سرعت توجه سرمایه گذاران رمزارز را به خود جلب کرد و خیلی زود به برخی کامیونیتی ها نیز سرایت کرد.

کوینکس: صرافی ها باید نقش خود را در حل کردن “مسئله FDV بالا” برای کاربران، ایفا کنند.

در ۲ خرداد ۱۴۰۳، بحث مهمی توسط کوینکس (CoinEx Global) در شبکه X با عنوان “ETF اتریوم در برابر مسئله FDV بالا: بازار به کدام سمت می رود” مطرح شد که به سرعت توجه سرمایه گذاران رمزارز را به خود جلب کرد و خیلی زود به برخی کامیونیتی ها نیز سرایت کرد. به لطف سطح بالای توجه و بحث های زیادی که پیرامون مباحثی نظیر “ETF اتریوم” و “مسئله FDV بالا”، “ارزش بازار بالا و گردش پایین”، و “پروژه های VC” (سرمایه گذاری خطرپذیر) در حوزه رمزارزها شکل گرفته است، در زمان نگارش این مقاله، این رخداد هنوز در حال جلب توجه است.

در بحثی که توسط کوینکس مطرح شد، تمامی مهمانان متفق القول موافق هستند که بازار انتظارات زیادی از ETF اتریوم دارد، اگرچه هنوز کسی مطمئن نیست که این مهم دقیقا چه زمان اتفاق خواهد افتاد.

WoShy @bc1qWorkShy این انتظارات را با اشاره به جهش قیمت گذشته اتریوم منطقی دانست و اضافه کرد که تمام تصمیمات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تاریخ کریپتو، همیشه تاثیر بسزایی روی قیمت دراز مدت رمزارزها داشته است.

VIP3 @web3vip مطرح کرد که حمایت رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ، از رمزارزها کمک بخش بازار کریپتو است و ممکن است در آینده اثرات مختلفی روی قیمت اتریوم، یا حتی سایر رمزارزها، بگذارد.

مسئله FDV بالا: سئوال ها و بررسی ها

FDV، یا Fully Diluted Valuation، به معنای ارزش کاملا رقیق شده یک توکن است، که در واقع ارزش بازاری است که از طریق ضرب کردن قیمت جاری توکن در میزان گردش، به دست می آید. در طول چرخه های صعودی صنعت رمزارز، اکثر سرمایه گذاران FDV را معیار مهمی برای سرمایه گذاری می دانند. در بحث های مختلف، یک نقطه مشاجره برانگیز این است که برخی معتقدند به دلیل این که گردش فعلی بسیاری از پروژه های VC، فقط یک دهم یا حتی کمتر از گردش کل است، ارزیابی پس از رقیق شدن کامل توکن ها همین حالا نیز دچار تورم است. در کوتاه مدت، بررسی FDV ارزش کاربردی خاصی ندارد. اتکا به FDV به عنوان یک عامل کلیدی برای اخذ تصمیمات سرمایه گذاری فقط منجر به ضرر می شود، که بدون شک، برای سرمایه گذاران تازه وارد، می تواند یک تله سرمایه گذاری باشد.

از سوی دیگر، مخالفان ادعا دارند که این مسئله کاملا بر اساس عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود و نمی توان در آن مداخله ای داشت. به ویژه با نگاه به روند نزولی اخیر بازار، که باعث شد چند پروژه VC متوقف شوند، دلیل اصلی آن را می توان کمبود نقدینگی در صنعت دانست. علاوه بر آن، صنعت در حال حرکت به سمت تخصص گرایی است و منطق و استانداردهای “کشف دوگانه” (کشف قیمت و ارزش) برای کشف فرصت های سرمایه گذاری حیاتی هستند. این مسئله را نمی توان به سادگی و با دیدگاهی سفت و سخت به FDV بالای پروژه ها نسبت داد.

مسئله FDV بالا: سوال ها و بررسی ها

در واقع، برای اینکه صنعت رمزارز توسعه مثبتی داشته باشد، افزایش یک ملاحظه ضروری است. با با تلاش های خستگی ناپذیر حامیان و پیشگامان متعدد، چه در داخل و چه خارج از صنعت، تایید موفقیت آمیز ETF بیت کوین رشد فزاینده ای برای صنعت به همراه داشته و مجموع ارزش بازار کلی رمزارزها را به ۲,۶ تریلیون دلار افزایش داده و باعث شده تا ارزش بازار بیت کوین با ۱.۳۷ تریلیون، رتبه جهانی ۹م را کسب کند (بر اساس اطلاعات گرفته شده از companiesmarketcap.com). تایید ETF اتریوم نیز در نهایت منجر به افزایش های بیشتری خواهد شد، نه فقط افزایش سرمایه، بلکه افزایش تعداد سرمایه گذاران و کاربران. بنابراین، پاسخ به مسئله FDV بالا تبدیل به تقاضای مهم بسیاری از سرمایه گذاران جدید، و حتی تعدادی از کارکشته های صنعت، شده است.

کلید حل مسئله FDV، انتخاب صرافی مناسب است.

بدون شک، ETF در نهایت کاربران و سرمایه ها را روزافزون خواهد کرد، در حالی که “مسئله FDV بالا” در نهایت منجر به کاهش موجودی فعلی می شود. یکی افزایش می دهد و دیگری کاهش؛ این مسئله برای عادی سازی، مقیاس بندی و پایداری روند توسعه صنعت رمزارز در دراز مدت مفید نیست. برای پاسخ دادن به مسئله FDV بالا، باید بدانیم چرا پروژه های VC تمایل به تنظیم شدن روی “گردش پایین، ارزش بالا” دارند: زیرا تحت تقاضای ثابت بازار، به علت کمیابی نقدینگی کوتاه مدت بازار، گردش پایین تر توکن های پروژه برای تنظیم قیمت آن ها مناسب تر است. اینجا لازم است به سه نقش اشاره کرد: صرافی ها، کاربران جدید، و VCها. همه ما می دانیم که تریدرهای و سرمایه گذاران حرفه ای فلسفه های جامع سرمایه گذاری خود را دارند، بنابراین آن ها از این مسئله مستثنی هستند. تنظیم فلسفه “گردش پایین، FDV بالا” توسط VCها برای توکن پروژه ها بیشتر به این خاطر است که در زمان راه اندازی توکن ها قدرت قیمتی بالاتری را داشته باشند تا بهتر بتوانند به هدف افزایش FDV خود برسند. بنابراین، نقش کلیدی حل “مسئله FDV بالا” برای کاربران جدید، فقط می تواند توسط صرافی ها ایفا شود.

کوینکس به عنوان یک صرافی پیشتاز جهانی رمزارز که به تسهیل معاملات رمزارزها متعهد است، باور دارد که جهت کسب اطمینان از کیفیت خدمت رسانی به مشتریان، باید به صورت مداوم روی بهینه سازی محصولات و خدمات خود تمرکز داشته باشد، تجربه کاربری را ارتقاء دهد و همیشه در حال معرفی دارایی های باکیفیت باشد تا پاسخگو نیازهای معاملاتی متنوع کاربران خود باشد. در این روند، انتخاب پروژه بسیار حیاتی است، و صرافی ها باید کاملا نقش خود را برای رهایی کاربران از مسئله FDV بالا ایفا کنند. کوینکس همیشه در حال بهینه سازی شاخص های انتخاب پروژه خود است و به تدریج، مکانیسم لیستینگی را بر اساس فلسفه “خوب، با کیفیت و فراگیر” تهیه کرده که هدف آن کشف و تمرکز روی پروژه های مبتکرانه با کیفیت، رو به رشد و با هزینه پایین است، که این مسئله به نفع طیف گسترده ای از سرمایه گذاران خواهد بود (به ویژه سرمایه گذاران تازه وارد)

همانطور که TMJ در رویداد X Space که توسط کوینکس برگزار شد، عنوان کرد: “این پروژه ها فرایند کشف قیمت خود را دارند، تمام چیزی که نیاز دارند، زمان بیشتر است.” ما نیز بی صبرانه منتظر آینده صنعت رمزارز هستیم.

درباره کوینکس

کوینکس یک پلتفرم جهانی معاملات رمزارز است که از اصل “در اولویت بودن کاربران” پیروی می کند. این صرافی مجموعه ای از خدمات و محصولات مختلف از جمله معاملات اسپات، فیوچرز و مارجین، وام های کریپتویی و معاملات استراتژیک را ارائه می دهد. کوینکس با جهت گیری بازار مبتنی بر کاربر، ارائه محصولات متنوع و تعهدی برای بهینه سازی بی وقفه خدمات و محصولات خود، تبدیل به صرافی ای شده است که اکنون از بیش از ۱,۰۰۰ رمزارز پشتیبانی می کند، بیش از ۱,۵۰۰ جفت معاملاتی را ارائه می دهد و به بیشتر از ۵ میلیون کاربر از بیش از ۲۰۰ نقطه جهان، خدمت رسانی می کند. ما به کاربران خود جهت انجام معاملات رمزارز یک پلتفرم ساده، شهودی، حرفه ای و باثبات ارائه می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم سفر کریپتویی آن ها به بهترین نحو انجام می گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سیما ربیعی

      کوینکس همیشه اطلاعات مفیدی منتشر میکنه خیلی خوبه که به فکر مسئله FDV هست

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا سیما جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید