سرانه مصرف آرد در مازندران ۹ کیلوگرم در ماه است - افق اقتصادی

سرانه مصرف آرد در مازندران ۹ کیلوگرم در ماه است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 243768 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳ |
11 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ساری- وفایی نژاد، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران سرانه مصرف آرد را برای هر نفر در استان ۹ کیلوگرم در ماه اعلام کرد.

سرانه مصرف آرد در مازندران ۹ کیلوگرم در ماه است

عباسعلی وفائی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: سرانه مصرف آرد در استان مازندران برای هر نفر حدود ۹ کیلوگرم در ماه بوده و این رقم در شهرستان بابلسر حدود ۱۰ کیلوگرم است، که دلیل اصلی آن با توجه به شرایط خاص استان از لحاظ جمعیت شناور ورودی و همچنین وجود کارگران فصلی برای طرح های اقتصادی و کشاورزی است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر هزار و ۳۰۰ نفر یک واحد خبازی وجود داشته اما در شهرستان بابلسر به ازای هر ۷۰۰ نفر یک واحد نانوایی وجود دارد اظهار داشت: با پیگیری و همچنین توجه به جمعیت شناور مسافران و کارگران فصلی، به منظور تامین نیاز استان سهمیه های آرد مناسبتی و ترمیمی به فرمانداران هر شهرستان تخصیص می یابد تا پس از تصمیم گیری در کارگروه به سهمیه نانوایان منتخب اضافه شود.
دبیر کارگروه آرد و نان استان مازندران به ضرورت توجه دستگاه های نظارتی به مصرف صحیح آرد اشاره کرد و گفت: دستگاه های نظارتی توجه بیشتری به عملکرد نانوایان و استفاده صحیح از آرد تخصیص یافته داشته باشند تا یارانه پرداختی دولت به بخش آرد و نان به هدر نرود.
وی از اعضای کارگروه آرد ونان خواست ساعت کاری خبازان را متناسب با نیاز شهروندان در نظر بگیرند و با نظارت بیشتر و بازدید از خبازی ها از تعطیلات خودسرانه این واحدهای صنفی جلوگیری شود.
وفائی نژاد همچنین از وجود نانوایی های اجاره ای و نا آشنا با مهارت های لازم برای پخت نان شکایت کرد و گفت: با هرگونه خرید و فروش واحدهای خبازی و عوامل واسطه در چرخه آرد و نان برخورد قاطع صورت گیرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید