ترخیص ۷ میلیارد کالای اساسی در نیمه نخست سال جاری - افق اقتصادی

ترخیص 7 میلیارد کالای اساسی در نیمه نخست سال جاری - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 299874 |
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران؛ داد‌های گمرک نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی در مجموع  ۱۱.۹ میلیون تن کالای اساسی به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار در ۶ ماهه سال‌جاری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد، که از لحاظ حجم افزایش ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است. ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بیشترین افزایش وزن […]

ترخیص ۷ میلیارد کالای اساسی در نیمه نخست سال جاری

به گزارش اکوایران؛ داد‌های گمرک نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی در مجموع  ۱۱.۹ میلیون تن کالای اساسی به ارزش ۷.۳ میلیارد دلار در ۶ ماهه سال‌جاری از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد، که از لحاظ حجم افزایش ۷.۷ درصدی را تجربه کرده است.

ارزیابی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالای اساسی مربوط به واردات «گوشت قرمز سبک گرم» و «کنجاله سویا» بوده و بیشترین کاهش وزنی و ارزشی هم مربوط به واردات «گندم» و «انواع روغن خوراکی» بوده است.

۵ قلم اول کالای اساسی

داده‌های اعلام شده در خصوص ۵ قلم اول کالای اساسی نشان می‌دهد،  «ذرت» با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار، «انواع دانه‌های روغنی» با ۹۴۱ میلیون دلار، «کنجاله سویا» با ۹۱۶ میلیون دلار، «روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام» با ۷۲۴ میلیون دلار و «برنج» با ۵۶۰ میلیون دلار ۵ قلم اول کالای اساسی در ۶ ماهه سال جاری بودند.

براساس این گزارش، در بین ۲۰ قلم کالای اساسی، در این مدت واردات ذرت، انواع دانه‌های روغنی، انواع روغن‌های خوراکی، برنج، جو، کاغذ چاپ و تحریر، گندم، سموم تکنیکال شیمیایی و انواع بذر به لحاظ ارزش نسبت مدت مشابه سال قبل با کاهش و کنجاله سویا، شکر خام، گوشت قرمز سرد سنگین، گوشت قرمز سبک گرم، لاستیک سنگین، کودشیمیایی، خمیر کاغذ، چای خشک، حبوبات، گوشت مرغ و کاغذ روزنامه با افزایش روبرو بودند.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید