پل حافظ زیرگذر می شود؟ - افق اقتصادی

پل حافظ زیرگذر می شود؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-23
کد خبر: 310140 |
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ |
1 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران توضیحاتی تکمیلی درباره پروژه‌های معطل مانده پایتخت ارائه داد.

پل حافظ زیرگذر می شود؟

 هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه پل حافظ و کالج به زیرگذر تبدیل می‌شوند، اظهار کرد: در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران، مطالعاتی درباره مقاوم‌سازی و نگهداری پل حافظ انجام شده است. در همین راستا، جلسات مشترکی با پلیس راهور و معاونت ترافیک برگزار شد. در این جلسات گزینه‌هایی برای جایگزینی پل پیشنهاد شد؛ اما عملاً اجرای جایگزینی و جمع‌آوری پل محقق نمی‌شود. چراکه مقرر شد تغییر شبکه معابر پیرامون پل، مورد تحلیل مجدد معاونت ترافیک قرار گیرد. با این حال، به آقای تشکر هاشمی پیشنهاد داده‌ایم که یکی از پل‌های کالج یا حافظ به زیرگذر تبدیل شود. اگر نتوانیم تغییری در ترافیک محدوده پل ایجاد کنیم، مجبور به مقاوم‌سازی پل خواهیم شد که هیچ صرفه اقتصادی ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه ابرپروژه بزرگراهی شرق تهران کاملاً فعال است، افزود: ۹.۵ کیلومتر از بزرگراه امام رضا (ع) تا بلوار هجرت و اتصال به بزرگراه بسیج در دست اجراست و بیش از ۸۰ درصد از این مسیر آسفالت شده است. امیدواریم تا فروردین ماه سال آینده این پروژه افتتاح و به بهره‌برداری برسد؛ با اجرای این پروژه، تأثیر ویژه‌ای در کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج خواهیم داشت.

حق‌بین با بیان اینکه تقاطع آبشناسان – جنت‌آباد تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در حال حاضر اقدامات اساسی این پروژه انجام شده و در مرحله رفع موانع تاسیسات زیرسطحی و لوله گاز هستیم. امیدواریم براساس قولی که مسئولان شرکت گاز داده‌اند، این معارضات طی ۱۰ روز آینده برطرف شود. البته این پروژه برای شهروندان مشهود نیست؛ اما تمامی شمع‌ها زیر سطح زمین قرار گرفته و کاملاً زیرگذر به اجرا درآمده و تنها برای بتن‌ریزی بخشی از این پروژه باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این پروژه بیش از ۱۲ سال پیش آغاز شده و متأسفانه در همان ابتدای کار به دلیل مواجهه با معارضین ملکی و نهادی بزرگ مقیاس متوقف شد، گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و جلسات مؤثر زاکانی، این معارضین برطرف شدند. ظرف هفته گذشته، کلیه معارضین منطقه ۹ نیز در بخش املاک خصوصی رفع شدند و اکنون در حال گسترش عملیات اجرایی این پروژه در میدان جی هستیم. با توجه به اینکه این پروژه جزو پروژه‌های بزرگ مقیاس محسوب می‌شود، تعارضات بسیار زیادی، به ویژه در میدان فتح و در بخش تاسیسات برای ما ایجاد کرده است. امیدوارم بتوانیم با همکاری سازمان، فاز اول این پروژه را در چهار ماه آینده افتتاح کنیم.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید