واردات ۵۵۰ لوکوموتیو به کشور/ راه‌آهن مشهد برقی می‌شود؟ - افق اقتصادی

واردات 550 لوکوموتیو به کشور/ راه‌آهن مشهد برقی می‌شود؟ - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-10-09
کد خبر: 305292 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل راه‌آهن ایران اعلام کرد که در راستای برقی‌سازی راه‌آهن مشهد مذاکراتی با چین انجام شده است.

واردات ۵۵۰ لوکوموتیو به کشور/ راه‌آهن مشهد برقی می‌شود؟

به گزارش اکوایران، هفتمین همایش جایزه ملی تعالی امروز،‌ سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳، با حضور جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد. 

ذاکری در حاشیه هفتمین همایش جایزه ملی تعالی، نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران گفت که درخصوص وضعیت ناوگان ریلی، بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان و فرایندها ضروری است. در این زمینه باید از سامانه‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود.

او به این نکته اشاره کرد که اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته در فرآیندها نیاز به بازنگری دارد.  

واردات ۵۵۰ لوکوموتیو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز در راه‌آهن عمر بالای ناوگان ریلی و فرسودگی کشنده‌ها و محدودیت‌ها در تولید داخل است گفت:«ورود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به این بخش می‌تواند اثرگذار باشد.»

ذاکری در پاسخ به سوالی درباره مجوز واردات واگن‌های مسافری و لغو محدودیت‌های خرید واگن مسافری از خارج گفت:«خرید ناوگان جدید توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و دولت و راه آهن در واقع نقش تسهیل‌گر را دارد. برای خرید و نوسازی ناوگان مسافری ظرفیتی در برنامه هفتم دیده شده و شرکت‌های بخش خصوصی برنامه‌های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارایه کرده‌اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود. برای واگن‌های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.»

برقی‌سازی راه‌آهن مشهد با چین

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برقی‌سازی راه‌آهن مشهد تاکید کرد:«برقی سازی راه‌آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده‌ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می‌دهیم.»

ذاکری همچنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن رشت – آستارا تصریح کرد که پنجشنبه هفته جاری -١٩ مهر ماه- با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست‌اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.  

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید