باطل السحر مسائل سیاست‌گذاری مسکن - افق اقتصادی

باطل السحر مسائل سیاست‌گذاری مسکن - افق اقتصادی
سه شنبه, ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-10-08
کد خبر: 305281 |
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲ |
1 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، مسکن در دهه‌های مختلف با سیاست‌های اشتباه دست‌و‌پنجه نرم کرده  سیاست‌هایی که در بسیاری از موارد، ریشه در فقدان بکارگیری تجربه‌های انباشت شده، داشته است. به اعتقاد کارشناسان، فهرست بلند مشکلات این بخش، موید آن است که غلبه رویکردهای غیرعلمی و گاه پروژه‌محور، طی دهه‌های گذشته نتوانسته مشکلات این بخش را مرتفع […]

باطل السحر مسائل سیاست‌گذاری مسکن

به گزارش اکوایران، مسکن در دهه‌های مختلف با سیاست‌های اشتباه دست‌و‌پنجه نرم کرده  سیاست‌هایی که در بسیاری از موارد، ریشه در فقدان بکارگیری تجربه‌های انباشت شده، داشته است.

به اعتقاد کارشناسان، فهرست بلند مشکلات این بخش، موید آن است که غلبه رویکردهای غیرعلمی و گاه پروژه‌محور، طی دهه‌های گذشته نتوانسته مشکلات این بخش را مرتفع کند.

سهم بالای مسکن در هزینه خانوار، عدم تطابق الگوی عرضه و تقاضای مسکن، ناکارآمدی نظام تامین مالی مسکن، بالا بودن طول دوره انتظار خانوارها به مسکن، حجم بالای بافت‌های نابسامان شهری، ناکارآمدی برنامه‌های تامین مسکن اقشار کم‌درآمد، اصلاحات در این حوزه را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان، قسمت قابل توجهی از وضعیت کنونی، زاییده کژکارکردی نهادهای موجود است. از جمله اینکه وزارت راه و شهرسازی در مقاطعی به جای سیاستگذاری، تصدی‌گری کرده و شهرداری‌ها هم به جای مدیریت شهر، شهرفروشی کرده‌ است.

در این ویدیو بهروز ملکی صاحبنظران برنامه‌ریزی مسکن از الزامات و اولویت‌های سیاستگذار می‌گوید.

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید