وعده تازه مدیران شهری؛قرار دادخرید ۵۰۰ اتوبوس ۱۸ متری بسته می شود - افق اقتصادی

وعده تازه مدیران شهری؛قرار دادخرید 500 اتوبوس 18 متری بسته می شود - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۴ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-25
کد خبر: 300363 |
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکوایران :‌معاون شهردار تهران با بیان اینکه قرارداد ‌۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با سازنده داخلی بسته شده است، گفت: با شرکت ایران‌خودرو نیز قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی.آر.تی را طی روزهای آتی منعقد می‌کنیم.

وعده تازه مدیران شهری؛قرار دادخرید ۵۰۰ اتوبوس ۱۸ متری بسته می شود

  محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران که در قالب یکصد و چهل و چهارمین پویش امید و افتخار صبح امروز -چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳- برگزار شد، گفت: در این دوره مدیریت شهری با کمک ویژه شورای ششم حوزه حمل و نقل شهر تهران که یک عقب ماندگی ذاتی داشت جلو افتاد. سابقا خبری از بهسازی و نوسازی اتوبوس ها نبود. در ابتدای دوره ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس شاغل در خط داشتیم و امروز این عدد به به بالغ بر ۲۳۰۰ دستگاه رسیده است.

وی با بیان اینکه تا افق مد نظر و شایسته مردم تهران فاصله معناداری داریم، گفت: البته تمام تلاش خود را کرده ایم که این اتفاق بیفتد. کار ویژه این دوره نهضت برقی سازی در تهران با یک شیب ملایم ‌برای پاسخگویی به نیاز مردم بود. جمهوری اسلامی به سمت ناوگان برقی در حمل‌ نقل رفته است. اتفاقی که در دوره شهید رییسی رقم خورد و در دوره پزشکیان نیز کارگروهی ویژه این امر ایجاد شده است.

هرمزی با تاکید بر اینکه باید به سمت پایه گذاری برقی سازی در حمل و نقل عمومی ‌و خودروی شخصی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: قرارداد ‌۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با سازنده داخلی نیز بسته شده که این جدای ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس چینی است. با شرکت ایران‌خودرو نیز قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری BRT را طی  روزهای آتی منعقد می کنیم. اضافه شدن این اتوبوس‌ها به پایتخت اتفاق مبارکی است که تا پایان دوره رقم خواهد خورد و امیدوارم نوید بخش روزهای خوب برای حمل و نقل عمومی پایتخت باشد تا جریان استفاده از خودروهای شحصی را تا حد زیادی تغییر بدهیم.

سازندگان داخلی باید ماهی ۱۰۰ اتوبوس به شهرداری تهران تحویل دهند

دراین مراسم جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  هم با بیان این که اخباری که از توسعه و نوسازی ناوگان شنیدم خوشحال کننده بود. این سرمایه ها نباید دور ریخته بشود. اینها یک بار مصرف نیستند و با اورهال باید سال‌های طولانی از این ناوگان استفاده کنیم گفت : شرکت های عقاب، اسنا و دیگر شرکت های داخلی در قراردادی موظف به تحویل اتوبوس به شهرداری تهران شدند و نگاه شورای شهر و شهرداری بر این است که دغدغه مردم را کم کنیم.

تشکری هاشمی تاکید کرد: استفاده از یک اتوبوس با شرایط مناسب و با بلیت ارزان قیمت بسیار برای مردم خوشایند است. خیلی از افرادی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می کنند تا به موقع به محل کار و زندگی شان برسند، چشم امیدشان به دست های شماست. ما نیز در شورا به این موضوع توجه ویژه داریم و امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این امر بودجه پیش بینی کرده ایم.

این عضو شورای شهر تهران   گفت: البته توجه به رفاه کارکنان و پرسنل شرکت واحد نیز برای ما مهم است. باتوجه به قراردادی که داریم باید به طور متوسط سازندگان داخلی ماهی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل بدهند.

 مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، هم در این مراسم گفت :‌ از ابتدای دوره ششم ۱۱۱۶ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است. با فعالیت این اتوبوس های نو شاهد تغییر چهره اندکی تهران در حوزه اتوبوسرانی خواهیم بود. با تلاش همکاران من در مجموعه اتوبوسرانی با آغاز بازگشایی مدارس ۲۳۰۰ دستگاه را شاغل کردیم.

علیزاده در پایان با بیان اینکه تا ماه آینده آیین رونمایی اتوبوس های برقی برگزار می‌شود، تاکید کرد: امیدواریم تا پایان دوره چهارساله مدیریت شهری، تعداد اتوبوس های شاغل به ۵۰۰۰ دستگاه برسید تا بتوانیم قدمی در جهت بهبود شرایط حمل و نقل عمومی شهر برداریم. تا برگزار خواهیم کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید