زمان صدور پروانه افزایش داشته است - افق اقتصادی

زمان صدور پروانه افزایش داشته است - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-23
کد خبر: 298955 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ |
4 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

اکو ایران :رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت: زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

زمان صدور پروانه افزایش داشته است

احمد صادقی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رونق دادن به بافت فرسوده یکی از سیاست های اصلی شورای شهر تهران بوده است، اظهار کرد: میزان صدور پروانه هشت هزار و ۶۹۱ مورد بوده که با سه مرحله ای کردن روند، فرایند ساخت و ساز با تأخیر بیشتری مواجه شده است.

وی ادامه داد: در حالی آمار صدور پروانه در دو سال قبل افزایش پیدا کرده که این آمار مقایسه ای با سال ۱۴۰۱ است و اگر آمار را ببینیم از سال ۱۳۹۸ هم کمتر است. ما کاهش شدید درآمد را نیز شاهد هستیم که مدیریت شهری را در اجرای برنامه ها با چالش مواجه می کند.

صادقی با بیان اینکه زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است، تصریح کرد: بازدید فنی و برخی امور فرایند کندی دارد و مشخص است که این روند در مناطق به درستی انجام نمی شود. صدور پروانه از ۲۹۰ روز در سال ۹۹ به ۳۷۰ روز رسیده و اعلام ۴۰ و ۵۰ روز زمان صدور پروانه برای مردم و نمایندگان شورا قابل پذیرش نیست.

وی همچنین تصریح کرد: با وجود زیرساخت سیستمی، مصوبات کمیسیون ماده پنج از ۱۱ تیرماه در سامانه شفافیت ثبت نشده است. چرایی ادغام عوارض آتش نشانی و فضای سبز نیز از دیگر مواردی است که باید شهردار تهران در خصوص این موارد گزارشات لازم را ارائه دهد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید