آماده باش برای آغاز ترافیک پاییزی؛استقرار تیم واکنش اضطراری در مترو - افق اقتصادی

آماده باش برای آغاز ترافیک پاییزی؛استقرار تیم واکنش اضطراری در مترو - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 298749 |
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴ |
0 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکو ایران:ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ صبح امروز تشکیل شد.

آماده باش برای آغاز ترافیک پاییزی؛استقرار تیم واکنش اضطراری در مترو

ستاد از استقبال مهر ۱۴۰۳ صبح امروز – یکشنبه اول مهرماه ۱۴۰۳- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک قیومی فرماندار تهران مجتبی شفیعی دبیر شورای عالی ترافیک، سرهنگ احسان مومنی معاون عملیات راهور پلیس تهران بزرگ، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور رییس پلیس راهور تهران بزرگ، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در محل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای بررسی وضعیت معابر در اولین روز بازگشایی مراکز آموزشی برگزار شد. 

مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران در این جلسه در مورد ایمن سازی مدارس با بیان اینکه ۳۹۴ مدرسه تا شعاع ۲۰۰ متری مدارس ایمن سازی شده است، گفت: ۶ جرثقیل سنگین برای روان سازی ترافیک در معابر مستقر کردیم و در بحث ارتقاء کیفیت حمل و نقل عمومی نیز ۲۱۰۰ اتوبوس امروز فعال می‌شوند و در خطوط منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها نیز اتوبوس ویژه مستقر شده است.

او ادامه داد: از مرداد ماه در ستاد، سازمان‌ها و شهرداری‌های مناطق جلسات برای تمهیدات مهر ماه برگزار شد و کارگروه‌هایی ذیل این موضوع تشکیل شد که در راستای روان سازی ترافیک، ارتقاء ایمنی و کنترل ترافیک و حل مشکلات پیرامون مدارس تهران اقدام شود.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیریت ترافیک مهرماه در سطح دولت نیز احساس شد و بر همین اساس شناورسازی ساعات کاری ادارات در دستور کار قرار گرفت و کمیته‌ای نیز بر حسن نظارت این تصمیم تشکیل شده است، گفت: ۲۱ هزار متر مربع اصلاح هندسی داشتیم و ۹۳۰ کیلومتر خط کشی محوری و اصلاح زمانبندی چراغ های راهنمایی در معابر پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل حمل و نقل شهرداری تهران همچنین از ساماندهی سرویس های مدرسه و نصب برچسب بر روی سرویس مدارس خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته در مناطق ۳، ۱۱ و ۱۰ تهران شاهد بیشترین ترافیک بودیم و اوج ترافیک صبحگاهی در مهرماه از ساعت ۶ و نیم تا ۸ صبح بوده است، بطوریکه طول ترافیک تهران در هفته اول مهر ماه نسبت به هفته دوم مهر۲۲ درصد گزارش شده بود.

محمدنژاد مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: متروی تهران آمادگی لازم برای انجام خدمات صد درصدی دارد. تیم واکنش های اضطراری را در طول خطوط مستقر کردیم و در صورت خرابی لحظه ای در کمترین زمان ناوگان در مدار قرار می گیرد. 

وی اظهار کرد: کار ویژه رایگان سازی مترو در هفته اول از امروز به مدت یک هفته با المان های خاص انجام خواهد شد. در بیش از ۵۰ درصد ایستگاه ها فضای خاصی را برای تردد دانش اموزان و دانشجویان فراهم کردیم.

محمدنژاد در پایان خاطرنشان کرد: پله برقی ها و آسانسورها آماده خدمات رسانی است. ما آمادگی کامل داریم سرفاصله قطارها را به صورت پیک در نظر بگیریم ضمن اینکه ۱۴۲ رام قطار جاری امروز در خطوط داریم.

شادی مالکی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۶ هزار تاکسی غیر فعال به خطوط تاکسیرانی شهر بازگشته شدند و برای دیگران نیز برای بار سوم پیامک اخطار ارسال کردیم، گفت: بعد از پایان نوبت سوم سهمیه سوخت این رانندگان قطع خواهد شد. درواقع به شناسایی ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی که در یک سال گذشته سوخت گیری نداشتند، پرداختیم. 

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه ۴۰ درصد تاکسی های گردشی در خطوط پرتردد به کار گرفته شده اند، خاطرنشان کرد: در بحث سرویس مدارس ۳ هزار خودروی ثبت نام شده در سامانه سپند داریم که برای ۲ هزار راننده تایید صلاحیت انجام گرفته است. همچنین به بیش از ۶ هزار دانش اموز سرویس در سامانه سپند تخصیص داده شده است. 

مالکی بیان داشت: مقرر شده هیچ سرویس مدرسه ای بدون تایید خودرو و راننده فعالیت نداشته باشد به این منطور گشتی از سوی پلیس و تاکسیرانی برای بررسی این خودرو ها تا پایان آذر به فعالیت می پردازد.

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم ضمن گرامیداشت سال تحصیلی جدید گفت: طبق برنامه ‌۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت پنج ونیم صبح برای خدمت رسانی به مردم آماده سازی کردیم. 

وی با بیان اینکه واحد امداد شرکت واحد را جهت بازگشایی مراکز آموزشی فعال کردیم تا اگر وسیله ای خراب شد به کمک پلیس راهور و شرکت واحد بیاید، خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۰ نفر از نیروهای ستادی و اداری تا ۲۰ مهرماه به گشت و نظارت در مناطق پایتخت برای بالا بردن کیفیت خدمات مستقر خواهند شد.

علیزاده کفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده امروز و فردا وارد ناوگان خواهد شد. تا پایان مهر امیدوارم تعداد بیشتری اتوبوس داخلی را وارد خطوط کنیم. همچنین تا اواخر مهر با توجه به بارگیری اخیر از چین امیدوارم بخشی از اتوبوس های چینی وارد ناوگان بشود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید