طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌، کدام مالکان جریمه می‌شوند؟ - افق اقتصادی

طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌، کدام مالکان جریمه می‌شوند؟ - افق اقتصادی
دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-16
کد خبر: 293030 |
تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴ |
18 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش اکوایران، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با تاکید بر اینکه مالکان و سازمان‌ها هر چه سریع‌تر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند، نسبت به اعمال جریمه برای متخلفان هشدار دارد.  ماهانی بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور باعث کنترل سوداگری‌های مسکن و کاهش انباشت واحدهای مسکونی خالی از سکنه می‌شود اعلام کرد: برای […]

طبق ماده ۵۴ قانون مالیات‌، کدام مالکان جریمه می‌شوند؟

به گزارش اکوایران، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با تاکید بر اینکه مالکان و سازمان‌ها هر چه سریع‌تر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام کنند، نسبت به اعمال جریمه برای متخلفان هشدار دارد. 

ماهانی بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور باعث کنترل سوداگری‌های مسکن و کاهش انباشت واحدهای مسکونی خالی از سکنه می‌شود اعلام کرد: برای خانه‌های خالی در شهرهای با جمعیت یک هزار نفر، در طول سال اگر بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد جریمه از شش تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

شرایط ثبت نام برای املاکی که اجاره از آنها دریافت نمی‌شود 

در صورتی که مالک، خانه‌ای را به فرزند و یکی از اقوام خود اجاره داده و کرایه نمی‌گیرد و قول نامه منعقد نشده باید در سامانه خوداظهاری ثبت کرده و اگر لازم شد قرار داد اجاره‌ای هم نوشته شود تا مشمول جریمه نشوند.

 در صورت عدم ثبت اطلاعات ملک، طبق الزامات قانونی با واحد مسکونی خالی برخورد شده و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

هدف از تشکیل سامانه ثبت املاک و اسکان 

سامانه ثبت املاک و اسکان در راستا اجرا قانون اصلاحیه ماده ۵۴ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و با هدف کاهش تورم نرخ مسکن، حمایت از مستاجران و جلوگیری از دلالی در زمینه املاک، توسط وزارت راه و شهرسازی، راه‌اندازی شد. مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم، تمامی سرپرستان خانوار، مالکان و مستاجران، باید، املاک تحت تملک خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

 ثبت نام در این سامانه باعث شفافیت اطلاعات در حوزه مسکن، تسهیل فرآیند خانه دار شدن اقشار جامعه، ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن که منجر به اجرای سیاست‌های اعمال مالیات و پرداخت یارانه‌های هدفمند مردم می‌شود.

از دیگر مزایای این طرح این است که با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد کاهش پیدا می‌کند.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: مالکان و دستگاه‌هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌‌اند، در انتظار جریمه سنگین باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید