لیست ودیعه مسکن مدیران شهرداری تایید شد/ ماجرای نامه ای که یک سال بی جواب ماند - افق اقتصادی

لیست ودیعه مسکن مدیران شهرداری تایید شد/ ماجرای نامه ای که یک سال بی جواب ماند - افق اقتصادی
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-19
کد خبر: 243122 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۹ |
19 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

اکوایران : شهردار تهران از لیستی که حکایت از پرداخت ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ تومان کمک‌هزینه ودیعه مسکن به ۳۶ نفر از مدیران فعلی و سابق شهرداری تهران بود دفاع کرد .

لیست ودیعه مسکن  مدیران شهرداری تایید شد/ ماجرای نامه ای که یک سال بی جواب ماند

به گزارش اکوایران ،لیست ودیعه مسکن مدیران شهری تایید شد . شهردار تهران اعلام کرده به مدیرانی ودیعه مسکن داده که خانه ندارند و پیش از این در شهرداری برای خانه دار کردن مدیران خانه های سازمانی را به مدیران شهری نیم بها و قسطی واگذار می کردند . کنایه او به لیست معروف به املاک نجومی است که سال ها ۹۵ از سوی یک فعال رسانه ای منتشر شد. همان فردی که قرار دادهای چینی شهردار تهران را هم منتشر کرد  و شهردار و طرفدارانش در شورا آن را فردی قلم به مزد توصیف کردند . 

اما مهدی اقراریان  رئیس کمیته نظارت شورای  شهر تهران دراین رابطه گفته است:  سال گذشته با ارسال نامه‌ای به شهردار تهران، از ایشان درخواست کردم که فهرست افرادی را که در دوره کنونی مدیریت شهری از شهرداری کمک‌هزینه ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و مستندات قانونی مربوط به آن را ارائه کنند، اما متاسفانه شهردار هیچ‌گاه پاسخ این نامه را ندادند و فهرست مربوطه نیز هیچ‌وقت به اینجانب ارائه نشد. 

وی افزود: دغدغه‌ای که در زمان ارسال نامه به شهردار تهران وجود داشت، این بود که براساس اطلاعات دریافتی ما، اسامی افرادی در فهرست مذکور ذکر شده بود که در آن زمان با شهرداری قطع همکاری کرده بودند و جای طرح این پرسش وجود داشت که آیا مبالغی که در اختیار این افراد قرار گرفته، به جیب شهر و شهروندان بازگشته است یا خیر؟ 

  به گفته او  باید مشخص شود که اولویت‌بندی پرداخت کمک‌هزینه ودیعه مسکن به مدیران و کارکنان شهرداری بر چه مبنایی انجام شده  و آیا در مجموعه شهرداری تهران، افراد دیگری در اولویت بالاتری برای دریافت این کمک‌هزینه قرار داشته‌اند یا خیر؟ مدیران شهرداری همچنین باید اعلام کنند که میزان پرداخت کمک‌هزینه ودیعه مسکن به هر نفر، دقیقا طبق چه شاخصی تعیین شده است و چرا رقم پرداختی به افراد مختلف، تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت است؟ 

علیرضا زاکانی شهردار تهران اما در دفاع از این لیست به اکوایران  در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفته است: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

او با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران   تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متاسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید