روش ثبت چک های جدید در سامانه استعلام چک صیادی

روش ثبت چک های جدید در سامانه استعلام چک صیادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 179196 |
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۵۴ |
268 بازدید
۲
8
ارسال به دوستان
پ

ثبت چک در سامانه استعلام چک صیادی، یک الزام جدید در قوانین بانکی است. به همین دلیل، آموزش نحوه ثبت این اسناد را موضوع نوشتار خود قرار دادیم. در سال‌های گذشته، شاهد تخلفات و کلاهبرداری‌های زیادی در راستای چک‌های برگشتی بودیم اما امروز، با تصویب این قانون دیگر مشکلی تهدیدکننده اموال نخواهد بود. درحال‌حاضر همه […]

روش ثبت چک های جدید در سامانه استعلام چک صیادی

ثبت چک در سامانه استعلام چک صیادی، یک الزام جدید در قوانین بانکی است. به همین دلیل، آموزش نحوه ثبت این اسناد را موضوع نوشتار خود قرار دادیم. در سال‌های گذشته، شاهد تخلفات و کلاهبرداری‌های زیادی در راستای چک‌های برگشتی بودیم اما امروز، با تصویب این قانون دیگر مشکلی تهدیدکننده اموال نخواهد بود.

درحال‌حاضر همه بانک‌ها موظف‌اند که فقط دسته چک‌های صیادی را صادر کنند و مشتریانی که از این اسناد استفاده می‌کنند، بعد از نگارش سند، باید آن را در سامانه استعلام چک صیادی ثبت کنند. درصورتی‌که این ثبت‌نام صورت نگیرد، امکان نقدکردن چک وجود نخواهد داشت.

در رابطه با قانون جدید چک صیادی چه می‌دانید؟

چک‌های صیادی از سال ۹۷ تصویب شدند. اوایل، استفاده از آن‌ها برای دارندگان چک ضرورتی نداشت و آن‌ها می‌توانستند مبادلات خود را با نوع معمولی این اسناد انجام دهند. اما از ابتدای سال ۱۴۰۰، ثبت این برگه در سامانه استعلام چک صیادی به یک ضرورت تبدیل شد.

مزیتی که این قانون برای استفاده‌کنندگان چک داشت، جلوگیری از کلاهبرداری‌هایی بود که در گذشته به‌شکلی گسترده گریبان‌گیر افراد می‌شد؛ ولی امروزه شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.

در رابطه با قانون جدید چک صیادی چه می‌دانید؟

آشنایی بیشتر با سامانه استعلام چک صیادی

سامانه صیاد به سامانه صدور یکپارچه معروف است که با هدف تشدید نظارت بر روند صدور دسته چک برای متقاضیان به وجود آمد. پیش از آنکه این سامانه ایجاد شود، خیلی‌ها بدون اطلاع راجع‌به مقررات مربوط به چک و قوانین کیفری آن، اقدام به گرفتن و صدور این اسناد می‌کردند.

بر همین اساس، چک‌های زیادی برگشت خورده و دارندگان آن‌ها راهی زندان می‌شدند. افزایش هرروزه زندانیان چک برگشتی، بانک مرکزی را وادار به تاسیس سامانه صیاد کرد و با اعلام ممنوعیت صدور چک حامل، پدیده چک برگشتی و معضلات پس از آن به‌شکل موثری کمرنگ شد.

ثبت چک در سامانه استعلام چک صیادی

دررابطه‌با این سامانه، سوال رایج و مطرح خیلی از افراد این است که چگونه روند ثبت چک را طی کنند؟ خیلی از افراد برای این امر به سایت بانک مرکزی مراجعه می‌کنند ولی در نهایت تعجب می‌بینند سامانه صیاد بانک مرکزی فاقد این امکان است.

درحال‌حاضر شما می‌توانید برای ثبت چک در سامانه صیاد از اپلیکیشن‌های پرداختی یا درگاه‌های نوین بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استفاده کنید. نحوه کار با اپلیکیشن‌ها در این زمینه تقریبا مانند یکدیگر است. ما در ادامه پلتفرمی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند یک مرجع ایده‌آل برای اجرای خدمات مالی و اعتباری شما باشد و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه چک خود را به‌واسطه آن ثبت کنید.

با اپلیکیشن تاپ، به سامانه استعلام چک صیادی دسترسی داشته باشید

تاپ، مرجع کامل خدمات بانکی، گردشگری و تفریحی، خدمات خودرو، بازار سرمایه و ارائه‌دهنده بهینه‌ترین سرویس‌های حوزه پرداخت و خدمات مالی و اعتباری است. یکی از مهم‌ترین کاربری‌های سوپر اپلیکیشن تاپ، دسترسی به سامانه صیاد و امکان ثبت و استعلام چک‌های صیادی برای دارندگان آن‌هاست.

تاپ، با داشتن بیش ۱۰۰ سرویس کاربردی، تحت‌عنوان یک سوپر اپلیکیشن شناخته می‌شود که خدمات خود را در بستری امن و سریع ارائه می‌دهد. تاپ، تحت‌نظارت پلیس فتا، بانک مرکزی و نهاد‌های قدرتمند دیگر همچون بانک پارسیان فعالیت دارد. با داشتن این پلیکیشن روی تلفن همراه خود، به همراه‌ بانک‌های دیگر با خدمات و سرویس های محدود احتیاجی نخواهید داشت.

با اپلیکیشن تاپ، به سامانه استعلام چک صیادی دسترسی داشته باشید

نحوه ثبت چک در سامانه استعلام چک صیادی با اپلیکیشن تاپ

سامانه صیاد که یکی از خدمات ارزنده این اپلیکیشن است، به‌صورت سیستم یکپارچه شبکه بانکی در اختیار کاربران قرار گرفته و خدمات آنلاین ارائه‌شده آن که با سرعت مطلوبی انجام می‌شود، برای صاحبان مشاغل و افرادی که با چک‌ها سروکار دارند، یک مزیت مهم به‌شمار می‌رود. برای ثبت چک صیادی در این سامانه، باید مراحل زیر را طی کنید.

  • بعد از ورود به اپلیکیشن تاپ، روی گزینه سامانه صیاد کلیک کنید.
  • گزینه ثبت چک را از بخش خدمات صادرکننده پیدا کرده و آن را لمس کنید.
  • جهت احراز هویت، اطلاعات کارت بانکی متعلق به دارنده شماره تلفن همراه را ثبت کنید.
  • شماره صیاد برگه چک را وارد کنید.
  • در پنجره استعلام کارت بانکی، مشخصات کارت ثبت‌شده را وارد و دکمه تایید را بفشارید.
  • اگر چک متعلق به دارنده کارت باشد، مشخصات آن نمایش داده می‌شود.

سوپر اپلیکیشن قدرتمند تاپ، برای شما دارندگان چک، تمام خدمات بانکی و مالی به‌ویژه خدمات چک صیادی و امور مرتبط با آن را فراهم کرده تا شما به‌راحتی و با روش‌های دیجیتالی، صدور چک خود و اعتبارسنجی‌های مربوط به آن را انجام دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :عدنان فلاحتی

      خیلی خوب روش ثبت چک رو توضیح دادید، ممنون از توضیح خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده عدنان جان، ممنون از کامنت ارزشمندتون