رشد یک درصدی مسافرت هوایی در تعطیلات نوروزی - افق اقتصادی

رشد یک درصدی مسافرت هوایی در تعطیلات نوروزی - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 224480 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲ |
66 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد یک درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین خبر داد.

رشد یک درصدی مسافرت هوایی در تعطیلات نوروزی

به گزارش بازار، رضا نخجوانی ضمن اعلام این خبر گفت: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی، از آغاز عملیات نوروزی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین، ۹۸۰ هزار و ۲۰۰ مسافر از فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده‌اند.
وی اظهار داشت: طی این مدت هشت هزار و ۳۹۶ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها انجام شده است.
نخجوانی با بیان اینکه دو سوم از مسافران و نیمی از از پروازها از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد انجام شده است، گفت: این دو فرودگاه در مجموع میزبان نشست و برخاست چهار هزار و ۹۱۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۶۱۵ هزار و ۹۵ مسافر بوده‌اند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور سه هزار و ۳۱۹ نشست و برخاست و ۳۹۸ هزار ۱۶۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.
نخجوانی همچنین گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۲۱۶ هزار و ۹۳۵ مسافر و یک هزار و ۵۹۵ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.
به گفته نخجوانی فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۷۶ هزار و ۸۷۰ مسافر و نشست و برخاست ۶۷۳ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۴۷ هزار و ۹۶۷ مسافر و نشست و برخاست ۴۲۴ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۴۴ هزار و ۴۲۱ مسافر و نشست و برخاست ۴۱۲ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام خمینی نیز به هزار و ۷۲۶ نشست و برخاست هواپیما خدمات کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید