سامان اکسپرس متخصص حمل و نقل کالا بین ایران و چین

سامان اکسپرس متخصص حمل و نقل کالا بین ایران و چین
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 258239 |
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ | منبع: samanexp.com
1092 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

کشور چین یکی از بازیگران اصلی دنیای تجارت در جهان امروز است. به همین دلیل توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور برای بیشتر کشورهای جهان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ البته ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. بدیهی است که توسعه روابط تجاری بین دو کشور وابسته به توسعه روش‌های حمل‌ونقل و ارسال و دریافت مرسولات تجاری میان ایران و چین خواهد بود.

سامان اکسپرس متخصص حمل و نقل کالا بین ایران و چین

با توجه به این موارد بسیاری از کسانی که قصد توسعه تجارت خود با کشور چین را دارند به دنبال راه‌هایی برای حمل‌ونقل کالا به این کشور می‌گردند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید و می‌خواهید بیشتر با شرایط حمل‌ونقل کالا به چین آشنا شوید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

روش‌های حمل‌ونقل کالا به چین

بین روش‌های حمل‌ونقل کالا به صورت بین‌المللی، روش کارگو روشی است که برای ارسال و دریافت مرسولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که کارگو چین یکی از روش‌های پرطرفدار پست بین‌المللی به شمار می‌رود.

این روش تنها برای واردات کالا از چین کاربرد ندارد بلکه بسیاری از افراد برای ارسال بار به چین نیز از روش کارگو استفاده می‌کنند. البته اگر با اهداف شخصی و غیرتجاری اقدام به ارسال کالا به چین می‌کنید، گزینه فریت بار را هم پیش روی خود دارید و می‌توانید در صورتی که این گزینه برای شما صرفه اقتصادی و زمانی بیشتری داشته باشد آن را برای حمل‌ونقل مرسوله خود برگزینید.

اگر سرعت رسیدن مرسوله پستی به مقصد برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید از روش پست اکسپرس هوایی برای ارسال بسته خود استفاده کنید. در این روش مرسولات پستی در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رسند اما با توجه به حمل بسته در این روش به کمک هواپیما محدودیت‌هایی در وزن و حجم بسته‌های ارسالی وجود خواهد داشت. هزینه پست اکسپرس نسبت به کارگو و فریت بار بیشتر است.

توجه کنید که کشور چین درست مانند هر کشور دیگری قوانین گمرکی خاص خود را دارد. با توجه به پیچیدگی‌های قوانین گمرکی در کشورهای مختلف بسیاری کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند امور مربوط به حمل‌ونقل مرسولات تجاری خود را به شرکت‌های پست بین‌المللی واگذار کنند. این موضوع نه‌تنها به تجار و بازرگانان کمک می‌کند تا با دوری از پیچیدگی‌های این قوانین بر روی کسب‌وکار خود و توسعه آن تمرکز کنند بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا همیشه به‌صرفه‌ترین و مناسب‌ترین روش و مسیرهای حمل‌ونقل را برای جابه‌جایی مرسولات تجاری خود برگزینند.

ارسال کالا از چین به ایران

ارسال کدام کالاها به کشور چین غیر مجاز است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را دارد و از واردات و یا صادرات برخی از کالاها از کشور خود یا به مقصد کشور خود جلوگیری می‌کنند. این موضوع درباره کشور چین نیز صادق است. برخی از گروه‌های کالایی در چین ممنوعه اعلام شده‌اند و ارسال آن‌ها به این کشور چه از روش فریت و چه از روش کارگو و اکسپرس غیرمجاز است.

این کالاها عبارتند از اشیا باستانی و عتیقه‌جات، سلاح‌های سرد و گرم، مواد فاسد شدنی، داروهای مایع، مواد اشتعال‌زا و منفجره و همین‌طور مواد مخدر.

این لیست شامل کالاهای بسیار دیگری نیز است. به همین دلیل بهتر است که قبل از ارسال هر بسته به چین، به‌روزترین لیست کالاهای غیر مجاز برای ورود به چین را مطالعه کنید یا این که از خدمات مشاوره‌ای سامان اکسپرس کمک بگیرید.

شرکت پستی سامان اکسپرس با تخصص در حمل‌ونقل کالا به چین و انجام امور پست بین‌المللی، همه خدمات مربوط به حمل‌ونقل کالاهای شما را به مقصد چین انجام می‌دهد. با توجه به تجربه فراوان سامان اکسپرس در نقل‌وانتقالات کالا با چین، می‌توانید همه امور بسته‌بندی، نقل‌وانتقال و امورات گمرکی خود را با خاطری آسوده به این شرکت بسپارید تا با بهترین کیفیت ممکن و در سریع‌ترین زمان آن‌ها را به سرانجام برسانند.

ارسال بار به چین

خدمات شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس

سامان اکسپرس برای رفاه حال مشتریان خود طیف گسترده‌ای از خدمات را به آن‌ها ارائه می‌کند تا بتوانند با خاطری آسوده تنها به رشد و توسعه کسب‌وکار خود فکر کنند.

خدمات بیمه مرسولات تجاری یکی از خدمات ارائه شده توسط سامان اکسپرس است که کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از خودشان در برابر هرگونه آسیب احتمالی که ممکن است به مرسولات تجاری آن‌ها وارد شود محافظت کنند.

یکی دیگر از خدمات سامان اکسپرس ارائه امکان رهگیری ۲۴ ساعته و آنلاین مرسولات تجاری است. با استفاده از خدمات شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس تنها کافی است که کد رهگیری خود را در اختیار داشته باشید، با این کد در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید به صورت آنلاین از وضعیت بسته خود مطلع شوید. اطلاعاتی که در هنگام رهگیری آتلاین به دست می‌آورید عبارتند از:

زمان دقیق دریافت مرسوله، زمان ورود مرسوله به انبار در مبدأ، زمان ورود بار به گمرک، زمان حمل بار، زمان ورود بار به گمرک مقصد، زمان خروج مرسوله از گمرک و همین‌طور زمانی که مرسوله تحویل گیرنده می‌شود.

هر یک از روش‌های پست کالا به صورت بین‌المللی قواعد و قوانین خود را دارند. به عنوان مثال شیوه بسته‌بندی کالا در ارسال کارگوی دریایی، با توجه به حمل بار به کمک کانتینر و به شیوه دریایی با شیوه بسته‌بندی در پست اکسپرس هوایی و همین‌طور کارگوی زمینی متفاوت است.

علاوه بر این موضوع گاهی هر کشور و یا هر مجموعه نیز قواعد خاص خود را در این مورد دارند. اگر از قوانین و قواعد دقیق شیوه بسته‌بندی در هر یک از این روش‌ها آگاهی ندارید می‌توانید امور بسته‌بندی مرسولات خود را نیز به سامان اکسپرس بسپارید تا با در نظر گرفتن قواعد و قوانین مبدأ و مقصد این کار را برای شما به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

ارسال بسته به چین از طریق پست ملی

شاید برایتان دانستن این نکته جالب باشد که هر کسی می‌تواند بسته پستی مورد نظر خود را با وزن کمتر از ۳ کیلوگرم از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به چین ارسال کند. البته لازم به ذکر است که اگر تمایلی به درگیر شدن در مراحل اداری طولانی ندارید و ترجیح می‌دهید ارسال بسته شما هرچه سریع‌تر انجام شود، بهتر است ارسال بسته خود را به شرکت‌های خصوصی پست بین‌المللی مانند سامان اکسپرس بسپارید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سپهر احمدی

      خدمات شرکت پست بین‌المللی سامان اکسپرس عالیه ممنون از اطلاعات مفیدتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون سپهر جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂