جاذبه‌های گردشگری استانبول برای ایرانیان

جاذبه‌های گردشگری استانبول برای ایرانیان
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 178748 |
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲ |
366 بازدید
۲
7
ارسال به دوستان
پ

استانبول شهری با فرهنگ و تمدنی غنی است و قلب و روح کشور ترکیه محسوب‌ می‌شود. استانبول یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌‌ترین شهرهای جهان است و سالانه گردشگران بسیاری به‌قصد بازدید از این شهر رویایی به ترکیه سفر‌ می‌کنند. در استانبول جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی وجود دارد و برای داشتن سفری خاطره‌ا‌نگیز بهتر است […]

جاذبه‌های گردشگری استانبول برای ایرانیان

استانبول شهری با فرهنگ و تمدنی غنی است و قلب و روح کشور ترکیه محسوب‌ می‌شود. استانبول یکی از بزرگ‌ترین و توریستی‌‌ترین شهرهای جهان است و سالانه گردشگران بسیاری به‌قصد بازدید از این شهر رویایی به ترکیه سفر‌ می‌کنند. در استانبول جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی وجود دارد و برای داشتن سفری خاطره‌ا‌نگیز بهتر است که با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. اگر‌ می‌خواهید در مورد جاذبه‌های گردشگری استانبول برای ایرانیان بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مسجد ایا صوفیه

ایاصوفیه یکی از نمادهای شهر استانبول و از معروف‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است. قدمت این بنای مذهبی که در گذشته یک کلیسا بود به دوره امپراطوری بیزانس باز‌ می‌گردد. امروزه این بنا به‌عنوان مسجد مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد و معماری بی‌نظیر، مناره‌های بلند، تزئینات داخلی فوق العاده و اهمیت تاریخی آن موجب شده مورد توجه گردشگران بسیاری قرار بگیرد.

کاخ توپکایی

کاخ توپکاپی استانبول یکی از معروف‌‌ترین کاخ‌های ترکیه و نمونه‌ای از هنر اسلامی در این کشور است. قدمت این بنا به دوره سلطنت سلطان محمد فاتح باز می‌گردد و از آن به‌عنوان حرم سلطانی یاد‌ می‌کنند. معماری و کاشی‌کاری زیبا و خاص این بنا شکوه و عظمت دوره پادشاهی سلطان محمد را به‌خوبی به تصویر‌ می‌کشد. از زیباترین قسمت‌های کاخ‌ می‌توان به حرمسرا آن اشاره نمود که همسران و شاهزادگان سلطان محمد در آن سکونت داشتند. نام این بنا تاریخی ارزشمند به‌عنوان یکی از آثار ملی ترکیه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

کاخ توپکایی

آب انبار باسیلیکا سیسترن

استانبول که در گذشته قسطنطنیه نام داشت در دوران بیزانس پایتخت سیاسی ترکیه بود. به همین علت بناهای تاریخی بسیاری با معماری رومی در آن به چشم‌ می‌خورد که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به آب‌انبار باسیلیکا سیسترن اشاره نمود. این آب‌انبار سلطنتی آب مورد‌نیاز قصر را تامین‌ می‌کرد. این بنا دارای فضایی با ۱۲ ردیف و ۳۳۶ ستون است که دارای حکاکی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند. از معروف‌‌ترین ستون‌های این آب‌انبار‌ می‌توان به ستون دارای حکاکی سر مدوزا اشاره نمود که نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. معماری بی‌نظیر این بنا و انعکاس زیبای ستون‌های آن در آب موجب شده که این مکان به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه تبدیل شود.

بازار بزرگ استانبول

یکی از جذاب‌‌ترین قسمت‌های سفر به ترکیه بازدید از بازار بزرگ استانبول و مراکز خرید آن است. در این شهر مراکز خرید و پاساژهای متعددی وجود دارد و از پربازدیدترین آن‌ها‌ می‌توان به بازار بزرگ استانبول اشاره نمود. این مکان از قدیمی‌‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب‌ می‌شود و دارای ۶۱ گذر و ۳۰۰۰ حجره است که انواع کالاها، سوغات و خوراکی‌های محلی، ترشی، ادویه و… در آن عرضه‌ می‌شود. با وجود مراکز خرید لوکس در استانبول، این بازار همچنان یکی از محبوب‌‌ترین جاذبه‌های دیدنی در میان گردشگران است.

برج دختر

یکی دیگر از محبوب‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول برج دختر است و افسانه‌هایی که در مورد آن وجود دارد موجب مشهور شدن این برج شده است. این برج زیبا در قرن ۱۲ میلادی و در وسط آب ساخته شده و در زمان طلوع و غروب آفتاب دارای منظره‌ای چشم‌نواز و خیره کننده است و‌ می‌تواند محلی عالی برای عکاسی باشد.

جزایر زیبای پرنس

جاذبه‌های طبیعی استانبول نیز همانند جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی آن در نوع خود بی‌نظیر هستند. یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این شهر‌ می‌توان به جزایر زیبای پرنس اشاره نمود که با ۹ جزیره کوچک و بزرگ در فاصله کمی از استانبول قرار دارد. به‌طوری‌که گردشگران با حرکت از استانبول بعد از یک ساعت‌ می‌توانند از جزایری مانند بویوک آدا، بورگاز آدا، کینالی آدا و هیبلی آدا بازدید کنند.

قلعه روملی حصار

یکی‌دیگر از جاذبه‌های دیدنی استانبول قلعه روملی حصار است که در ساحل روملی تنگه بسفر و به دستور سلطان محمد فاتح احداث شد. در آن زمان این قلعه از شهر در برابر حملات امپراطوری روم شرقی محافظت‌ می‌کرد. برخورداری از معماری باشکوه دوره عثمانی، برج‌های بلند دیده‌بانی، فضای سبز و زیبای اطراف قلعه موجب شده که به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های ترکیه تبدیل شود.

کلیسای چورا

قدمت کلیسای چورا به دوران بیزانس برمی‌گردد. متاسفانه بخش قابل‌توجهی از این بنا در اثر زلزله سال ۱۸۹۴ ازبین رفت؛ اما همچنان نقاشی‌های فوق‌العاده داخل آن وجود دارد. این بنا در سده ۱۶ میلادی به مسجد تبدیل شد و امروزه به‌عنوان مسجد کاریه در کنار سایر عبادتگاه‌های ترکیه مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد و بازدید از آن‌ می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

موزه پرا استانبول

موزه پرا از دیگر مکان‌های دیدنی استانبول است که در ساختمان قدیمی هتل بریستول واقع شده و سالانه نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری متعددی در آن برگزار‌ می‌شود. این موزه زیبا دارای بخش‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها‌ می‌توان به مجموعه شرق شناسی، مجموعه عثمان حمدی بی، جهان‌های موازی، پرتره‌های امپراطور و مجموعه نقاشان و سفیران و مجموعه استانبول اشاره نمود.

استانبول مال

اگر به دنبال یک مرکز خرید لوکس و مدرن در استانبول هستید، ما به شما استانبول مال را پیشنهاد‌ می‌کنیم. در این مرکز خرید مدرن، فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که ارائه دهنده محصولات برندهای مختلف هستند. گشت‌وگذار در این مرکز و خرید از فروشگاه‌های آن‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

آکواریوم سی لایف

آکواریوم سی لایف که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد نیز از زیباترین مکان‌های دیدنی استانبول است. تونل این آکواریوم با طول ۸۳ متر از طولانی‌‌ترین تونل‌های آکواریومی در جهان محسوب‌ می‌شود. اگر به دیدن دنیای زیر آب علاقمند هستید پیشنهاد‌ می‌کنیم که در سفر به استانبول بازدید از آکواریوم سی لایف را از دست ندهید.

آکواریوم سی لایف

تهیه بلیط هواپیما استانبول و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن

سفر به استانبول در هر یک از فصول سال‌ می‌تواند جذابیت‌های خاصی داشته باشد. اما بهار و پاییز از بهترین زمان‌های سفر به استانبول است و میزان سفرها در این ایام به اوج خود‌ می‌رسد. از این رو مسافران باید زودتر از سایر ایام سال برای رزرو بلیط تهران استانبول اقدام کنند. آژانس‌های مسافرتی متعددی انواع بلیط هواپیما خارجی و هتل را ارائه‌ می‌دهند. اما برای تهیه بلیط سفر با ارزان‌‌ترین قیمت و در هر ساعتی از شبانه روز کافی است به اسنپ تریپ مراجعه کنید. این مجموعه با ارائه انواع بلیط‌های هواپیما، اتوبوس، تور و هتل با قیمت بسیار مناسب و پشتیبانی در تمامی مراحل سفر همواره در کنار شماست تا بتوانید سفری مقرون به‌صرفه و خاطره‌انگیز به استانبول داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ساناز مهتاب

      کاخ توپکایی واقعا جای بی نظیریه حتما پیشنهاد میشه