ایرلاین قطر، بهترین ایرلاین جهان در سال ۲۰۲۴ شد!

ایرلاین قطر، بهترین ایرلاین جهان در سال ۲۰۲۴ شد!
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 254803 |
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰ | منبع: pateh.com
1213 بازدید
۴
5
ارسال به دوستان
پ

ایرلاین قطر، شرکت هواپیمایی برتر در بین ۲۵ ایرلاین هوایی در سال ۲۰۲۴ شد.

ایرلاین قطر، بهترین ایرلاین جهان در سال ۲۰۲۴ شد!

 قطر ایرویز همچنین برای پنجمین سال متوالی “بهترین کلاس تجاری” و “بهترین پذیرایی” در صنعت را دریافت کرد. ایرلاین قطر توسط airlineratings، یک وب‌سایت محقق در مورد امنیت پرواز ایرلاین‌ها، به عنوان «ایرلاین سال» برای سال ۲۰۲۴ انتخاب شد. علاوه بر جایزه «ایرلاین سال»، ایرلاین قطر، همچنین برای پنجمین سال متوالی برنده «بهترین کلاس تجاری» و همچنین «بهترین پذیرایی» شده است. به طور کلی پرواز دبی و قطر در میان کشورهای عربی همیشه جزو بهترین ایرلاین ها به لحاظ امنیت و خدمات پروازی بودند که در این مطلب به بررسی ایرلاین قطر و علت انتخاب آن به عنوان بهترین ایرلاین جهانی می پردازیم.

معرفی ایرلاین قطر

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، در سال ۱۹۹۳ راه‌اندازی شد. اولین پرواز این شرکت را یک فروند بوئینگ ۷۶۷، که از شرکت هواپیمایی کویت اجاره گرفته بود، انجام داد. قطر ایرویز متعلق به خاندان آل ثانی بود، ولی در سال ۱۹۹۷ توسط یک تیم مدیریتی جدید، دوباره سازماندهی شد و ۵۰٪ درصد از سهام آن به سرمایه‌گذاران خصوصی فروخته شد. بعد از چند سال قطر ایرویز به یکی از رقابتی ترین شرکت‌های هواپیمایی تبدیل شد. قطر ایرویز در حال حاضر به نزدیک به ۱۷۰ مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاور دور، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه، پروازهای مستقیم و غیرمستقیم دارد. دفتر مرکزی ایرلاین قطر در شهر دوحه قطر قرار دارد. فرودگاه بین المللی حمد، “بهترین فرودگاه جهان” که توسط اسکای ترکس “Skytrax” در سال های ۲۰۲۱، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ انتخاب شده، محل اصلی آشیانه هواپیماهای این شرکت است. تعداد کارکنان شرکت هواپیمایی قطر در سال ۲۰۱۳ بیش از ۳۰٫۰۰۰ نفر اعلام شد. شرکت هواپیمایی قطر در ایران، از شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز،‌ اهواز و تبریز به مقصدهای خارجی پرواز دارد.

مقاصد هوایی ایرلاین قطر

این ایرلاین در ۱۴۰ شهر و در ۶ قاره اقدام به جا به جایی مسافر می‌کند. این شرکت با داشتن ۲۲۰ فروند هواپیما به روز یکی از شرکت‌های پرچمدار سفر هوایی در بین تمامی شرکت‌های هوایی جهان است. می‌توان گفت که ایرلاین قطر در تمامی شهرهای مهم و فعال در زمینه اقتصادی، سیاسی، گردشگری و جهان اولی پرواز دارد. جهت خرید بلیط هواپیما قطر ایرلاین، می‌توانید به وب‌سایت این شرکت که به زبان فارسی است رجوع کنید و یا برای از طلاع از مقاصد این ایرلاین از آژانس‌های داخلی که اقدام به فروش بلیط این ایرلاین می‌کنند، بلیط خود را تهیه کنید.

کلاس های پروازی ایرلاین قطر

پروازهای ایرلاین قطر دارای چند کلاس پروازی است. کلاس اکونومی، کلاس بیزینسی ، فرست کلاس و فرست کلاس پریمیوم، چهار کلاس پروازی این ایرلاین هستند.

کلاس پروازی اکونومی

ارزان‌ترین صندلی‌های هواپیمایی‌ها مربوط به کلاس اکونومی است. کلاس اکونومی مناسب مسیرهای کوتاه است. کیفیت صندلی‌های اکونومی هواپیمای قطر در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ برنده جایزه راحتی در کلاس پروازی اکونومی شد. کابین بخش اکونومی، بسته به نوع هواپیما می‌تواند دارای امکاناتی چون مانیتور و شارژر یو اس بی باشند. میزان بار مجاز در این کلاس پروازی ۳۰ کیلوگرم می‌باشد.

کلاس پروازی بیزینس

کلاس پروازی بیزینس قطر ایرلاین، برنده یکی از بخش های جوایز ۲۰۲۴ شده است. این ایرلاین کیفیت بالایی در این کلاس را ارائه می‌دهد. می‌توان کلاس پروازی بیزینس قطر ایرلاین را با فرست کلاس دیگر ایرلاین‌ها مقایسه کرد. این کلاس پروازی نیز بسته به نوع هواپیماها این شرکت و مقاصد مختلف، دارای مشخصات متنوع است. اما معمولا تمامی آنها دارای فضای باز و صندلی‌های تخت‌شو مجهز به ماساژور‌اند. اغلب صندلی‌های این بخش ۵۵ سانتی‌متر عرض داشته و به هنگام تخت‌شو کمی عریض‌تر می‌شوند. میزان بار مجاز برای حمل در کلاس بیزینس ۴۰ کیلوگرم می‌باشد.

بهترین ایرلاین جهان

فرست کلاس و فرست کلاس پریمیوم

کابین‌های درجه یک یا فرست کلاس قطر ایرویز حدود دو متر فضا برای هر مسافر دارند. تمامی صندلی‌های آن امکان تبدیل شدن به تخت را دارند. صندلی‌های این کابین دارای سیستم ماساژ هستند و مسافران می‌توانند از سیستم الکترونیکی سرگرمی تعبیه شده در این کابین استفاده نمایند. کترینگ این کلاس پروازی یکی دیگر از نقاط قوت این ایرلاین است که برای سالها برنده جوایز می‌شود. آسایش و راحتی مورد انتظار شما از پرواز با کابین فرست کلاس و هر نیازی که برای انجام یک پرواز راحت داشته باشید در این ایرلاین فراهم است. هر مسافر که قصد سفر با این کلاس پروازی را دارد می‌تواند تا سقف ۵۰ کیلوگرم بار همراه خود داشته باشد.

حوادث هوایی قطر

این ایرلاین تا به الان هیچ حادثه هوایی را نداشته است. تلفات جانی ایرلاین قطر تا به امروز صفر بوده و این ایرلاین یکی از امن‌ترین ایرلاین‌های سراسر جهان به شمار می‌رود. تنها حادثه هوایی این ایرلاین در ۱ ژوئن ۲۰۰۶ در راه دوحه به شانگهای، یکی از هواپیماهای این ایرلاین دچار حادثه و مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی ایندیرا گاندی دهلی نو شد. هیچ‌یک از مسافران و خدمه در طول این حادثه آسیبی ندیدند. همچنین دو حادثه دیگر که در هنگام تعمیر هواپیماهای این ایرلاین در آشیانه به وجود آمده باعث آتش سوزی شده، اما هیچ یک از مسئولین تعمیر و نگهداری حاضر در آشیانه آسیبی ندیده‌اند. بنابراین بهترین راه سفر به قطر خرید بلیط هواپیما دوحه است؛ بخصوص که امنیت ایرلاین های قطر تضمین کننده امنیت و آسایش شماست.

قیمت بلیط ایرلاین قطر

با توجه به میزان خدمات و امکانات رفاهی موجود در این ایرلاین، انتظار سفری ارزان را با این ایرلاین نداشته باشید. برای مثال جهت سفر از اصفهان به ابوظبی به صورت اکونومی، قیمت بلیط ایرلاین قطر حدود ۵۰ میلیون است و بلیط ترکیش ایرلاین برای این مسیر در همان تاریخ ۳۰ میلیون است. به علت امنیت بالا و راحتی سفر این ایرلاین یک ایرلاین لوکس تصور می‌شود.

ایرلاین قطر از نگاه اسکای ترکس (Skytrax)

اسکای ترکس، معروف ترین سازمان بررسی کننده ایرلاین‌ها به شمار می‌رود. جوایز این ایرلاین در حد جوایز اسکار برای فیلم‌ها مهم‌اند و به اسکار صنعت هوایی معروف است. افرادی که در این نظرسنجی‌ها شرکت می‌کنند، استفاده کنندگان از خطوط هوایی و ایرلاین‌های مختلف‌اند. در واقع هر فردی که در این وب‌سایت ثبت نام کند می‌تواند یکی از داوران ایرلاین باشد. ایرلاین قطر در سالیان گذشته در بخش‌های مختلف جوایزی را از آن خود کرده است. اسکای ترکس در ۸۰ قسمت مختلف جوایزی برای ایرلاین‌ها قرار داده و همواره بر این موضوع که بی طرفانه و بدون دخل و تصرف ایرلاین‌ها این جوایز را اهدا می‌کند تاکید داشته است. امسال و در سالگرد ۲۵ سالگی اسکای ترکس، منتظر بردن جوایز بیشتری برای این ایرلاین باشید که در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴ در انگلستان برگزار می‌شود.

ایرلاین قطر از نگاه رتبه بندی ایرلاین (airlineratings)

جوایز رتبه بندی ایرلاین‌ها، درست قبل از مراسم اسکای ترکس برگزار می‌شود و پیش درآمدی بر این مراسم است. رای دهندگان هواپیمایی AirlineRatings.com توسط پنج سردبیر با بیش از ۱۰۰ سال تجربه در صنعت هوایی سنجیده می‌شود، فاکتورهایی که در این نظرسنجی مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل: سن ناوگان، بررسی مسافران، سودآوری، رتبه ایمنی، رتبه بندی محصول و نوآوری است. در این مراسم ایرلاین قطر در مقام اول و ایرلاین نیوزلند و کاتای پاسیفیک به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین ایرلاین قطر برنده جایزه طولانی ترین سفر منطقه خاورمیانه را از آن خود کرد.

کلام پایانی

در حال حاضر ۳۰ سال از عمر ایرلاین قطر می‌گذرد و این ایرلاین جوان با داشتن کادر مجرب و رفتاری حرفه ای و همچنین هواپیماهای به روز، در حال پیشرفت روز افزون است. این ایرلاین با نداشتن هیچ حادثه هوایی، ایمن ترین ایرلاین خاورمیانه شناخته می‌شود. تجربه شما از سفر با ایرلاین قطر چیست؟ نظرات خود را با ما شریک شوید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۵ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :محمدرضا جوان

      سایت پته یکی از بهترین سایت هاییه که میشه قیمت بلیط رو مطمئن و ارزون ازشون خرید، مرسی از مقاله خوبتون

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید محمدرضا جان

    1. نویسنده :amiri

      پروازهای این ایرلاین هم برای ایرانی ها به شدت گرونه!

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید خانم امیری عزیز