معرفی ۱۰ مکان پرطرفدار و لاکچری شیراز

معرفی ۱۰ مکان پرطرفدار و لاکچری شیراز
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 217609 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۴۵ | منبع: safarmarket.com
1586 بازدید
۲
6
ارسال به دوستان
پ

شیراز که به شهر بهار نارنج‌ها مشهور است از مقاصد گردشگری مهم در کشور محسوب می‌شود و همه ما بارها و بارها درباره پیشینه بلند بالای آن و ارزشمندی آثار تاریخی به‌جامانده در آن شنیده‌ایم.

معرفی ۱۰ مکان پرطرفدار و لاکچری شیراز

اما جالب است که در دل این شهر تاریخی و در کنار بافت‌های سنتی و قدیمی آن مکان‌هایی وجود دارند که از نظر لوکس بودن و مدرن بودن قابل مقایسه با لوکس‌ترین مکان‌های پایتخت و دیگر شهرها هستند. این بار به سراغ این دسته از مکان‌ها رفته‌ایم و قصد داریم تا به معرفی ۱۰ مکان پرطرفدار و لاکچری در شیراز بپردازیم. بنابراین اگر شما هم جزو لوکس پسندها هستید و بیشتر به تفریح و گشت و گذار در مکان‌های لاکچری علاقه‌مند هستید این مطلب برای شما است.

مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز

شهر شیراز در کنار همه آثار تاریخی و قدیمی‌اش مکان‌های مدرن و لوکس بسیاری دارد اما اگر با بلیط هواپیما تهران شیراز به این شهر سفر کرده‌اید و بعد از یک جاذبه‌گردی حسابی به دنبال یک مکان فوق‌العاده لوکس هستید که به اندازه مکان‌های پایتخت لوکس باشد و به طور هم‌زمان بتوانید در آن به تفریح، خرید و شکم‌گردی مشغول شوید مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس شیراز بهترین گزینه است. هرچند این مجموعه بیشتر تحت عنوان مرکز خرید شناخته می‌شود اما باید بگوییم در کنار ۲۵۰۰ فروشگاهی که در این مرکز وجود دارند گزینه‌های تفریحی متنوعی هم وجود دارند که همگی شیک، مدرن و مفرح هستند. به طور مثال شهربازی این مجموعه با عنوان شهربازی ایران لند از جمله مکان‌های تفریحی لاکچری و پرطرف‌دار در شیراز است.

آدرس: بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

پارک کوهستانی دراک شیراز

پارک کوهستانی دراک در منطقه کوهپایه‌ای در شمال غرب شیراز است که مساحت آن ۵۸۰ هکتار است و جزو بزرگ‌ترین بوستان‌های طبیعی کشور است. این بوستان علاوه بر طبیعت کوهستانی و چشم‌نوازش امکانات تفریحی نظیر پیست دوچرخه‌سواری، محوطه بازی کودکان، زیپ لاین و پل معلق، باغ گیاهان دارویی و دریاچه مصنوعی را هم در خود جای داده است و مکان مفرح و البته لوکس برای حضور خانواده‌ها است. علاوه بر همه اینها کافه‌های لاکچری زیادی در این بوستان وجود دارند که صرف نوشیدنی در آلاچیق‌های آنها در فضای دل‌انگیز پارک با چشم‌انداز ارتفاعات زاگرس بسیار لذت‌بخش است.

آدرس: بزرگراه حسینی الهاشمی

خانه شاپوری شیراز

تردیدی نیست که همه گردشگرانی که با بلیط هواپیما شیراز خودشان را به این شهر رسانده‌اند در وهله اول می‌خواهند از اماکن تاریخی مهم این شهر دیدن کنند و بعد از آن به سراغ مکان‌های لوکس بروند. اما برای این که به مکان‌های لاکچری شیراز بروید همیشه نیازی نیست برنامه جداگانه‌ای برای آن در نظر بگیرید. خانه شاپوری شیراز یکی از نمونه مکان‌های تاریخی اما لوکس شیراز است. این خانه عمارتی سلطنتی است که قدمت آن به دوران پهلوی برمی‌گردد و ازاین‌رو فضاهای داخلی آن معماری مدرن و امروزی دارند و عمارت پر زرق و برق آن در دل یک باغ سرزنده و چشم‌نواز قرار دارد. گفتنی است کافه و رستوران عمارت شاپوری از لاکچری‌ترین کافه رستوران‌های این شهر هستند.

آدرس: خیابان کریم خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی

پارک آبی کوثر شیراز

پارک آبی کوثر شیراز یک مجموعه تفریحی ورزشی لوکس در این شهر است که در میان علاقه‌مندان به تفریحات آبی حسابی پرطرف‌دار است. این مجموعه شامل سالن‌های مدرن با امکانات بروز و تجهیزات پیشرفته است که برخی از آنها شامل سالن‌های ماساژ و اسپا، استخرهای آبی، سرسره‌های آبی بلند، جکوزی و سونا است.

آدرس: بلوار فرهنگ شهر، ایستگاه ۱۱

باغ عفیف آباد شیراز

خیابان عفیف آباد شیراز جزو خیابان‌ها و مکان‌های بسیار لوکس این شهر است که باغ‌ها، مراکز خرید، کافه‌ها و رستوران‌های لاکچری زیادی در آن تجمع کرده‌اند. از میان همه این مکان‌های لوکس باغ عفیف آباد یکی از جذاب‌ترین آنها است. این مجموعه یک کاخ سلطنتی و مجلل تاریخی است که از دوران صفویه به جا مانده است. علاوه بر ساختمان اصلی عمارت و چندین تالاری که به عنوان موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد بخش‌های تفریحی و رفاهی دیگری هم در این مجموعه وجود دارد که از میان آنها می‌توان به قهوه خانه سنتی و لوکس آن اشاره داشت.

آدرس: انتهای خیابان عفیف آباد

باغ عفیف آباد شیراز

کافه موزه زرنگار شیراز

کافه موزه زرنگار شیراز در ابتدا صرفاً یک خانه قدیمی با قدمتی صد‌ساله بود اما امروزه به یکی از کافه رستوران‌های لوکس شهر شیراز تبدیل شده است که با نوشیدنی‌ها، خوراکی‌ها و غذاهای خوش طعمی که دارد یک پاتوق ایده‌آل برای شکم‌گردی است. علاوه بر آن در حین صرف نوشیدنی می‌توان از معماری قدیمی و جذاب این خانه باصفا هم لذت برد. نگران گران بودن هزینه صبحانه‌ها یا خوراکی‌های این کافه موزه هم نباشید زیرا کافی است تا یک بلیط ارزان هواپیما به شیراز پیدا کنید و فقط با کمی صرفه‌جویی هزینه را برای شکم‌گردی در این کافه تاریخی بگذارید.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۳۳

لونا پارک شیراز

لونا پارک شیراز یکی از مکان‌های تفریحی این شهر است که در شمال شرق آن قرار دارد و جزو اولین مراکزی است که ساکنان شیراز اولین بار با رفتن به آن تجربه تفریح در انواع وسایل بازی و سرگرمی هیجان‌انگیز را به دست آوردند و از این بسیار پرطرف‌دار است. علاوه بر فضای سرسبز و باطراوت بوستان این مجموعه که در شب‌ها زیبایی آن دوچندان می‌شود بخش‌های سرگرمی متنوعی برای همه سنین و سلیقه‌های مختلف در قسمت‌های گوناگون این پارک تعبیه شده است که تجربه حضور در آن را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌کند.

آدرس: جنب دروازه قرآن، بلوار آیت الله ربانی

باغ نارنجستان قوام شیراز

باغ‌های شیراز همیشه از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی آن به حساب می‌آیند و از میان همه آنها باغ نارنجستان قوام یکی از لوکس‌ترین‌ها است. این مجموعه شامل یک باغ تماشایی است که درختان معروف بهارنارنج شیراز به آن چشم‌اندازی خیره کننده داده‌اند و به سبک عمارت‌های پادشاهی قدیم، یک کاخ مجلل در میانه آن قرار گرفته است. قدمت این کاخ به دوران قاجار برمی‌گردد و ازاین‌رو بازدید از آن یک تیر و دو نشان است: بازدید از مکانی تاریخی تفریحی و لوکس.

آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، فلکه غدیر

باغ نارنجستان قوام شیراز

اسکیپ روم رازما شیراز

شیراز شهری است برای همه سلیقه‌ها و برای آن دسته از جوان‌هایی که به دنبال یک مکان لوکس می‌گردند تا لحظات خوشی را در کنار هم در آن بگذرانند گزینه‌های زیادی وجود دارد و یکی از بهترین آنها هم اسکیپ روم رازما است. اسکیپ روم یا اتاق فرار شیراز یکی از بهترین نمونه‌های اتاق‌های فرار در تمام کشور است و معماهای آن در سطح حرفه‌ای دسته‌بندی می‌شوند. گفتنی است این مجموعه چندین شعبه مختلف دارد.

آدرس: بلوار چمران، کوچه ۱۲، شعبه مرکزی رازما

باشگاه کارتینگ شیراز

باشگاه کارتینگ شیراز برای آنهایی که به این تفریح هیجان‌انگیز علاقه فراوانی دارند گزینه‌ای لاکچری و پرطرف‌دار محسوب می‌شود. این مجموعه یک پیست کارتینگ به وسعت تقریبی ۱۴۰۰ متر دارد و در آن خودروها و ابزار پیشرفته و مناسبی در اختیار مراجعه کنندگان قرار می‌گیرد. البته همیشه چند فرد راهنما هم در محوطه پیست تردد می‌کنند تا راهنمایی‌های لازم را به مراجعه‌کنندگان بدهند. گفتنی است مسابقات حرفه‌ای رالی شهر شیراز هم اغلب در این مکان برگزار می‌شوند.

آدرس: جاده دانشگاه پیام نور

کلام آخر

شیراز شهر مدرنی است و برای گشت و گذارهای لاکچری در این شهر هم گزینه‌ها کم نیستند. در این مطلب ما تلاش کردیم اما در این مطلب ما به معرفی ۱۰ مکان لاکچری و پرطرف‌دار شیراز پرداختیم و تلاش کردیم تا گزینه‌های مختلف را بر حسب سلیقه‌های متفاوت افراد معرفی کنیم تا برای همه افراد کاربردی باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۱ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :زیبا مروت

      باغ عفیف آباد شیراز یه چیزی شبیه تاج محل هنده، ولی چند برابر قشنگ تر و خاص تر 🙂

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از نظر خوبتون زیبا جان، خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده 🙂