خبر خوب برای فرهنگیان / معلمان منتظر افزایش حقوق باشند؟ - افق اقتصادی

خبر خوب برای فرهنگیان / معلمان منتظر افزایش حقوق باشند؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 253479 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲ |
51 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

افزایش حقوق معلمان و فرهنگیان یکی از برنامه‌های اساسی دولت در سال جاری است. طبق بیان مسئولان، در سال ۱۴۰۳ افزایش حقوق ویژه برای معلمان با نرخ ۴۰ درصد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

خبر خوب برای فرهنگیان / معلمان منتظر افزایش حقوق باشند؟

معلمان، نور راهنمایی و پرورش جامعه هستند. معلمان نقش بسیار مهمی در پرورش نسل‌های آینده دارند. آن‌ها با تلاش و صبر خود، دانش و انگیزه را به دانش‌آموزان منتقل می‌کنند و آن‌ها را برای زندگی موفق و مسئولانه آماده می‌کنند. این فرصت برای تجلیل از تلاش‌های بی‌وقفه و پرتلاشانه آن‌ها فرا رسیده است. در روز معلم، به این قشر با ارزش اجتماعی تجلیل شود و تلاش‌های آن‌ها به عنوان پایه و اساس توسعه جامعه شناخته شود.

به گفته مسئولان قرار است فوق العاده ویژه معلمان در ۱۴۰۳ به اندازه ۴۰ درصد افزایش یابد.

نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرایی براساس امتیازی است که از ارزشیابی عوامل شغلی و شاغلی و سایر ویژگی‌های مرتبط به‌دست می‌آید. این امتیاز در ضریب ریالی ضرب می‌شود و مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد.

فوق‌العاده‌های مختلف روشی برای افزایش امتیاز مذکور و نتیجتاً افزایش حقوق و مزایای معلمان کارمندان دستگاه‌های اجرایی هستند. بنابر ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، فوق‌العاده ویژه به موارد خاصی اعطا می‌شود.

این امتیاز ویژه با توجه به عواملی نظیر بازار کار داخلی و بین‌المللی، ریسک‌پذیری، تأثیر اقتصادی فعالیت‌ها در درآمد ملی، انجام فعالیت و وظایف تخصصی و ستادی و تحقیقاتی و حساسیت کار با پیشنهاد سازمان و تصویب هیات وزیران، به حداکثر ۲۵ درصد از مشاغل در برخی از دستگاه‌های اجرایی و تا ۵۰ درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر در نظر گرفته می‌شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در مورد فوق العاده ویژه دبیران آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اعلام کرد که طبق این مصوبه، اگر فردی درحال‌حاضر حقوقی به مبلغ ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، با اجرای این مصوبه، حقوق او با ۴۰ درصد افزایش مواجه خواهد شد.

اما این مصوبه به معنای این نیست که به حقوق افراد با درآمد بالا منابعی اضافه نمی‌شود؛ بلکه به تمامی حقوق افراد افزوده می‌شود، اما درصد افزایش حقوق بر اساس درآمد هر فرد متفاوت است. به عبارت دیگر، هر چه درآمد فرد بیشتر باشد، درصد افزایش حقوق کمتر خواهد بود.

از سوی دیگر علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در خصوص تصویب افزایش فوق العاده برای کارکنان آموزش و پرورش تا ۳ هزار امتیاز در کمیسیون تلفیق بودجه، عنوان کرده است که با توجه به توافق کمیسیون تلفیق و دولت، افزایش فوق العاده خاص به تمامی گروه‌های شغلی که تا کنون این فوق العاده خاص را دریافت نکرده‌اند، پرداخت خواهد شد.

دولت با تصویب طرح افزایش حقوق معلمان، گامی مهم برای بهبود وضعیت این ارکان کلیدی جامعه برداشته است. این تصمیم، نشان از توجه و ارزش‌گذاری به نقش حیاتی معلمان در پرورش و آموزش جامعه دارد.

با افزایش حقوق معلمان، انگیزه و انرژی آن‌ها برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش افزایش خواهد یافت. این تدابیر علاوه بر تحقق عدالت اجتماعی، به توسعه و پیشرفت سیستم آموزشی کشور نیز کمک خواهد کرد.

برای دستیابی به یک جامعه شاد و پویا، لازم است که حقوق معلمان رعایت شود و زحمات آن‌ها شناخته شود. این اقدامات، به عنوان یک پله مهم در راستای توسعه و پیشرفت جامعه، قابل تحسین است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید