تفاوت پیانو آکوستیک و دیجیتال

تفاوت پیانو آکوستیک و دیجیتال
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-09
کد خبر: 178165 |
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۷:۴۵ |
109 بازدید
۸
6
ارسال به دوستان
پ

پیانو یک ساز موسیقی محبوب و گوش‌نواز‌ است که از کیبورد و سیم‌ های تنظیم شده برای تولید صدا استفاده می‌ کند. این ساز از دو پدال برای تغییر و تنظیم صدا و افکت‌ های صوتی استفاده می‌ کند. پیانو برای اجراهای سولو، اجراهای همراه با گروه‌های موسیقی و تنظیم موسیقی کلاسیک و مدرن مورد […]

تفاوت پیانو آکوستیک و دیجیتال

پیانو یک ساز موسیقی محبوب و گوش‌نواز‌ است که از کیبورد و سیم‌ های تنظیم شده برای تولید صدا استفاده می‌ کند. این ساز از دو پدال برای تغییر و تنظیم صدا و افکت‌ های صوتی استفاده می‌ کند. پیانو برای اجراهای سولو، اجراهای همراه با گروه‌های موسیقی و تنظیم موسیقی کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پیانو انواع مختلفی دارد که از معروف و محبوب‌ترین آنها پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال است.

انواع پیانو

پیانو به ۴دسته تقسیم می ‌شود که تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند. انواع پیانو عبارتند از:

  • پیانو آکوستیک: این نوع پیانو دارای سیم‌ های فلزی است که توسط یک سیستم سیم‌ کشی و تنظیم ‌کننده‌ها به صدا در می ‌آیند.
  • پیانو دیجیتال: این نوع پیانو از تکنولوژی دیجیتال برای تولید صدا استفاده می ‌کند و معمولاً دارای ویژگی‌ هایی مانند صدای قابل تنظیم، افکت ‌های صوتی و قابلیت اتصال به کامپیوتر و دیگر دستگاه ‌های موسیقی است.
  • پیانو برقی: این نوع پیانو از منابع برقی برای تولید صدا استفاده می ‌کند و معمولاً برای اجراهای زنده و استفاده در استودیوهای ضبط موسیقی استفاده می ‌شود.
  • پیانو اپرا: این نوع پیانو دارای سیستم پدال‌ های اضافی برای تولید صداهای اضافی است که بعضاً در اجراهای اپرا و موسیقی کلاسیک استفاده می ‌شود.

پیانو آکوستیک و دیجیتال چه تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند؟

زمانی که برای اولین بار جهت خرید پیانو اقدام می ‌کنید در وهله اول فروشنده از شما سوال می ‌کند کدام نوع از این ساز را مد نظر دارید؟ چرا که پیانو به دو دسته کلی آکوستیک و دیجیتال تقسیم بندی می ‌شود. در صورتی که پیش از این تجربه خرید این ساز را نداشته ‌اید ممکن است کمی سردرگم شوید. شاید هم یک اطلاعات سطحی از این دو نوع دارید اما به دنبال جزئیات و ویژگی‌ های دقیق‌تر آن‌ها هستید. به هر حال به شما توصیه می ‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ چون تصمیم داریم به طور مفصل راجع به تفاوت‌ ها و ویژگی ‌های به خصوص پیانوهای دیجیتال و آکوستیک صحبت کنیم. این تفاوت‌ ها از جنبه‌ های مختلفی بررسی خواهد تا شما بتوانید با اطلاعات کامل‌تری راجع به خرید یکی از آن‌ها تصمیم بگیرید.

پیانو آکوستیک و دیجیتال چه تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت ‌های پیانو آکوستیک و دیجیتال از نظر تن صدا

بدون شک اولین و مهم‌ترین وجه تمایز این دو نوع پیانو، شیوه تولید صدای آن‌هاست. پیانویی که همگی ما تحت عنوان آکوستیک می ‌شناسیم به روش ‌های قدیمی یا سنتی تولید می ‌شود؛ یعنی ساختار اصلی آن از همان چکش‌ها و سیم‌ های ظریف تشکیل شده است و فشردن کلیدها منجر به برخورد چکش به سیم خواهد شد. همین برخورد صدای طنین اندازی را تولید می‌ کند که موجب پرطرفدار بودن این ساز شده است. اما دور از انتظار نیست که به علت سنتی بودن تولید صوت در این پیانو، شدت صدای آن ممکن است در حد مطلوب خیلی از افراد نباشد. برخی خریداران انتظار دارند پیانویی را خریداری کنند که صدایی رسا و بلندتر داشته باشد. در این صورت نمونه ‌ای به نام دیجیتال در اختیار آن‌ها قرار دارد.

می ‌توان گفت در تولید پیانوی دیجیتال از تلفیق شیوه‌ های مدرنیته استفاده شده است. اما چطور؟ در واقع برای ساخت صدای این نوع ساز نیز از صدای پیانو آکوستیک استفاده می ‌شود. یعنی در ابتدا طنین صدای نمونه آکوستیک ضبط شده و سپس این صدا با کمک فناوری‌ های مدرن تقویت می ‌شود. برای این کار در نمونه دیجیتال، تعدادی مدار الکتریکی به کار برده می‌ شود تا بتوانند صوت نهایی را در خود ذخیره کنند. در این حین سازندگان سعی می ‌کنند تا حد امکان شکل موج و فرکانس صدای ساز را حفظ کنند و فقط دستکاری‌ هایی روی شدت صدا انجام دهند.

اما کاملا مسلم است که با وجود این که صدای نمونه دیجیتال از نوع آکوستیک نمونه برداری شده، نمی ‌توان آن را جزو سازهای سنتی به حساب آورد؛ چرا که تولید صدای آن از حالت طبیعی اولیه خارج شده و به سمت مدرنیته سوق یافته است‌. اما کدام یک از این دو نوع برتر تلقی می‌ شود؟ برای پاسخ به این سوال هیچ جواب قطعی وجود ندارد. انتخاب نوع پیانو صرفا به شرایط پیانیست و نوع استفاده او بستگی دارد. برای روشن‌تر شدن این موضوع باید گفت که مثلا انتخاب پیانو در کنسرت‌ ها با خرید ساز برای یک نوآموز کاملا تفاوت دارد. البته به جز این مورد، سلیقه شخصی نوازندگان نیز تا حد زیادی در این موضوع دخیل است. چیزی که شما حتما باید در نظر داشته باشید این است به خوبی ویژگی ‌های اساسی هر یک از این دو نوع را بشناسید.

تفاوت ‌های پیانو آکوستیک و دیجیتال از نظر تن صدا

تفاوت در ابعاد و سایز کلی

حتی اگر جزو نوازندگان مبتدی باشید با یک نگاه متوجه خواهید شد که یکی دیگر از تفاوت ‌های اصلی این دو نوع پیانو، اختلاف سایز آن‌هاست. از آنجایی که پیانوی آکوستیک توسط مجموعه‌ ای از چکش و سیم ‌ها تشیکل می ‌شود کاملا طبیعی است که سایز آن بزرگ باشد. مطمئنا اگر نگاهی به تصاویر اولین پیانوهای تولید شده بندازید متوجه خواهید شد که از ابعاد بزرگی برخوردار هستند. در واقع یکی از مشخصاتی که همیشه پیانو را نسبت به سایر سازها مانند گیتار و … متمایز کرده‌ است، عریض بودن آن می‌ باشد. اما با پیشرفت ‌های زیادی که در ساخت پیانو حاصل شد، نسبت به جاگیر بودن آن‌ نیز تمهیداتی اندیشیده شد.

پیانوهای دیجیتال با بهره‌ مندی از مدارهای الکترونیکی ظریف بسیار کوچک‌تر از پیانوهای آکوستیک ساخته می‌ شوند. تفاوت سایزی این دو نمونه کاملا محسوس است. به همین دلیل افرادی که در آپارتمان‌ های کوچک زندگی می ‌کنند یا به هر دلیلی با کمبود فضا مواجه هستند، پیانوی دیجیتال را به عنوان اولویت اصلی خود انتخاب می ‌کنند. از سوی دیگر زیبایی و جلوه پیانوهای آکوستیک به قدری زیاد است که با وجود جاگیر بودن، هیچ چیزی از محبوبیت آن‌ها کم نشده ‌است.

تصور کنید یک پیانیست حرفه ‌ای قصد برگذاری یک کنسرت باشکوه را دارد؛ مسلما در این شرایط یک پیانوی بزرگ با ظاهری خیره کننده یک گزینه بهتر خواهد بود. اما از سوی دیگر فردی که به دلیل برخورداری از شرایط خاص، ناچار است به طور مداوم پیانوی خود را جابجا کند نمی ‌تواند پیانوی آکوستیک را به عنوان یک گزینه عالی تلقی نماید. در نتیجه برای انتخاب پیانو از لحاظ سایز حتما باید شرایط مربوط به فضا را در نظر داشته باشید. اگر برای زیبایی ظاهری پیانو اهمیت زیادی قائل هستید حتما باید به تناسب سایز این ساز با فضای در نظر گرفته شده توجه کنید. خودتان یک پیانوی بسیار عظیم را در یک اتاق کوچک تصور کنید تا متوجه شوید که دقت به این موضوع تا چه اندازه مهم است.

البته ناگفته نماند که هر یک از انواع پیانو با سایزهای گوناگونی تولید می‌ شوند. بنابراین برای انتخاب بهتر باید دسته بندی‌های جداگانه مربوط به پیانوهای دیجیتال و آکوستیک را به صورت دقیق بشناسید و نمونه‌ ای که از نظر ابعاد بیشترین تناسب را با نیاز شما دارد انتخاب کنید. طول پیانوهای آکوستیک به طور متوسط ۱۲۰ تا ۲۷۰ سانتی متر است. البته گاهی طول این نوع پیانو به ۳۰۰ سانتی متر نیز می ‌رسد. اما معمولا میانگین پیانوهای دیجیتال ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی متر اعلام شده ‌است. علت کوچک‌تر بودن پیانو دیجیتال، عدم برخورداری از سیم‌ هایی است که باعث می ‌شوند طول آن افزایش پیدا کند. با توجه به این مورد می‌ توان نتیجه گرفت که تفاوت اندازه بین دو نمونه آکوستیک و دیجیتال کم نیست. بنابراین به طور کلی می ‌توان تفاوت در اندازه را به عنوان یکی از اساسی ‌ترین تفاوت ‌های این دو نوع ساز محسوب کرد.

ارزش و قیمت کدام نوع پیانو بالاتر است؟

یکی از مباحث مهمی که همیشه برای خرید انواع پیانو مورد بحث قرار می ‌گیرد، موضوع مهم قیمت و ارزش کلی این ساز است. برای این که بتوانیم مبحث مربوط به ارزش گذاری پیانو را برایتان شفاف‌تر کنیم باید یک مثال بارز را برای شما توضیح دهیم. یک کالای پرکاربرد نظیر تلویزیون یا گوشی موبایل را در نظر داشته باشید. مطمئنا می ‌دانید زمانی که مدل‌ های جدیدی از این کالا ساخته شود، نرخ خرید و فروش نمونه ‌های قبلی افت پیدا می‌ کند. یا به عبارت دیگر با عرضه مدل‌ های جدید به بازار، از ارزش مدل‌ های قدیمی کاسته می ‌شود. پیانوهای دیجیتال نیز دقیقا مطابق همین اصل قیمت گذاری می ‌شوند. البته این موضوع بدان معنا نیست که پیانوی دیجیتال یک کالای کم ارزش تلقی می ‌شود! بلکه انواع پیانوی دیجیتال نیز در جایگاه خود ارزش و کاربرد فوق العاده‌ ای دارند.

فقط و فقط ساخت مدل‌ های جدید موجب کاهش قیمت نمونه‌ های قبلی می ‌شود؛ چرا که این نوع پیانو جزو کالاهای مدرن به حساب می ‌آید. اما حال اجناس خاصی نظیر عتیقه جات را در نظر بگیرید؛ با گذشت زمان نه تنها از ارزش و قیمت اجناس عتیقه کم نمی ‌شود، بلکه روز به روز بهای بیشتری پیدا می‌ کنند. قیمت پیانوی آکوستیک نیز دقیقا مانند همین عتیقه جات با گذشت زمان دچار افت نمی ‌شود؛ چرا که مدل‌ های قدیمی همیشه مورد توجه افرادی قرار می‌ گیرند که به سازهای کلاسیک علاقه دارند. این افراد معمولا حاضرند برای خرید پیانوهای آکوستیک هزینه زیادی بپردازند. در نتیجه به طور کلی در اکثر موارد نرخ خرید پیانوهای آکوستیک بالاتر از نوع دیجیتال بوده و همواره پرارزش‌تر تلقی می ‌شود.

شاید برایتان مهم باشد که علت گران ‌تر بودن پیانوی آکوستیک را بدانید. در حقیقت برای ساخت این پیانو حتما باید از سیم‌ های باکیفیتی نظیر مسی استفاده شود تا در طول زمان دچار کاهش کیفیت نشوند و در تولید صدای آن‌ها تغییر خاصی ایجاد نشود. از سوی دیگر برای حفظ حالت این سیم‌ ها، از شاسی‌ های چوبی استفاده می‌ شود که مرغوبیت بالایی داشته و گران بها هستند. مجموع این دلایل باعث می ‌شود که هزینه ساخت پیانوهای آکوستیک بالاتر رفته و جزو سازهای گران‌تر محسوب شوند. اما در مقابل، اجزا و قطعات داخلی پیانوهای دیجیتال صرفا از اسپیکرها و قطعات برقی دیگر تشکیل شده است که نسبت به نمونه قبلی، هزینه کمتری را به دنبال دارند. البته نمونه دیجیتال نیز با توجه به مدل و جنس بدنه با قیمت‌ های گوناگونی به فروش می ‌رسد.

جالب است بدانید که گران بودن این ساز باعث شده‌ است که افراد زیادی به دنبال خرید انواع پیانو دست دوم باشند و بازار خرید و فروش مدل‌ های کارکرده نیز هرگز از رونق نیفتد.

ارزش و قیمت کدام نوع پیانو بالاتر است؟

برای مثال بالا بودن قیمت پیانو یاماها موجب که خیلی اوقات افراد قید خرید نمونه‌ های نو را بزنند؛ چرا که پیانو یاماها آکبند جزو گران‌ترین برندهای موجود در بازار به حساب می‌ آید. اما توجه به این نکته را فراموش نکنید که خرید مدل‌ های دست دوم حتما باید در حضور افرادی انجام شود که در کارشناسی پیانو تخصص دارند؛ زیرا شما باید از سالم بودن قطعات داخلی، بدنه و کیفیت صدای این ساز مطمئن شوید. البته استفاده از خدمات کارشناسی فقط مخصوص نمونه‌ های کارکرده نیست و برای خرید انواع پیانو آکبند نیز ضرورت دارد. https://pianoforoush.com/product-category/new-yamaha-piano/

سایر تفاوت‌ های مهم پیانو آکوستیک و دیجیتال

تا این بخش سه مورد از تفاوت‌ های بارز بین این دو نوع پیانو را شرح دادیم. اما لازم است بدانید که این تفاوت‌ ها به همین سه مورد محدود نمی ‌شود. در ادامه مطلب بعضی دیگر از این موارد را به صورت خلاصه وار برایتان توضیح خواهیم داد.

ماندگاری و طول عمر: در بخش قبلی توضیح دادیم که پیانوهای آکوستیک از جنس چوب و مفتول‌ های سیمی بسیار باکیفیتی ساخته می ‌شوند. همین امر موجب می ‌شود که استحکام کلی این ساز بالاتر باشد. در واقع موارد زیادی از پیانو آکوستیک را دیده ‌ایم که بعد از گذشت سال‌ ها هنوز هم مانند روز اول کیفیت صدا، دوام بدنه و ظاهر مجلل خود را حفظ کرده‌ اند. مطمئنا این مورد جزو یکی از خصوصیات فوق العاده این نوع پیانو به حساب می ‌آید. اما از سوی دیگر به دلیل وجود قطعات الکتریکی زیاد در پیانو دیجیتال، طول عمر آن کمتر از نمونه آکوستیک است. البته باید بدانید که اگر پیانوی دیجیتال توسط یک کمپانی معتبر ساخته شده باشد نه تنها طول عمر کمی ندارد، بلکه در بسیاری موارد از نظر ماندگاری مشابه نمونه‌ های آکوستیک خواهد بود.

وزن: مسلما تا اینجا برایتان روشن شده ‌است که پیانوی آکوستیک سایز بسیار بزرگ‌تری نسبت به نوع دیجیتال دارد. همین تفاوت سایزی در وهله بعد موجب اختلاف وزنی بین این دو نمونه می ‌شود. بدنه بزرگ‌تر، وجود چکش و سیم‌ ها باعث شده است که پیانوی آکوستیک همیشه وزن بسیار بیشتری نسبت به نمونه دیجیتال داشته باشد. این مورد مخصوصا برای افرادی اهمیت می‌ یابد که قصد دارند پیانوی خریداری شده را به صورت مداوم از محلی به محل دیگر جابجا کنند.

نیاز به کوک کردن: پیانوهای آکوستیک به صورت دوره‌ای به کوک شدن نیاز دارند. در صورتی که این کار به درستی و به موقع انجام نشود، کیفیت صدای آن‌ها شدیدا دچار افت خواهد شد. این در حالی است که پیانوهای دیجیتال اصلا به کوک کردن نیاز پیدا نمی‌ کنند.

امکانات: پیانوی آکوستیک یک ساختار نوازندگی سنتی را به شما ارائه داده و جز صدای طنین انداز خود، ویژگی خاص دیگری از نظر تنظیم صدا ندارد. بنابراین نوازندگان به هیچ عنوان نمی ‌توانند حالت صدا و دیگر مشخصات آن را دستکاری کنند. اما پیانوی دیجیتال این امکان را برای پیانیست فراهم می ‌کند که در صورت تمایل، افکت ‌های خاصی بر صدا ایجاد کرده و تغییرات مد نظر خود را به وجود آورد. در ضمن این نوع پیانو از ویژگی متصل شدن به موبایل، تبلت و کامپیوتر برخوردار بوده و درگاه مخصوص usb نیز دارد. از این حیث، نوع دیجیتال نسبت به آکوستیک پیشرفته ‌تر محسوب می ‌شود.

تفاوت در کلاویه‌ ها: اگر کمی نسبت به ساختار کلاویه ‌ها در انواع پیانو توجه کنید متوجه خواهید شد که نمونه ‌های آکوستیک در این مورد برتر هستند. از جهت دیگر پیانوهای دیجیتال می ‌توانند با تلفیقی از صدای چندین مدل پیانو، به تولید صوت بپردازند.

مزایا و معایب پیانوی آکوستیک

نوازندگان حرفه‌ ای نوع آکوستیک را به عنوان پیانوی اصیل و واقعی به حساب می ‌آورند‌. در حقیقت وجود یک مدل از این پیانو می‌ تواند دکور منزل شما را به سمت فضاهای سنتی کلاسیک سوق دهد. از سوی دیگر صدای این پیانو را هرگز نمی ‌توان با نمونه دیجیتال یکی دانست. تجربه فوق العاده‌ای که از نواختن این ساز به دست می‌ آید می ‌تواند همیشه در ذهن شما بماند. اگر بخواهیم کمی در مورد معایب این نوع پیانو صحبت کنیم می ‌توانیم به وزن زیاد و حمل و نقل سخت آن اشاره نماییم. همچنین ابعاد بزرگ آن حتما به فضای وسیعی نیاز دارد. به علاوه نگهداری از این نوع پیانو سختی ‌های خود را دارد؛ چون وجود کمی رطوبت علاوه بر آسیب به چوب بدنه، موجب کاهش کیفیت سیم و چکش‌ های تعبیه شده در آن می ‌شود.

مزایا و معایب پیانو دیجیتال

امروزه تنوع پیانوهای دیجیتال به اوج خود رسیده است. قابلیت تنظیم دلخواه صدا یکی از اصلی ‌ترین مزایای این نوع ساز محسوب می‌ شود. از سوی دیگر کوچک بودن و سبک وزنی آن باعث شده است که جابجایی این پیانو به ساده ‌ترین شکل ممکن انجام شود و حتی افراد آپارتمان نشین نیز قابلیت استفاده از این ساز را داشته باشند. موردی که باید به عنوان عیب اصلی این پیانو تلقی کرد این است که حتی با وجود تلاش زیاد سازندگان برای ایجاد تشابه بین پیانوی دیجیتال با نوع آکوستیک، باز هم آن حس طبیعی بودن برای نوازندگان حرفه ‌ای به وجود نمی‌ آید. در نتیجه خیلی از پیانیست‌ های قدیمی فقط از نمونه آکوستیک استفاده می‌ کنند.

برای انتخاب بین پیانوی دیجیتال و آکوستیک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

با وجود این که در مطلب کنونی سعی کردیم شرح کاملی از این دو نوع پیانو را ارائه دهیم به احتمال زیاد هنوز نتوانسته ‌اید یک تصمیم قطعی در این مورد بگیرید. در این شرایط باید بگوییم کاملا حق با شماست. چون یک تصمیم گیری قطعی صرفا با کمک توجه به شرایط فردی خریدار تعیین می ‌شود. در نتیجه هیچ گاه نمی‌ توان یک دیدگاه کلی در این باره مطرح کرد. فقط باید گفت که تعیین نوع پیانو به چند مورد مهم بستگی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • در همان ابتدای کار میزان بودجه و شرایط مالی خود را در نظر بگیرید. از آنجایی که اختلاف قیمت بین مدل‌ های مختلف زیاد است باید در همان مرحله اول، میزان هزینه ‌ای را که در نظر گرفته ‌اید به فروشنده اعلام کرده تا جهت انتخاب مدل ‌های متناسب با شرایط اقتصادی شما راهنمایی شوید.
  • اولویت اصلی شما برخورداری از امکانات پیشرفته است یا شنیدن صدای اصیل پیانو؟ اگر نمی ‌توانید قید امکاناتی نظیر اتصال به usb و … را بزنید حتما به سراغ پیانوی دیجیتال بروید. اما در صورتی که از پیانوی خود فقط انتظار دریافت صدای باشکوه و واقعی را دارید صرفا پیانوی آکوستیک را به عنوان اولویت خود در نظر بگیرید.
  • ابعاد فضایی که محل قرارگیری پیانوست چه اندازه است؟ در صورتی که فضای مورد نظرتان از حد خاصی کوچک‌تر است قید خرید پیانوی آکوستیک را بزنید.
  • به شرایط محل زندگی خود دقت کنید. اگر احتمال می ‌دهید که ممکن است صدای پیانو برای همسایه‌ های شما آزار دهنده باشد پیانوی دیجیتال را انتخاب کنید. در این صورت تنظیم یا کم و زیاد کردن صدای ساز برای شما امکان پذیر بوده و به راحتی می‌ توانید از ایجاد مزاحمت برای افراد جلوگیری کنید.
  • آیا تمایل دارید از تنوع صدای زیادی بهره‌مند شوید؟ باید به دنبال انتخاب یکی از مدل‌ های دیجیتالی باشید. پیانوهای دیجیتال امکان استفاده از سبک‌ های مختلف را برای شما فراهم کرده و از یکنواختی صوتی جلوگیری می ‌کنند‌.
  • سطح خود را در نواختن این ساز تعیین کنید. اساتید حرفه ‌ای همیشه توصیه می ‌کنند که مبتدیان بهتر است از پیانوی دیجیتال استفاده کنند؛ چون یادگیری با این نوع پیانو برای این افراد آسان‌تر خواهد بود.

همان قدر که باید نسبت به انتخاب نوع پیانو حساس باشید، بایستی در مورد انتخاب محل خرید نیز دقت زیادی به خرج دهید. نحوه مشاوره شما پیش از خرید، خدمات ارائه شده، اطمینان از اصل بودن کالا، تنوع محصولات و … همگی جزو فاکتورهای مهمی هستند که نباید هنگام انتخاب مرکز خرید از توجه به آن‌ها غافل شوید. فروشگاه پیانو فروش یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌هایی است که اوج تمرکز و تخصص خود را برای ارائه محصولات بهتر به کار گرفته ‌است. یکی از نکات مهمی که باید بدانید این است که فروشگاه ما فقط متخص پیانوی آکبند یا نو نیست؛ انواع پیانو دیجیتال دست دوم نیز در زمره محصولات ما قرار دارند. همچنین نمونه‌ های مختلف پیانو آکوستیک دست دوم نیز در اختیار خریداران قرار می ‌گیرد‌. نمونه‌ های کارکرده نیز به همان اندازه مدل‌ های آکبند محبوبیت دارند؛ چرا که امکاناتی فوق العاده را با قیمتی کمتر در اختیار مشتری قرار می ‌دهند. از بین نمونه‌ های کارکرده، پیانو یاماها دست دوم ( https://pianoforoush.com/product-category/used-yamaha-piano/ ) جزو پرفروش ‌ترین‌ها به حساب می‌ آید؛ چون محصولات این شرکت همیشه بهترین کارایی را از خود نشان داده‌ اند. به هر حال اگر قصد خرید این ساز محبوب را دارید ابتدا از مشاورین حرفه ‌ای ما کمک گرفته و سپس با اطلاعات کامل اقدام به خرید کنید. همکاران ما برای انتخاب بهتر شما در خدمتتان خواهند بود.

سوالات متداول

پیانو دیجیتال و آکوستیک هر کدام به چند دسته تقسیم می‌ شوند؟

در حال حاضر پیانوهای دیجیتال به سه نوع تقسیم بندی شده و نمونه آکوستیک به شش مدل مختلف دسته بندی می ‌شود.

انواع مختلف پیانو دیجیتال و آکوستیک چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

برای تقسیم بندی نمونه‌ های مختلف این دو نوع پیانو در ابتدا به سایز آن‌ها توجه می‌ شود؛ البته این گزینه به خصوص در مورد نمونه آکوستیک صدق می‌ کند. برای تقسیم بندی نمونه‌ های مختلف پیانو دیجیتال بیشتر به امکانات آن‌ها توجه می ‌شود.

آیا پیانوهای دیجیتال به شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارند؟

درست است که در این مطلب گفتیم شرایط نگهداری پیانوهای آکوستیک حساسیت بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که نگهداری پیانوهای دیجیتال در هر شرایطی امکان پذیر است. نمونه ‌های دیجیتال نیز به دلیل برخورداری از قطعات برقی حساس باید از تماس با مایعات به دور باشند؛ چرا که این نوع ساز همانند سایر لوازم برقی به تماس با مایعات یا رطوبت حساسیت زیادی دارد و ممکن است با اتصالی برق درونی روبرو شود.

خاص ‌ترین ویژگی پیانوی دیجیتال چیست؟

بدون شک امکان تقلید و ضبط صدا در این نوع پیانو به عنوان یکی از متمایزترین خصوصیات آن شمرده می‌ شود.

سبک موسیقی چه تاثیری در انتخاب نوع پیانو دارد؟

سبک ‌های جدید موسیقی مانند پاپ یا راک در اکثر موارد توسط پیانوهای دیجیتال تولید می ‌شود. اما موسیقی ‌های سنتی به طور معمول جزو شاهکارهای پیانوهای آکوستیک هستند.

آیا پیانوهای دیجیتال قابلیت استفاده از هدفون را دارند؟

بله ، این نوع پیانوها با برخورداری از درگاه اتصال هدفون می ‌توانند شرایط بهتری برای نواختن پیانو به فرد ببخشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 8
    1. نویسنده :ساناز حسنی

      یعنی یادگیریشون هم با هم متفاوته؟

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        یادگیری این دو ساز تا حد زیادی شبیه به همه ساناز جان

    1. نویسنده :جعفر یزدانی

      مرسی از سایت افق اقتصاد. اینجور مطالب خیلی خیلی مفیده🌹

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده جعفر عزیز

    1. نویسنده :امیر

      من چند وقت هست که بین پیانو آکوستیک و دیجیتال دودل هستم. قیمت پیانو آکوستیکم که خیلی بالا است…

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        پیشنهاد میشه اگر برای شروع نوازندی قصد تهیه پیانو دارید، از پیانو دیجیتال شروع کنید 🙂

    1. نویسنده :امین براورده

      به نظرم پیانو دیجیتال برای شروع خیلی عالیه، اما اگر صدای واقعی پیانو رو بخواید، پیانو اکوستیک قطعا گزینه حرفه ای تر و بهتریه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون از اینکه نظر ارزشمندتون رو به اشتراک گذاشتید امین جان