بهترین رشته‌ها فقط برای ثروتمندان! - افق اقتصادی

بهترین رشته‌ها فقط برای ثروتمندان! - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 99728 |
تاریخ انتشار : ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۲۲ |
161 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

آمار قبول شدگان در بهترین رشته ها حدود ۸۰ درصد را به دهک های برخوردار و پولدار اختصاص داده، جزئیات این آمار به روایت عضو شورای عالی به این ترتیب است.

بهترین رشته‌ها فقط برای ثروتمندان!

آمار قبول شدگان در بهترین رشته ها حدود ۸۰ درصد را به دهک های برخوردار و پولدار اختصاص داده، جزئیات این آمار به روایت عضو شورای عالی به این ترتیب است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان؛ نمای اول: در اصل ۳۰ قانون اساسی می‌خوانیم: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سرحد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد»؛ به تعبیر آقای سعید جلیلی نامزد جبهه انقلاب در ادوار مختلف انتخابات: «آن‌چه این‌جا خواندیم، متن صریح اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که بر مسئله آموزش رایگان ، مطلوب وعادلانه تأکید دارد؛ اما گویا در این اواخر، این موارد گم گشته و به تاریخ معاصر پیوسته است تا دوباره پرسش کلیشه‌ای علم بهتر است یا ثروت، در ظلمات ذهن تکرار شود.»

نمای دوم: چهار دهه بعد از تصویب قانون اساسی، آن‌قدر در حوزه «عدالت آموزشی» بد عمل شده که خودمان از آماری که نتایج عملکرد خودمان است، تعجب و بابتش اظهار تاسف می‌کنیم. منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آغاز این هفته در یک برنامه تلویزیونی از آماری سخن گفت که نتایج آن برای نظام آموزش و پرورش کشور و بخش‌های سیاست‌گذار فرهنگی و آموزشی در تمامی این سال‌ها جز شرمندگی نیست. او اعلام کرد که سهم پولدارها و ثروتمندان از قبولی در کنکور و در رشته‌ها و دانشگاه‌های خوب، در رتبه‌های زیر ۳هزار حدود ۸۰ درصد و سهم دهک اولی‌ها (ضعیف‌ترین اقشار) فقط ۲دهم درصد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید