رییس دانشگاه تهران: یک استاد بازنشسته هر سال ادعا می‌کند اخراج شده اما هنوز هم کلاس درس دارد! - افق اقتصادی

رییس دانشگاه تهران: یک استاد بازنشسته هر سال ادعا می‌کند اخراج شده اما هنوز هم کلاس درس دارد! - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 141562 |
تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ |
205 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

رییس دانشگاه تهران گفت: مدیریت کارآمد بجای نقش منفعل باید نقش فعالانه ایفا کند و به هیچ وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها، اجازه رهاشدگی و نادیده گرفتن مصالح دانشگاه و دانشجویان را ندهد.

رییس دانشگاه تهران: یک استاد بازنشسته هر سال ادعا می‌کند اخراج شده اما هنوز هم کلاس درس دارد!

رییس دانشگاه تهران گفت: مدیریت کارآمد بجای نقش منفعل باید نقش فعالانه ایفا کند و به هیچ وجه تحت تاثیر فضاسازی‌ها، اجازه رهاشدگی و نادیده گرفتن مصالح دانشگاه و دانشجویان را ندهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد مقیمی، ضمن بیان این مطلب، درباره آنچه که پیش از این با عنوان موارد اخلاقی برخی مدرسان حق‌التدریس مطرح کرده بود، گفت: بیشتر اعضای هیئت علمی و مدرسان مدعو که در جایگاه معلمی دانشگاه ایفای نقش می‌کنند، شخصیت‌هایی قابل احترام و الگوهای مناسبی برای دانشجویان محسوب می‌شوند اما متاسفانه گزارش‌ها و مستنداتی از سوی دانشجویان به‌ویژه درباره تعداد انگشت‌شماری از مدرسان مدعو حق‌التدریس به مراجع نظارتی دانشگاه ارائه شده که ناظر بر مسائل اخلاقی است و در این گزارش‌ها دانشجویان بابت برخی رفتارهای برخی مدرسان مدعو، معترض هستند. بخشی از مسائل اخلاقی مورد اشاره، به رعایت نکردن منش استادی، کدها و استانداردهای رفتاری تراز دانشگاه مربوط می‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در هر نیمسال تحصیلی نزدیک به ۲ هزار مدرس حق‌التدریس و مدعو در دانشگاه تهران تدریس می‌کنند، افزود: به دلیل اینکه حضور این مدرسان مدعو در دانشگاه یک حضور موقت است، معمولا نظر مدیران گروه‌های علمی که آن ها را انتخاب و تایید کرده اند، ملاک قرار گرفته و لذا تاکنون بررسی دقیقی بر روی مدرسان مدعو از نظر صلاحیت‌های عمومی و سوابق کیفری صورت نمی‌گرفته است. بنابراین طبیعی است در این حجم بالا از به‌کارگیری مدرسان مدعو، افرادی هر چند انگشت‌شمار هستند که شأن استادی را رعایت نمی‌کنند. گزارش‌هایی هم از دانشجویان خانم یا آقا نسبت به مسایل اخلاقی این مدرسان دریافت کرده‌ایم اما به علت مقدس بودن و شأن بسیار بالای فضای دانشگاه، نمی‌توانیم برخی رفتارها را بیان کنیم، هر چند مواجهه ما با این موارد چندان زیاد نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید