باهوش‌ترین انسان کره زمین کیست؟ - افق اقتصادی

باهوش‌ترین انسان کره زمین کیست؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 120700 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷ |
280 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

تاریخ جهان سرشار از افرادی است که توانستند تاثیرات بسیار زیادی روی دیگران بگذارند و این تاثیرات به دلیل استعداد‌های خاص آن‌ها بوده است.

باهوش‌ترین انسان کره زمین کیست؟

تاریخ جهان سرشار از افرادی است که توانستند تاثیرات بسیار زیادی روی دیگران بگذارند و این تاثیرات به دلیل استعداد‌های خاص آن‌ها بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان، ضریب هوشی (IQ) برای اندازه‌گیری سطح هوش افراد استفاده می‌شود. سطح ضریب هوشی از طریق آزمون‌های استانداردی به دست می‌آید که در آن‌ها، توانایی‌های شرکت‌کنندگان در حل معما، حافظه و … سنجیده می‌شود. هر چند این روز‌ها برای توانمندی ذهنی یک نفر از برایند هوش‌های هشت گانه موسیقایی، دیداری، هیجانی و… استفاده می‌شود، اما مقوله ضریب هوشی همچنان موضوع جالبی است. به گزارش فرادید، امتیاز میانگین معمولاً حدود ۱۰۰ است؛ در این صورت نمره IQ شما معادل هوش عمومی جامعه است. نمره زیر ۸۵ ضعیف و نمره ۱۳۰ و بالاتر از آن (۲ درصد جمعیت) هم باهوش در نظر گرفته می‌شوند. حالا اگر می‌خواهید افرادی با بالاترین ضریب هوشی را بشناسید با این مطلب همراه ما باشید. 

عامل دیگری که باید در نظر گرفت این است که نمره IQ یک واحد اندازه‌گیری نیست. برای نمونه، فردی با نمره ۱۳۰ قرار نیست که ۳۰ درصد باهوش‌تر از فردی با نمره ۱۰۰ باشد. با توجه به تغییراتی که در طول دهه‌ها، در آزمون‌ها ایجاد شده، مقایسه نمرات کسب‌شده در زمان‌های مختلف هم دشوار است و برای همین نمی‌توان به صورت دقیق ادعا کرد با هوش‌ترین فردی که طی یکی دو قرن اخیر زندگی کرده چه کسی بوده است. در ضمن از نظر تئوری، هیچ محدودیتی برای نمرات IQ وجود ندارد. ۲۰۰ معمولاً اوج امتیاز در نظر گرفته می‌شود، اما نمره برخی افراد از این عدد هم بالاتر رفته است. با این اوصاف مقایسه آدم‌ها همیشه جذاب است حتی اگر دقیق نباشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید