به نظر شما یک مهدکودک و پیش‌دبستانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به نظر شما یک مهدکودک و پیش‌دبستانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 249787 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۵۳ | منبع: parcheen.org
1001 بازدید
۲
5
ارسال به دوستان
پ

برای انتخاب یک مهدکودک و پیش‌دبستانی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

به نظر شما یک مهدکودک و پیش‌دبستانی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای انتخاب یک مهدکودک و پیش‌دبستانی باید به چه نکاتی توجه داشت؟ اگر تمایل دارید کودک خود را به یک مهد کودک خوب بفرستید اما درباره خصوصیات یک مهد خوب آگاهی کمی دارید، خالی از لطف نیست که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

در کنار آموزش ها و ورزش متعددی که در برخی از مهد ها ارائه میشود باید به این نکته دقت داشت که کودک سه ساله در ابتدایی ترین مراحل یادگیری خود است. اگر به اصرار والدین او را با کلاس ها و آموزش های مختلف ورزشی، زبان های متعدد،آموزش موسیقی و … بفرستید ، بجای احساس اعتماد بنفس و تقویت رشد اسبک های آموزشی در هر مهد.

طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شد، وظیفه یک مهدکودک خوب فقط این نیست که کودکان را در غیاب والدینشان ایمن نگه دارد و آنها را خوب تغذیه کند، بلکه مهدکودک باید علاوه بر کمک به رشد اجتماعی کودک با بازی و سرگرمی، عاملی برای تقویت رشد همه جانبه و یاری رسان شخصیت سالم کودک در آینده باشد.

مکان ترس و دلزدگی را در او به وجود می آوریم.

هدف از رفتن به مهدکودک:

یکی از مهمترین اهداف مهد کودک ها، تقویت رشد اجتماعی و ایجاد حس اعتماد بنفس در کودکان است. مهد رفتن، به کودک شما کمک میکند در کنار آمادگی برای حضور در مدرسه، در مورد خود احساس خوبی داشته باشد و نسبت به تواناییهایش در مواجهه با چالشها اعتماد به نفس پیدا کند. اما یکی از دغدغه های والدین این است که کدام مهد کودک را انتخاب کنند تا بهترین امکانات مناسب کودک خود را داشته باشد.

ورزش در مهد

بدون شک یکی از مهمترین موارد  ورزش کودکان در مهد، این است که مطمئن شویم آن ها از انجام این فعالیت ها لذت برده و سرگرم می شوند.برای بسیاری از کودکان، اجبار در شرکت در فعالیت های ورزشی و بازی هایی که دوستشان ندارند می تواند اذیت کننده باشد.

تقویت حرکات بنیادی کودکان تاثیر بسزایی در رشد حرکتی آنان دارد. ژیمناستیک بهترین ورزش برای کودکان این دوره است.

رعایت نظافت

بیماری کودکان یکی از بدترین دغدغه‌هایی است که والدین در هنگام سپردن کودکانشان به مهد‌ها با آن سرو کار دارند. بسیاری از والدین از این مسئله ابراز نگرانی می‌کنند که با شروع فصل سرما و شیوع بیماری‌های ویروسی مسری، کودکشان به صورت مرتب دچار بیماری می‌شود و منشا تمامی این بیماری‌ها را محیط مهد کودک می‌دانند.

مهد کودک مناسب با داشتن برنامه‌ریزی‌های دقیق پیرامون رعایت نظافت و موارد بهداشتی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری‌های مختلف داشته باشد. همچنین با نظافت همیشگی و ضد عفونی کردن محیط‌های کلاس‌ها، حیاط ، راهروها ،سرویس‌های بهداشتی و سالن‌های غذاخوری می‌تواند از ابتلای کودکان به بیماری‌های میکروبی که منجر به اسهال و استفراغ و ناراحتی‌های پوستی جلوگیری کرد.

نحوه برخورد پرسنل

مربی الگو و جایگزین پدر و مادر در مهد کودک می باشد و نقش اصلی را در مهد کودک و اجتماع آن ایفا می کند. یک مربی می تواند با اخلاق، رفتار و برخورد خود یک کودک را جذب مهد کودک و علاقمند به یاد گیری و آموزش کند و یا بالعکس کودک را از مرکز آموزش و یادگیری منزجر کند.یک مادر باید به گویش بین کارمندان و مربیان مهد دقت کند و دید کلی نسبت به صمیمیت و چگونگی حفظ کرامت کودکان در مهد پیدا کند.در این بین پرسش از مادران دیگر نیز بسیار کمک کننده است.

فواید مهدکودک برای والدین شاغل چه مواردی است؟

حضور و فعالیت کودکان در مهدکودک، باعث آرامش والدین شاغل می‌شود؛ چراکه در مهدکودک‌ها از آن‌ها به خوبی مراقبت می‌کنند. از طرفی کودکانی که دوره مهدکودک را می‌گذرانند، در خانه مشکلات کمتری ایجاد می‌کنند و همین‌طور به راحتی با محیط مدرسه و تحصیل کنار می‌آیند.

در مهدکودک‌ها برای افزایش دانش والدین در زمینه تربیت فرزند، کارگاه و جلسات مشاوره برگزار می‌کنند که در آن‌ها مسائل و مشکلات والدین شاغل با کودکان مطرح می‌شود. مهدکودک امکانی مهم برای خانواده‌های شاغل است، چراکه آن‌ها زمان کافی برای نگهداری و آموزش کودکان را ندارند و دوره مهدکودک می‌تواند این کمبود و خلأ را پر کند.

منبع: مجموعه پرچین
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۲ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :سیمین رفعتی

      من خودم اولین چیزی که موقع بازدید کودکستان و پیش دبستانی چک میکنم رعایت نظافته، مخصوصا سرویس های بهداشتی بعضی از مدارس افتضاحهه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        دقیقا سیمین جان، ممنون از اینکه نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید