وحشت ایندیپندنت از قدرت هسته‌ای ایران - افق اقتصادی

وحشت ایندیپندنت از قدرت هسته‌ای ایران - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 256937 |
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۳ |
40 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید و منشا ترور و خشونت در منطقه غرب آسیا، دارای سلاح هسته‌ای بوده و البته هیچ‌گاه از سوی ایندیپندنت و دیگر رسانه‌های غربی بابت این موضوع مورد شماتت قرار نمی‌گیرد!

وحشت ایندیپندنت از قدرت هسته‌ای ایران

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم: طی روزهای اخیر، برخی رسانه‌های غربی از جمله ایندیپندنت و بی‌بی‌سی، بر روی احتمال تغییر دکترین هسته‌ای ایران در صورت بروز و استمرار تهدیدات آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، تمرکز ویژه‌ای نموده و نگرانی خود از این مسئله را به‌صورتی علنی ابراز کرده‌اند.

ایندیپندنت در یکی از تازه‌ترین گزارش‌های خود در این خصوص می‌نویسد:

“در دو ماه اخیر، پس از حمله‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به سوی اسرائیل ، بار دیگر ادعاها پیرامون توانمندی‌‌های هسته‌ای ایران به‌طور گسترد‌ه‌تری مطرح می‌شود. پرونده هسته‌ای ایران که ۲۲ سال پیش با افشاگری و نه اعلام رسمی، مورد توجه جهان قرار گرفت، همواره مبهم و پر از پرسش‌های بی‌پاسخ بوده است.در این مدت هیچ مقام یا سازمان معتبر جهانی، شامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتوانسته ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را تایید کند.”

ایندیپدنت در ادامه این گزارش، نوشته است که آژانس و غرب با ایران بر سر همکاری در جهت راستی‌آزمایی ادعای تهران مبنی بر «صلح‌آمیز بودن» اهداف هسته‌ای ادامه داشته و تا امروز به نتیجه روشنی نرسیده است.در این گزارش تاکید شده است:

“البته آژانس همانگونه که بر غیرنظامی بودن اهداف هسته‌ای ایران مهر تایید نزده، نظامی بودن آن را نیز اثبات نکرده است. اما بسیاری از کارشناسان، مقامات اتحادیه اروپا و آمریکا بر این باورند که سطح کنونی غنی‌سازی اورانیوم با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته و انباشت آن در ایران در خوش‌بینانه‌ترین حالت توجیه صلح آمیز ندارد.”

همان‌گونه که در گزارش ایندیپندنت و دیگر رسانه‌های غربی مشاهده می‌کنیم، اساساً طرف غربی روایتی یکطرفه و نخ‌نما از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را همواره در رسانه‌های خود بیان کرده و ذره‌ای از این روایت تکراری در طول سال‌های گذشته و اخیر عبور نمی‌کند! واقعیت امر این است که آنچه منجر به ارتقای سطح غنی‌سازی در ایران به ۶۰ درصد، کاهش تعهدات برجامی و حتی احتمال تغییر دکترین هسته‌ای ایران شده، رفتارهای مشترک غرب و رژیم اشغالگر قدس در تقابل مطلق با کشورمان بوده است به عبارت بهتر، تصاعد تهدیدات از سوی غرب و تل‌آویو به طور طبیعی منجر به ارتقای آمادگی کشورمان در برابر این دشمنان قسم خورده نظام و ملت ما شده است.

این یک قاعده طبیعی در مناسبات جهانی محسوب می‌شود. تحرکات منطقه‌ای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از جمله احداث برخی پایگاه‌های مخفی و آشکار در محیط پیرامونی ایران و فراتر از آن، تلاش‌های وقیحانه و چندباره آنها جهت دفرمه‌سازی معادلات امنیت داخلی در ایران، موضوعی نیست که رسانه‌های غربی کمترین اشاره‌ای به آن داشته باشند اما قطعا جمهوری اسلامی ایران آن را برای افکار عمومی دنیا تبیین خواهد کرد.

رژیم اشغالگر قدس به‌عنوان اصلی‌ترین تهدید و منشا ترور و خشونت در منطقه غرب آسیا، دارای سلاح هسته‌ای بوده و البته هیچ‌گاه از سوی ایندیپندنت و دیگر رسانه‌های غربی بابت این موضوع مورد شماتت قرار نمی‌گیرد! بدیهی است که اگر جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق و واقعیات جاری در نظام بین الملل به تصمیمی خاص در خصوص دکترین هسته‌ای خود برسد، کمترین اهمیتی برای شانتاژهای نخ‌نمای غرب قائل نخواهد بود……

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید