بررسی عملکرد سازمان حسابرسی در دیوان محاسبات - افق اقتصادی

بررسی عملکرد سازمان حسابرسی در دیوان محاسبات - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 255304 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۱۴ |
60 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

نشست بررسی عملکرد سازمان حسابرسی با حضور رئیس کل، دادستان، معاونین فنی و حسابرسی و برخی از مدیران کل و مشاوران رئیس کل دیوان محاسبات کشور و همچنین رئیس و اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی در دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

بررسی عملکرد سازمان حسابرسی در دیوان محاسبات

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم به نقل از دیوان محاسبات، در ادامه سلسله جلسات شفافیت و انضباط مالی، این بار عملکرد سازمان حسابرسی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در این جلسه دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه سازمان حسابرسی و گزارش های آن جایگاه بسیار والایی دارد، گفت: گزارش‌های این سازمان باید به سوی مسئله محوری و اثربخشی بیشتر حرکت کند تا کمکی به حل مسائل مردم کند.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی زمینه همکاری‌های مشترک را دارند و برگزاری جلسات و بررسی عملکرد شرکت ها و دستگاه ها با اتکاء به گزارش‌های فنی این سازمان اثربخش‌تر می شود، اظهار داشت: دیوان محاسبات ضمن رسیدگی دقیق به مسائل و موضوعات، راهکارهای لازم برای خارج شدن از رویه ها و روندهای سنتی را ارائه می کند.

دستغیب افزایش کیفیت و اثربخشی گزارش های حسابرسی از طریق استفاده مطلوب از استانداردهای حسابرسی عملکرد، توجه به تکالیف بودجه ای و شاخص های بهره وری و همچنین لزوم تداوم استقلال در اظهارنظرها در خصوص شرکت های دولتی و شبه دولتی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مقایسه تطبیقی و کشف روابط سازمان حسابرسی سایر کشورها با دیوان محاسبات آنها نیز می‌تواند کمک کننده باشد تا زمینه بهره مندی از تجارب و دانش بیشتر فراهم شود.

در بخش دیگری از این جلسه، علی کامیار دادستان دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه نشست‌ مشترک بین دیوان محاسبات کشور و سازمان حسابرسی جهت اصلاح نظام شرکت‌های دولتی و افزایش نظارت‌های مشترک برگزار می‌شود، اظهار داشت: گزارش های این سازمان با تعیین اولویت‌ها به دیوان محاسبات ارسال شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد و این گزارش‌ها به طرف عملیاتی و عملکردی پیش برود تا از آنها در نظارت، تصمیم گیری و حل مسائل استفاده شود.

همچنین در این جلسه، جلیلی رئیس هیات عامل سازمان حسابرسی ضمن تشکر از برگزاری جلسات همفکری و ارائه راهکارهای مشورتی از سوی دیوان محاسبات کشور، گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت: این سازمان آمادگی لازم برای برقراری و استقرار حسابرسی بهای تمام شده را دارد و پیشنهاد تشکیل کارگروه حسابرسی مشترک بین دیوان محاسبات کشور و سازمان حسابرسی را ارائه کرد.

در ادامه جلسه، معاونین فنی و حسابرسی و مشاوران رئیس کل دیوان محاسبات و همچنین اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص تدوین استانداردهای حسابرسی، رفع رسوب حساب ها، دریافت و پرداخت از طریق خزانه داری، تهیه گزارش های مشترک از پروژه های خاص، تعیین چارچوب های معین حسابداری، خروج از روزمرگی در حسابرسی ها را بیان کردند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید