کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در دماوند طی ۶ ماه - افق اقتصادی

کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در دماوند طی ۶ ماه - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 150453 |
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳ |
139 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۲۸۹ خرده‌فروش و معتاد طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

کشف ۶۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در دماوند طی ۶ ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، سرهنگ حسین فاضلی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ظهر امروز در سخنرانی نماز جمعه این هفته دماوند در جمع نمازگزاران اظهار کرد: برقراری نظم و امنیت در سراسر ایران توسط پلیس با فرماندهی معظم کل قوا شکل گرفته است.

وی افزود: پلیس رکن مهم امنیت در کشور و‌ امنیت زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است و در نبود امنیت امکان هیچ فعالیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی وجود ندارد و افتخار می‌کنیم که بزرگ‌ترین وظیفه پلیس دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و باب شهادت در فراجا باز بوده و بیش از ۱۳ هزار شهید در فراجا و ۵۲ شهید پلیس در سال جاری داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند ادامه داد: برخورد و مبارزه با جرائم به خصوص سرقت، مواد مخدر، ارازل اوباش، باندهای قاچاق و سلاح و مهمات از وظایف فراجا است و باید مراقب باشیم که امروز دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی، پیچیده و شناختی درصدد تغییر محاسبات ذهنی مسئولان و مردم است.

فاضلی خاطرنشان کرد: جریان تحریف با سیاه‌نمایی برای ناامید کردن مردم به خصوص جوانان به میدان آمده است که بصیرت و هوشیاری همگان را می‌طلبد؛ به گفته رهبری، تضعیف پلیس، تضعیف امنیت کشور است، یعنی مردم را مقابل مجرمان تنها گذاشتن؛ لذا تقویت پلیس به معنای تقویت اقتدار و امنیت ملی است.

وی تأکید کرد: مطمئن باشید که مجموعه انتظامی در مقابله با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و مخلان امنیت تسلیم جوسازی‌ها نخواهد شد و امنیت و آرامش جامعه و مردم را خط قرمز خود می‌داند؛ از مردم فهیم و همیشه در صحنه شهرستان دماوند قدردانی می‌کنیم که همیشه حامی پلیس بوده‌اند و در همه مأموریت‌ها ما را یاری می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست امسال، تاکنون ۶۷۰ کیلوگرم انواع مخدر در شهرستان دماوند کشف شده که ۶۷ درصد نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته، افزایش کشفیات را داشته‌ایم.

فاضلی افزود: در بحث خرده فروش و معتاد تاکنون ۲۸۹ نفر تاکنون دستگیر شده‌اند که در این راستا نسبت به سال گذشته، هشت درصد افزایش داشته‌ایم و در بحث برخورد با قاچاق کالا، تاکنون ۳۹ میلیارد تومان کالای قاچاق با ۱۸۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در شهرستان دماوند کشف شده است.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با سرقت، تاکنون با اقدامات پیشگیرانه پلیس در سطح کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، واحدهای تخصصی پلیس، راهور و پلیس راه، چهار درصد کاهش سرقت‌ها را در شهرستان دماوند شاهد هستیم و همچنین با همت و تلاش همه عوامل پلیس، ۹۶ درصد افزایش کشفیات سرقت نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته را داریم و در بحث دستگیری سارقان و مالخران ۶۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان کرد: در حوزه تصادفات، با تلاش و همت پلیس راه و پلیس راهور ۱۵ درصد در تصادفات منجر به فوت و ۷ درصد در تصادفات جرحی کاهش داشته‌ایم و کل مأموریت‌های سامانه ۱۱۰ پلیس در شهرستان دماوند، تاکنون ۲۹ هزار و ۵۶۸ مورد بوده و ۷ هزار و ۶۴۸ فقره پرونده قضایی تشکیل شده است.

فاضلی افزود: در بحث کلاهبرداری فضای مجازی، ۶۸ مورد برخورد، دستگیری و کشف داشته‌ایم؛ همچنین تاکنون ۵ هزار و ۸۰۰ جلد گواهینامه توسط پلیس راهور و ۴ هزار و ‌۲۰۰ جلد گذرنامه توسط پلیس امنیت در شهرستان دماوند صادر شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو از محورهای هراز و فیروزکوه تردد می‌کنند، بیان کرد: با وجود نبود جاده کمربندی، اما با تلاش و همت همه عوامل پلیس راهور، راه و انتظامی اجازه نداده‌ایم تا کوچک‌ترین مشکلی پیش بیاید.

پایان پیام/ ۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید