خونریزی بینی در بارداری خطرناک است؟ + علت و درمان - افق اقتصادی

خونریزی بینی در بارداری خطرناک است؟ + علت و درمان - افق اقتصادی
شنبه, ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-21
کد خبر: 19028 |
تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
310 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

خونریزی بینی در بارداری یکی از عوارض بارداری است که معمولا در کنار سایر علائم بارداری باعث ترس و وحشت مادران باردار می‌شود.

خونریزی بینی در بارداری خطرناک است؟ + علت و درمان

خونریزی بینی در بارداری یکی از عوارض بارداری است که معمولا در کنار سایر علائم بارداری باعث ترس و وحشت مادران باردار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بهتر است بدانید که خونریزی بینی یا وجود لخته خون در بینی در بارداری یکی از عوارض جسمی بارداری که نسبتا شایع هم است که به دلیل تغییرات هورمونی بدن اتفاق می‌افتد. تقریبا یک نفر از هر ۵ زن باردار دچار این عارضه می‌شود. در اکثر موارد، این خونریزی در بارداری خطری برای شما و جنین به همراه ندارد و معمولا در خانه قابل درمان است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا در بارداری خون دماغ میشویم و راه پیشگیری و درمان این عارضه چیست.

سوال رایج مادران که دچار این عارضه هستند این است که چرا در بارداری خون دماغ میشویم؟ علت خونریزی مکرر بینی در بارداری این است که در طول سه ماهه اول بارداری میزان گردش خون در بدن شما افزایش می‌یابد و قلب شما سخت‌تر کار می‌کند. این بدان معنی است که جداره داخلی بینی شما نیز خون بیشتری دریافت می‌کند. این تغییرات علاوه بر اینکه باعث می‌شود دچار گرفتگی بینی در بارداری شوید، می‌تواند به رگهای خونی ریزی که داخل بینی شما وجود دارد نیز صدمه بزند؛ زیرا افزایش حجم خون بعضی اوقات می‌تواند باعث ترکیدگی این رگها شود. به همین دلیل خونریزی بینی و یا وجود لخته خون در بینی در بارداری شایع است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید