کاهش غلظت خون با خندیدن! - افق اقتصادی

کاهش غلظت خون با خندیدن! - افق اقتصادی
یکشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-09-22
کد خبر: 117212 |
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ |
300 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

خنده بر هر درد بی درمان دواست. حتما شما هم از این جمله تا به حال استفاده کرده اید. این بار خنده به درمان غلظت خون کمک می کند.

کاهش غلظت خون با خندیدن!

خنده بر هر درد بی درمان دواست. حتما شما هم از این جمله تا به حال استفاده کرده اید. این بار خنده به درمان غلظت خون کمک می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ افزایش تعداد گلبول های قرمز در حجم مشخصی از خون را غلظت خون می گویند. معمولا غلظت خون برای آقایان اتفاق می افتد و خانم ها دچار غلظت خون نمی شوند. راه های زیادی برای درمان غلظت خون وجود دارد یکی از بی هزینه ترین راه ها خندیدن است. در این مقاله بیشتر در این باره بخوانید.

غلظت خون یعنی بخش گلبول های قرمز، چند درصد از خون کامل را اشغال کرده است. نحوه کار نیز به این شکل است که از فردی ۲ سی سی خون گرفته می شود. سپس این خون در دستگاه سانتریفیوژ با دور زیادی به چرخش درمی آید و بر اثر این چرخش، بخش های مختلف خون از هم جدا می شوند. در ادامه یک ستون که به گلبول های قرمز اختصاص داده شده است، از سایر بخش های خون جدا می شود و درصد را اعلام می کند. اما چه زمانی هموگلوبین خون در حد طبیعی است؟ در زنان، اگر میزان هموگلوبین بین ۱۶-۱۲ (۴۸- ۳۶ درصد) و در مردان بین ۱۸- ۱۴ (۵۶-۴۲ درصد) باشد، طبیعی است. اصطلاح غلظت خون را ما زمانی به کار می بریم که میزان گلبول های قرمز خون، از عدد ۵۲ در زنان و از عدد ۵۶ در مردان تجاوز کند. در این صورت بیمار دچار پرفشاری و غلظت خون شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید