ارزش پرتفوی بیمه ملت از ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد - افق اقتصادی

ارزش پرتفوی بیمه ملت از ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 226818 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴ |
67 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

۵۳ هزار میلیارد ریال ارزش مجموع پورتفویی است که شرکت بیمه ملت موفق شده در پایان سال ۱۴۰۲ بدان دست پیدا کند که در تاریخ فعالیت این شرکت یک رکورد دست نیافتنی به‌شمار می‌رود.

ارزش پرتفوی بیمه ملت از ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد

ارزش پرتفوی بیمه ملت از ۵۳ هزار میلیارد ریال عبور کرد

براساس گزارشی که در سامانه کدال بیمه ملت، در دسترس عموم قرار گرفته، این شرکت در پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ از محل فروش حق بیمه به درآمد بیش از ۵ هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان رسید.

بیمه ملت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به سال مالی ۱۴۰۱ از فروش حق بیمه حدود ۳ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود که مقایسه درآمد سال ۱۴۰۲ با سال گذشته، نشان از حدود ۷۰ درصد رشد در جذب و افزایش ارزش پرتفوی این شرکت دارد.

صورت‌های مالی منتشر شده شرکت بیمه ملت نشان می‌دهد نسبت خسارت این شرکت در این دوره زمانی ۱۹ درصد کاهش یافته و به ۵۱ درصد رسیده است. در سال مالی گذشته این نسبت در حدود ۷۰ درصد بوده است. باید توجه داشت که بر اساس اعلام بیمه مرکزی، میانگین نسبت خسارت در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در صنعت بیمه کشور در حدود ۵۶ درصد بوده است؛ بنابراین گزارش بیشترین سهم رشته‌های بیمه‌ای در پرتفوی شرکت بیمه ملت در طول سال مالی ۱۴۰۲ به رشته شخص ثالث تعلق داشته و رشته‌های درمان و زندگی پس از شخص ثالث بیشترین سهم را داشته‌اند.

این گزارش حاکی است شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰۶۵۷۲۱۳ میلیون ریال، تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ به درآمد ۴۹۱۱ میلیارد تومانی از فروش حق بیمه رسیده بود که در اسفند ماه مبلغ ۴۵۳ میلیارد تومان به پرتفوی شرکت افزوده شد.

بررسی وضعیت صورت‌های مالی شرکت نشان می‌دهد به دلیل ترمیم و بهینه سازی پورتفوی شرکت در سال ۱۴۰۲ و مدیریت منابع ریسک‌زا و کنترل ریسک‌های بیمه‌گری، مجموع خسارت‌های پرداختی شرکت در مقایسه با مجموع حق بیمه صادره صرفاً ۲۴ درصد رشد داشته که نشانگر روند رو به رشد عملکرد این شرکت بوده است.

گفتنی است بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود، ولی چندی پیش علیرضا یزدان دوست، مدیرعامل این شرکت نوید تحقق پرتفوی تا مرز ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را داده بود که طبق گزارش منتشر شده در سامانه کدال، شرکت با دستیابی به درآمد ۵۳۶۸ میلیارد تومانی فراتر از پیش بینی‌ها عمل کرده و مهر تاییدی بر عملکرد موفق شرکت در سال ۱۴۰۲ زده شده است.

 

عبور پرتفوی بیمه ملت از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان

 

مدیر عامل بیمه ملت گفت: پرتفوی شرکت بیمه ملت در سال ۱۴۰۲ رشد حدود ۷۰ درصدی داشته و به رقم بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است و مصمم هستیم در سال آینده هدف گذاری کسب پرتفوی ۱۰ هزار میلیاردی را برای بیمه ملت محقق سازیم.

 

در آخرین نشست شورای مدیران این شرکت در‌ سال ۱۴۰۲ که با حضور علی‌رضا یزدان‌دوست مدیرعامل، داود قاسم‌پور رئیس، محمدتقی چراغی نائب‌رئیس، مهدی کشاورز بهادری دبیر و عضو و ابراهیم نوروزی عضو هیئت مدیره برگزار شد.

 

عملکرد قابل تقدیر در سال ۱۴۰۲

اشاره یزدان‌دوست به روند بودجه ریزی شرکت در سال ۱۴۰۲: با وجود اینکه بسیاری از افراد عدد ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را برای سال ۱۴۰۲ غیر قابل دسترس می‌دانستند اما خوشبختانه با تلاش و همت تمامی همکاران تاکنون از رقم ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم عبور کرده ایم.

 

 وی از برنامه‌های در دست اجرا برای حضور قدرتمند در بازار از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

 

کاهش نسبت خسارت گامی مثبت در مسیر پیشرفت

مدیرعامل بیمه ملت در ادامه به اتفاقات مثبت در سال ۱۴۰۲ در زمینه جذب پرتفوی و کاهش نسبت خسارت اشاره کرد و گفت: در‌ سال جاری ارقام بسیار خوب و امیدوار کننده‌ای در این زمینه‌ها کسب شد و ضریب خسارت نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. به طوریکه با مدیریت ریسک و کنترل پرتفوها و متعادل سازی آنها، نسبت خسارت بیمه ملت به حدود ۴۳ درصد کاهش یافت که حدود ۱۰ درصد از میانگین نسبت خسارت مجموع صنعت بیمه پایین‌تر است و ما را در بین ۳ شرکت رتبه اول صنعت از نقطه نظر بهینه سازی این شاخص قرار می‌دهد.

 

یزدان‌دوست با قدردانی از زحمات همه اجزای شرکت، سال ۱۴۰۲ را سالی با برآیند مثبت ارزیابی کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که سال ۱۴۰۳ برای شرکت بیمه ملت سالی به مراتب بهتر خواهد بود.

 

دستیابی به پرتفوی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۳

 

مدیرعامل بیمه ملت در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سال آینده شرکت گفت: برای سال ۱۴۰۳ بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است که با برنامه ریزی و تلاش همه ارکان شرکت به امید حق دست یافتنی خواهد بود.

 

یزدان‌دوست در پایان فرارسیدن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با عید باستانی نوروز را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سالی مملو از موفقیت و سربلندی برای همه همکاران و ذینفعان شرکت بیمه ملت باشد.

 

در ادامه این مراسم داود قاسم‌‌‌پور رئیس هیئت مدیره در سخنانی کوتاه ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهارداشت: سال ۱۴۰۲ برای شرکت بیمه ملت سالی پر از افتخار و موفقیت بود ما در این سال با تلاش و همدلی همه همکاران توانستیم به اهداف و برنامه‌های خود دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: در سال جدید نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده به دنبال کسب موفقیتهای بیشتر و ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود خواهیم بود.

 

قاسم‌پور در پایان سخنان خود از همه همکاران که در طول سال ۱۴۰۲ با تلاش و پشتکار خود در پیشبرد اهداف شرکت نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

 

محمدتقی چراغی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت با اشاره به دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۲  خاطرنشان کرد: این موفقیتها حاصل تلاش و همدلی همه همکاران و شبکه فروش در شرکت بوده است. از همه همکاران گرامی که در طول سال با تلاش و پشتکار خود در پیشبرد اهداف شرکت نقش داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

ابراهیم نوروزی عضو هیئت مدیره، در سخنانی با تاکید بر ضرورت چابک سازی در بدنه شرکت و تقویت شبکه فروش گفت: باید اختیارات کافی به شعب داده شود و ستاد کار نظارت را انجام دهد، با این روند می‌توانیم به شکل مناسب‌تری به اهداف شرکت دست یابیم.

 

مهدی کشاورز بهادری دبیر و عضو هیئت مدیره نیز با اشاره به روند رو به رشد شرکت در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: با افتخار اعلام می‌کنم جایگاه شرکت در رشد سود در صنعت و در مقایسه با سود ۹ ماهه سایر شرکتهای بیمه، بین سه شرکت برتر قرار گرفته و این یک اتفاق خوب برای همه ارکان  بیمه ملت محسوب می‌شود.

 

وی افزود: با رقم زدن مجموع اتفاقهای خوب، قطعا رکوردهای جدیدی برای سال ۱۴۰۳ رقم خواهد خورد.

 

معاونان و مدیران شرکت به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند. همچنین برخی از مشکلات موجود در بخشهای مختلف شرکت مطرح و بررسی شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید