بازار خراب شیره فروشان / قیمت ها فضایی شد! - افق اقتصادی

بازار خراب شیره فروشان / قیمت ها فضایی شد! - افق اقتصادی
شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-27
کد خبر: 250095 |
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ |
67 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

در این گزارش به بررسی قیمت انواع شیره در بازار پرداخته ایم.

بازار خراب شیره فروشان / قیمت ها فضایی شد!

شیره خرما و شیره انگور، مواد غذایی بسیار مقوی هستند که در مصارف صبحانه، نقش پر رنگی دارند و بیشتر افراد، این ماده غذایی را میل می کنند. شیره خرما و انگور، علاوه بر طعم بی نظیری که دارند، سرشار از خاصیت هستند. این شیره ها کمک بزرگی به تامین انرژی و سوخت و ساز بدن می کنند و مانع از پیری و آسیب پوست می شوند. همچنین برای آرامش اعصاب مفید بوده و از آلزایمر جلوگیری می کنند. بهترین زمان برای مصرف شیره انگور و شیره خرما، فصل‌های سرد سال است. بدن در فصل زمستان و پاییز به دلیل هوای سرد محیط دچار ضعف می‌شود. به خصوص افراد ضعیف‌تر در این فصل دچار التهاب و درد در مفاصل می‌شوند. سایر شیره های مقوی و شناخته شده به ترتیب، شیره توت و شیره انجیر هستند که در سبد غذایی ما نقش دارند.

به گزارش گسترش نیوز، با گشت کوتاهی در فضای مجازی متوجه شدیم که شیره انگور به راحتی در بازار یافت می شود و البته قیمت بالایی هم دارد. هر بسته ۵۰۰ گرمی شیره انگور مبلغ ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود و بسته های ۹۰۰ گرمی آن نیز ۷۶۶ هزار تومان قیمت دارد. گفته می شود که شیره انگور چربی سوز بوده و اگر قبل از خواب مصرف شود، کمک به بهبود خواب می کند.

شیره خرما، یکی دیگر از انواع مواد غذایی است که مانند شیره انگور، سرشار از خاصیت است. این شیره، قیمت پایین تری نسبت به شیره انگور دارد. هر بسته یک کیلوگرمی شیره خرما مبلغ ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد. لازم به ذکر است که این شیره ها بر اساس کیفیت قیمت گذاری می شوند و هر میزان کیفیت بالا تر باشد، قیمت نیز تغییر می کند. برای مثال، شیره خرما درجه یک با بهترین کیفیت در بسته بندی های یک کیلویی مبلغ ۲۵۰ هزار تومان فروخته می شود. این محصول در گالن های ۶۰ کیلویی نیز به فروش می رسد که ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

یکی دیگر از انواع شیره، شیره توت است که در بازار مشتری چندانی ندارد و البته کم تر فروشگاهی پیدا می شود که این محصول را عرضه کند. شیره توت خالص یک کیلویی در بازار ۱۸۸ هزار تومان و در بسته بندی های ۶۰۰ گرمی ۱۲۵ هزار تومان فروخته می شود.

در جدول زیر می توانید قیمت انواع شیره در بازار را مشاهده کنید.

 

شیره

قیمت

شیره توت ۳۵۰ گرمی

۴۹،۰۰۰

شیره توت ۹۰۰ گرمی

۱۳۰،۰۰۰

شیره انگور ۵۰۰ گرمی

۵۰۰،۰۰۰

شیره مویز یک کیلویی

۱۵۷،۰۰۰

شیره خرما ۹۰۰ گرمی

۷۱،۰۰۰

جدول بالا نشان می دهد که گران ترین شیره را انگور دارد و باید گفت که طعم آن بی نظیر است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید