دلالی به شیوه نوین/ ماجرای فروش نوبت برای دریافت ویزا چیست؟ - افق اقتصادی

دلالی به شیوه نوین/ ماجرای فروش نوبت برای دریافت ویزا چیست؟ - افق اقتصادی
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-18
کد خبر: 241457 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵ |
26 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

بررسی ها نشان می دهد سفارت های کشورهای اروپایی از شرایط تقاضای زیاد مهاجران سواستفاده کرده و به نوعی دست به دلالی با بعضی شرکت های ایرانی را زده اند.به این صورت که تقاضلی مبالغی خارج از روند را از متقاضی درخواست می‌کنند تا روند کار سفر او را تسهیل کنند.

دلالی به شیوه نوین/ ماجرای فروش نوبت برای دریافت ویزا چیست؟

احتمالا اگر قصد مهاجرت دارید، این جمله به گوشتان خورده است که برای گرفتن ویزا باید ماه ها در نوبت بمانید. همواره یکی از مراحل پر از استرس و سخت مهاجرت، گرفتن نوبت برای ویزا است. تعدادی از شرکت ها به نوعی این فرایند را در حال انحصار خود دارند و به گفته خود درحال تسهیل این فرآیند برای کسانی هستند که قصد مهاجرت دارند. البته نا گفته نماند که از این طریق مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند. اخیرا رسانه ها از قیمت‌های ۵۰۰ یورویی برای گرفتن وقت سفارت فرانسه پرده برداری کردند. عده ای از شهروندان بیان می کنند چطور است که وقت برای شهروند عادی نیست، ولی برای آژانس های هواپیمایی باز است؟ 

دستای آلوده به دلالی

شاید اما آیا دستان اروپایی ها به بازار سیاه آلوده شده؟ اینگونه که بررسی ها نشان میدهد سفارتهای اروپایی نیز از شرایط تقاضای زیاد مهاجران سواستفاده کرده و به نوعی دلالی با بعضی شرکتهای ایرانی را فرا گرفته اند. اینگونه که نوبت گرفتن از این سفارت ها که بیشتر فرانسه و ایتالیا و آلمان هستند کار خیلی سختی شده و برای افراد عادی به نوعی مقدور نیست اما اگر شرکتهای دلال یا واسطه اقدام کنند با دریافت کمیسیون از آنها نوبت گیری را مقدور خواهند ساخت. افرادی که عجله دارند و فرصتی برای آنها باقی نمانده بیشتر طعمه این شرکتهای واسطه خواهند بود. 

اینگونه که بررسی ها نشان می دهد سفارت های اروپایی نیز از شرایط تقاضای زیاد مهاجران سواستفاده کرده و به نوعی دلالی با بعضی شرکت های ایرانی را فرا گرفته اند. اینگونه که نوبت گرفتن از این سفارت ها که بیشتر فرانسه و ایتالیا و آلمان هستند، کار خیلی سختی شده و برای افراد عادی به نوعی ممکن نیست؛ اما اگر شرکت های دلال یا واسطه ای اقدام کنند، نوبت گیری را با دریافت کمیسیون از آن ها ممکن خواهند ساخت. افرادی که عجله دارند و فرصتی برای آن ها باقی نمانده، بیشتر طعمه این شرکت های واسطه خواهند بود.

یکی از افراد درگیر در بحث اخذ نوبت در سفارت خانه ها در خصوص پروسه موجود گفت: اگر شانس آوردید و نوبت گرفتید، آن قدر در سفارت دنبال معما می‌گردند که به ساده ترین روش، شما را ریجکت می کنند. برای یک کشور مثل آمریکا باید به سفارت کشورهای اطراف مراجعه کنید و این همه منتظر رسیدن نوبت و بعد تهیۀ بلیت و رفتن به کشور واسطه و بعد به راحتی آب خوردن، چون از طریق دلال ها اقدام نکرده‌اید، پذیرفته نخواهید شد. 

نوبت‌هایی که معطلی زیاد به همراه پول های یورویی زیادی می‌طلبد

گرفتن برای سفارت و دریافت ویزا تنها بخشی از ماجرای مهاجرت است که همین بخش شاید برای مهاجر ایرانی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان متفاوت باشد؛ هرچند این نوبت برای ۴ ماه بعد هم ممکن است هماهنگ شود. نکته خیلی مهم در دریافت ویزا رفیوز نشدن است. یعنی شما اگر موفق به دریافت ویزا به هر علت منطقی یا غیرمنطقی شدید، این اتفاق در پرنده شما برای همیشه ثبت خواهد شد و این اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود. 

شرکت ها برای ویزامتریک با ارائه خدمات با مبلغ ۳۰ یورو به صورت نقدی دریافت می‌کند. همچنین قبل از شروع فرایند رزرو قرار ملاقات، باید ۱,۳۰۰,۰۰۰ تومان برای درخواست ویزای توریستی و تحصیلی و ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان برای رزرو وقت تایید مدارک به حساب این شرکت ها واریز کنید. همچنین برای رزرو وقت VIP از ویزامتریک باید ۷۵ یورویی به این شرکت بپردازید.

روند دریافت ویزا توسط وی اف اس گلوبال ها در تمامی کشورها اداره میگردد. این شرکتهای بیت المللی متأسفانه به جای اینکه روند دریافت ویزا را راحت کنند، همواره دست های آلوده را به این مسیر باز کرده و عملا مسافران را سرگردان کرده اند. روند انگشت نگاری و ارائه مدرک در وی اف اس انجام می شود.

کشور
زمان اعلام وقت 
هزینه وقت سفارت
هزینه‌های پرداختی در سفارت

ایتالیا
۷ تا ۲۱ روز
نامشخص
۸۰ € + ۳۵ €

آلمان
۷ تا ۲۱ روز
نامشخص
۸۰ € + ۳۵ €

اسپانیا
۷ تا ۲۱ روز
۱۰۰ یورو
۸۰ € + ۴۰ €

فرانسه
۷ تا ۲۱ روز
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

سوئیس
۷ تا ۲۱ روز
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۳۵ €

هلند
۷ تا ۲۱ روز
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۸۰ € + ۴۰ €

کرواسی
۷ تا ۲۱ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

۸۰ € + ۳۰ €

لهستان
۷ تا ۳۰ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ €

یونان
۷ تا ۲۱ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

بلژیک
۷ تا ۴۵ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

جمهوری چک
۷ تا ۴۵ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

دانمارک
۷ تا ۳۰ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

اتریش
۷ تا ۴۵ روز
۶,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

مجارستان
۷ تا ۲۱ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

فنلاند
۷ تا ۳۰ روز
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۸۰ € + ۴۰ €

سایر هزینه هایی که شرکت های واسطه از شما دریافت خواهند کرد، به این نحو است که هزینه خدمات عادی ۳۰ یورو. هزینۀ خدمات VIP ۷۵ یورو. پر کردن فرم درخواست هر نفر ۱۰ یورو. عکس بیومتریک هر نفر ۸ یورو. خدمات فتوکپی، فکس، چاپ هر صفحه ۳۰ سنت. تحویل پاسپورت توسط پیک (CARGO) برای هر نفر ۹ یورو. خدمات اطلاع رسانی. اس ام اس ( ۱ یورو برای هر پیام ). ایمیل ( رایگان). تلفن ( ۳ یورو برای هر تماس ). رزرو وقت توریستی ۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون تومان.رزرو وقت تحصیلی ۱,۳۰۰,۰۰۰میلیون تومان. رزرو وقت تأیید مدارک ۱,۰۰۰,۰۰۰میلیون تومان. تأیید اصل مدارک ۳۰ یورو. تأیید کپی مدارک ۲۵ یورو.

همان طور که می دانید، برخی کشورها در ایران سفارت ندارند؛ به همین دلیل افراد متقاضی برای مصاحبه باید به کشوری واسط که کنسولگری کشور مدنظر دارد، سفر کنند. کانادا و انگلیس از کشورهایی هستند که برای انجام کارهای مربوط به ویزا باید به کشور ثالثی مانند ترکیه، ارمنستان یا امارات سفر کنید که در این صورت متحمل هزینه‌های مربوط به سفر به این کشورها برای ورود به سفارتخانه می شوید. این روزها بیشتر کشورها وقت سفارت به صورت آنلاین را دستور کار خود قرار داده اند. از مزایای وقت آنلاین، صرفه‌جویی در وقت و هزینه است. در این روش، به جای صرف وقت زیاد و به صورت حضوری، از طریق وب سایت سفارت مورد نظر درخواست تعیین وقت می کنید. پس از بررسی، مسئولان مربوطه تاریخی را برای حضور در سفارت برای شما تعیین می کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید