قیمت مرغ تا پایان تعطیلات / خیال مردم راحت شد - افق اقتصادی

قیمت مرغ تا پایان تعطیلات / خیال مردم راحت شد - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 225599 |
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴:۰۵ |
70 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

صدیق پور گفت: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

قیمت مرغ تا پایان تعطیلات / خیال مردم راحت شد

به گفته محمدرضا صدیق پور، طبق آمار ارائه شده، تعداد ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه در اسفندماه پرورش داده شده است. به دلیل افزایش تولید، هر کیلو مرغ اضافی با قیمت ۵۸ هزار تومان توسط پشتیبانی امور دام خریداری شده تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش هزینه های تولید به طور متوسط هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲۰ هزارتومان باید عرضه شود تا تولیدکنندگان جوجه دچار چالش نشوند.

صدیق پور ادامه داد: بنابر جوجه ریزی های ماه های اخیر حدود ۳۰۰ هزارتن مزغ تولید می شود، درحالیکه نیاز ماهانه کشور۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه در ایام عادی سال روزانه ۸ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر رویکرد وزارت جهاد بخشی از مرغ های تولیدی صادر می شود تا ثبات در بازار ایجاد شود

به گفته او، با توجه به جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه، حداقل ۱۰ درصد تولید برای ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود تا تولیدکنندگان دچار چالش نشوند.

صدیق پور درباره آینده بازار مرغ گفت: با افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور پیش بینی می شود که هیچ گونه التهابی تا پایان ایام نوروز و ماه رمضان نداشته باشیم.

همچنین روز گذشته مسعود امراللهی اظهار داشت که برای تقریباً ۱۵ استان کشور، سهمیه خاصی از اجناس ضروری در نظر گرفته شده است. وی افزود: برای استان‌های شمالی و جنوبی از جمله هرمزگان، بوشهر، فارس و… اقلام ضروری نظیر مرغ منجمد، شکر، آرد و سایر موارد مشابه، تأمین شده است.

وی افزود: هیچ کمبودی در استان‌های مسافرپذیر نداریم و اقلام اساسی نه تنها برای ایام عید، بلکه برای دوماه بعد نیز تامین شده است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در ایامی که از تعطیلات گذشت از استان‌ها گزارشی از کمبود اقلام اساسی نداشتیم، گفت: امسال بازار آرامش خوبی داشت.

امراللهی تصریح کرد:اگر مردم با گران‌فروشی و تخلفات صنفی مواجه شدند می توانند به سامانه ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند و همکاران ما در ایام تعطیل در طی گشت های مشترک بررسی های لازم را انجام می دهند و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

عوامل موثر تعیین قیمت نهاده های دامی

عوامل مختلفی می‌توانند بر قیمت نهاده‌های دامی تأثیر بگذارند. برخی از این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

تقاضا برای محصولات دامی و عرضه آن‌ها در بازار می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر قیمت نهاده‌های دامی داشته باشد.

هزینه‌های تولید شامل هزینه‌های مرتبط با خوراک، مراقبت از حیوانات، شرایط اقلیمی و … می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت نهاده‌های دامی داشته باشد.

عوامل جغرافیایی نظیر موقعیت جغرافیایی مزارع دامی و امکان دسترسی به بازارهای اصلی نیز می‌توانند تأثیر گذار باشند.

تغییرات قوانین و مقررات مرتبط با تولید و عرضه نهاده‌های دامی می‌تواند تأثیر مهمی بر قیمت‌ها داشته باشد.

عوامل جهانی نظیر تقلب، تحریم‌ها و نرخ ارز نیز می‌توانند تأثیر گذار باشند.

به طور کلی، تعداد زیادی عامل می‌تواند در تعیین قیمت نهاده‌های دامی نقش داشته باشند و برنامه‌ریزان بازار می‌بایست این عوامل را به دقت مدیریت کنند.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید