رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی واگذار شوند - افق اقتصادی

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی واگذار شوند - افق اقتصادی
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-01
کد خبر: 233176 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹ |
15 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

اکوایران: ابراهیم رئیسی گفت: وزارت صمت و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی، فعال شدن واحد‌های تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی واگذار شوند

به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم امروز برای دومین بار به استان سمنان سفر کرد و در سخنرانی خود  گفت: به تبعیت از فرمان رهبر انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

در ادامه بخشی از سخنرانی رئیس جمهور آمده است:

  واحدهای تعطیل شده باید احیا شود و تلاش کنیم واحدی دیگر تعطیل نشود.

 وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

به تبعیت از فرمان رهبر انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

شکل گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است. افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا ندارد. قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است.

 وقتی بانک یک واحد تولیدی را تملک می‌کند، به دلیل اشتغال در زمینه‌ پولی و مالی به تولید و صنعت توجه نمی‌کند. وزارت صمت،‌ ستاد واحدهای تولیدی و صنعتی و بانک مرکزی با تشکیل کارگروهی مشترک،‌ فعال شدن واحدهای تولیدی احیاشده  در تملک بانک‌ها را پیگیری کنند.

به تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند؛ واحدهای تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند.

 مشارکت مردم باید با سازوکارهایی همراه باشد؛ یکی از جلوه‌های این سازوکار تعاونی‌ها هستند که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.معاونت تعاون وزارت رفاه و بخش‌های دیگر از تعاونی‌ها بدانند امسال یکی از جلوه‌های مهم مشارکت مردم، میدان دادن به تعاونی‌ها است.

همانگونه که وعده صادق با همت جوانان این کشور تحقق یافت و باعث ذلت رژیم صهیونیستی و حامیانش شد، جهش تولید نیز با مشارکت شما مردم و جوانان کشور تحقق خواهد یافت. برنامه جدی دولت مردمی حمایت از تولید، کار و کارگر است و در این راستا رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران نیز مورد توجه دولت است و مقرر شده با فعال شدن تعاونی‌های مسکن در واحدهای تولیدی و کارخانجات رفع دغدغه کارگران در زمینه مسکن نیز به طور جدی دنبال شود.

 تمام تلاش‌ها باید بر این محور باشد که تولید افزایش یابد. قاچاق کالا مانعی در مسیر تولید و در واقع خنجری بر پشت نظام تولید است که تولید و اشتغال را مختل می‌کند و مبارزه با قاچاق اقدامی در جهت رونق تولید است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید