ایجاد ۱۰ شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در سال جدید| ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد فعال سازی می شود - افق اقتصادی

ایجاد ۱۰ شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در سال جدید| ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد فعال سازی می شود - افق اقتصادی
شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-27
کد خبر: 224563 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲ |
2 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل سازمان شرکت شهرکهای صنعتی در شرح فعالیتها در سال جدید گفت: ایجاد ۱۰شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی، تجاری سازی ۲۱۹ ایده استارت آپی و ایجاد ۵۵ کنسرسیوم صادراتی از مهمترین برنامه های ما است.

ایجاد ۱۰ شهرک صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی در سال جدید| ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد فعال سازی می شود

بازار؛ گروه صنعت: فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان شرکت شهرک های صنعتی در خصوص مهمترین اقدامات و فعالیت های انجام شده توسط این سازمان در سالی که گذشت به بازار گفت: فعالیت های انجام شده در مدت نامبرده شامل موارد بسیاری است که از مهمترین آنها می توان به «بهره ‌برداری از ۴ شهرک و ناحیه صنعتی به‌ مساحت ۱۷۷۵ هکتار، صدور ۲ مجوز تاسیس و ۲ پروانه بهره‌برداری برای شهرک های صنعتی غیردولتی و افزایش تعداد جوازهای صادره به ۴۵ و پروانه‌های بهره‌برداری به ۶۵ شهرک صنعتی غیر دولتی، ایجاد ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و انجام مطالعات مربوطه و تصویب آن در مراجع ذی ربط، تامین ۱۵۲ لیتر بر ثانیه آب و انتقال ۴۰۰ متر مکعب پساب شهری به شهرک ها و نواحی صنعتی، تامین ۲۸۶ مگاوات برق در شهرک ها و نواحی صنعتی و مشارکت با وزارت نیرو برای احداث ۹۵ پست برق، احداث و بهره برداری از ۸ تصفیه خانه فاضلاب و اتصال ۸۸۰ واحد صنعتی به تصفیه ‌خانه فاضلاب و افزایش واحدهای صنعتی متصل به بیش از ۳۰ هزار واحد و همچنین پیگیری و برنامه ‌ریزی برای احداث و بهره ‌بردای از سیستم بازچرخانی ۳هزار متر مکعب پساب صنعتی داخل شهرک های صنعتی» اشاره کرد.

بهره برداری از ۲۲۹۰ طرح صنعتی در ۱۴۰۲
مقیمی همچنین در ادامه به طرح های بهره بردار و اشتغال ایجاد شده توسط این سازمان در سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: انعقاد ۳۶۰۰ قرارداد واگذاری حق بهره برداری زمین به مساحت ۱۱۴۰ هکتار در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی کشور و افزایش آن به بیش از ۱۰۵ هزار قرارداد از جمله طرح های سالی که گذشت است.
وی ادامه داد: ضمن اینکه در مدت نامبرده بهره‌ برداری از ۲۲۹۰ طرح صنعتی با اشتغال بالغ بر ۴۰ هزار نفر و افزایش واحدهای بهره ‌بردار در شهرک‌ ها و نواحی صنعتی به بیش از ۵۲ هزار واحد و اشتغال حدود یک میلیون و یکصد هزار نفر و استقرار ۸۰۷۹ واحد صنعتی با اشتغال ۱۷۰۴۴۹ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی غیردولتی از دیگر طرح های بهره برداری شده در سال ۱۴۰۲ بود.

*معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان شرکت شهرک های صنعتی : در راستای حمایت از صنایع کوچک در سال ۱۴۰۲ اقدام به راه ‌اندازی مجدد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۲۸۶۱۴ نفر کردیم، ضمن اینکه در این راستا افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد فعال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۷۷۰ نفر نیز رقم زده شد

مقیمی در بخش دیگری به توسعه و حمایت از صنایع کوچک پرداخت گفت: در راستای حمایت از صنایع کوچک، در سال ۱۴۰۲ اقدام به راه ‌اندازی مجدد ۱۴۴۰ واحد صنعتی راکد با اشتغال ۲۸۶۱۴ نفر کردیم. ضمن اینکه در این راستا افزایش ظرفیت تولید در ۲۷۵۵ واحد فعال و ایجاد اشتغال برای ۱۳۷۷۰ نفر نیز رقم زده شد.

تجاری سازی ۱۲۲ ایده استارت آپ در سال ۱۴۰۲
این مقام مسئول ادامه داد: از سوی دیگر اقدام به برگزاری ۷۷ رویداد استارت آپی برای شناسایی، حمایت و تجاری سازی ایده‌ های نو آورانه کسب و کارها و انتخاب ۲۱۶ ایده نو و خلاق برتر در زمینه توسعه صنایع کوچک و متوسط شد.
مقیمی با اشاره به تجاری سازی ۱۲۲ ایده استارت آپی در سال ۱۴۰۲ گفت: در مدت نامبرده شناسایی ۴۱۶ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی و رفع ۹۹ نیاز با استفاده از ظرفیت فن بازارهای منطقه ‌ای و مشاوران توسعه فناوری را نیز داشتیم.
وی با اشاره به شناسایی ۳۴۲ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و تبدیل ۱۶۱ واحد صنعتی به واحد دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ گفت: شناسایی ۵۰۵ خوشه کسب و کار، پیاده ‌سازی ۵۵ پروژه توسعه خوشه ‌ای، خاتمه ۹ پروژه توسعه خوشه ‌ای و اجرای ۵۵۵ برنامه عمل حمایت از خوشه ‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از صنایع کوچک کشور بود. ضمن اینکه در مدت نامبرده صادرات ۳.۵ میلیارد دلار کالا توسط بیش از ۱۰۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی به ثبت رسید.

مدیر عامل سازمان شرکت شهرک های صنعتی: احداث و بهره ‌بردای از سیستم بازچرخانی ۳هزار متر مکعب پساب صنعتی داخل شهرک های صنعتی، ایجاد ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و انجام مطالعات مربوطه و تصویب آن در مراجع ذی ربط، انتقال ۴۰۰ متر مکعب پساب شهری به شهرک‌ ها و نواحی صنعتی از مهمترین برنامه های سازمان در سال جدید است

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که اصلی ترین برنامه های سازمان در سال ۱۴۰۳ شامل چه مواردی می شود گفت: احداث و بهره‌بردای از سیستم بازچرخانی ۳هزار متر مکعب پساب صنعتی داخل شهرکهای صنعتی، ایجاد ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی و انجام مطالعات مربوطه و تصویب آن در مراجع ذیربط، انتقال ۴۰۰ متر مکعب پساب شهری به شهرک ها و نواحی صنعتی و برنامه ریزی و اقدام لازم برای تهیه و اجرای برنامه های جامع و راهبردی تامین آب شهرک ها و نواحی صنعتی در ۲۱ استان اولویت دار دارای تنش آبی از مهمترین برنامه هدف گذاری شده برای سال جدید است.
مقیمی افزود: از سوی دیگر برنامه ریزی جهت تامین گاز ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی، برنامه‌ ریزی جهت احداث و بهره برداری از ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب، برنامه‌ ریزی جهت احداث و بهره بردای از سیستم بازچرخانی ۳هزار متر مکعب پساب صنعتی داخل شهرک های صنعتی و باز فعال سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از دیگر مواردی است که برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار داریم.

۵۵ کنسرسیوم صادراتی در سال جدید ایجاد خواهد شد
مدیر عامل سازمان شرکت شهرک های صنعتی ادامه داد: علاوه بر موارد نامبرده «افزایش ظرفیت تولید ۳۲۱۵ واحد صنعتی فعال زیر ظرفیت، تجاری سازی ۲۱۹ ایده استارتاپی، نوسازی و بازسازی ۳۰۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، شناسایی ۳۸۰ نیاز و رفع ۹۷ نیاز فناورانه، شناسایی ۳۲۸ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان و کمک به دانش بنیان شدن ۱۵۸واحد صنعتی» از دیگر برنامه پیش روی سازمان در سال جدید خواهد بود.
مقیمی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر در سال جدید پیاده سازی ۵۵ خوشه کسب و کار، خاتمه ۶ پروژه توسعه خوشه ای و اجرای ۶۱۰ برنامه عمل حمایت از خوشه ‌ها، توسعه و ایجاد۵۵ کنسرسیوم صادراتی، طراحی مدلهای مشارکت و تدوین و تصویب دستورالعمل‌ های اجرایی مربوطه، توسعه تامین مالی زنجیره‌ای در واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی و عضو در خوشه‌های کسب و کار و طراحی مدل ‌های مشارکت و تدوین و تصویب دستورالعمل های اجرایی مربوطه را نیز در دستور کار داریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۰ میانگین: ۰]
نویسنده: 
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید