بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-20
کد خبر: 213989 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ | منبع: dorj.io
1438 بازدید
۴
6
ارسال به دوستان
پ

یکی از مهم‌ترین مشکلات ما ایرانیان، عدم دسترسی به بسیاری از امکانات، خدمات و تکنولوژی روز دنیا است.

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان

 کیف پول سخت افزاری دقیقا یکی از همین نمونه‌ها است. کیف پول سخت افزاری، یکی از بهترین ابزارها برای ذخیره سازی دارایی‌های دیجیتال، برای زمان نسبتا طولانی مدت است. دسترسی و خریداری این کیف پول‌ها، معمولا برای ما ایرانیان سخت است. چرا که با قیمت بالایی به فروش می‌رسند یا نسخه‌های اصلی آنها به سختی یافت می‌شود. پس، به نظر شما، بهترین کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۲۳ برای ایرانیان کدامست؟ آیا باید با هزینه‌های هنگفت، کیف پول‌های سخت افزاری ترزور یا لجر را خریداری کرد؟

معرفی کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری چیست کیف پول سخت افزاری (Hardware Wallet) یا همان کیف پول‌های سرد، یک دستگاه فیزیکی برای ذخیره سازی دارایی‌های دیجیتال هستند. این دستگاه، از یک محیط امن فوق پیشرفته برخوردار است که امکان حمله هکرها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. با ذخیره سازی دارایی‌های دیجیتال در این نوع از کیف پول‌ها، دارایی‌ها در یک محیط دور از دسترس و دید هکرهای موجود در اینترنت قرار می‌گیرد. از این رو، تا زمانی که این کیف پول را به اینترنت و سیستم کامپیوتری خود متصل نکنید، امکان انتقال دارایی را نخواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امنیتی کیف پول‌های سخت افزاری به کلیدهای خصوصی آن مربوط می‌شود. کلیدهای خصوصی شما، در یک محیط کاملا آفلاین نگه داری می‌شود و همین موضوع، امنیت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. بسیاری از این ولت‌ها، ظاهری نسبتا کوچک، مشابه با یک فلش مموری را دارند و به راحتی، امکان جا به جایی آنها وجود دارد. کیف پول‌های سرد، بهترین روش برای ذخیره سازی دارایی‌های دیجیتال هستند. محیطی امن دارند و از طیف مختلفی از دارایی‌ها پشتیبانی می‌کنند. در مقابل، معمولا بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری، از بسیاری ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند. شما بدون نیاز به اتصال دائمی اینترنت، می‌توانید دارایی‌های دیجیتال مختلفی را در این کیف پول‌ها ذخیره سازی کنید و تا مدت‌های طولانی، سرمایه گذاری انجام دهید.

در کیف پول‌های سخت افزاری، هیچ نسخه‌ای از کلیدهای خصوصی شما به صورت آنلاین وجود ندارد و هکرها، از هیچ طریقی نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین، در این نوع از کیف پول‌ها، از یک پین‌کد اضافه استفاده می‌شود که میزان امنیت دارایی‌ها را دو چندان می‌کند. در این صورت، اگر به هر دلیلی، کیف پول شما دزدیده شده یا گم شود، باز هم کسی امکان دسترسی به دارایی‌های شما در داخل آن را پیدا نمی‌کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول سخت افزاری

همان‌طور که اشاره کردیم، کیف پول‌های سخت افزاری، دارای امنیت بسیار بالایی هستند و دارایی‌های شما را در یک محیط فوق امن نگهداری می‌کنند ولی آیا این مورد، تمام ویژگی‌های کیف پول سخت افزاری است؟ قطعا که این‌طور نیست. کیف پول‌های سخت افزاری دارای ویژگی‌های متعددی هستند. ویژگی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری، عبارت‌اند از:

امنیت بالا

اولین و مهم‌ترین ویژگی یک کیف پول سخت افزاری خوب، ارائه امنیت بالا از طریق احراز هویت دومرحله‌ای و امضای چندگانه است. زمانی که این ویژگی در یک کیف پول سخت افزاری وجود داشته باشید، شما می‌توانید از امنیت بالای آن مطمئن باشید. همچنین، برخی دیگر از کیف پول‌ها، دارای پشتیبان گیری یا ریکاوری هستند که باعث افزایش میزان امنیت در مواقع سرقت، گم شدن یا آسیب فیزیکی دستگاه می‌شود.

رابط کاربری نسبتا ساده

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کیف پول‌های سخت افزاری دارای رابط کاربری پیچیده‌ای هستند و افراد مبتدی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. بله، بسیاری از کیف پول‌های سخت افزاری، رابط کاربری پیچیده‌ای دارند ولی این موضوع، نشان از خوب بودن حتمی یک کیف پول نیست. شما باید در هنگام انتخاب کیف پول سخت افزاری خود، ابتدا به میزان حرفه‌ای بودن خود توجه کنید و سپس، یک کیف پول با رابط کاربری پیچیده یا ساده را بخرید.

ارزهای پشتیبانی شده

یک کیف پول سخت افزاری خوب، باید از ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی کند. قبل از انتخاب یک کیف پول سخت افزاری، حتما به ارزهای پشتیبانی شده آن دقت کرده و سپس، آن را خریداری کنید. اگر ارز دیجیتال مورد نظر شما در لیست ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول وجود ندارد، یک کیف پول سخت افزاری دیگر را انتخاب کنید.

دسترسی به پلفترم‌ها و صرافی‌ها

اگر از صرافی‌های خاص یا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌کنید، حتما از پشتیبانی این موارد توسط کیف پول مدنظر خود مطمئن شوید. یک کیف پول سخت افزاری خوب، از بیشترین پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور، پشتیبانی می‌کند.

ویژگی بهترین کیف پول سخت افزاری

استحکام بدنه

یک کیف پول سخت افزاری، باید بدنه قوی و نسبتا ضد ضربه‌ای داشته باشد. چرا که یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها به کیف پول سخت افزاری، از طریق بدنه وارد می‌شود. اگر کیف پول، بدنه ضد ضربه و محکمی داشته باشد، در هنگام ضربه خوردن، هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

برتری‌های کیف سخت افزاری نسبت به کیف پول نرم افزاری

به طور کلی، دو نوع کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که هر یک، در شرایط و موقعیت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که هر یک، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که مورد استفاده بسیاری از معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران این بازار قرار می‌گیرد. به نظر شما، کیف پول سخت افزاری، چه برتری در مقایسه با کیف پول نرم افزاری دارد؟

  • ذخیره سازی دارایی: در کیف پول سخت افزاری، دارایی به صورت آفلاین ذخیره می‌شود ولی در کیف پول نرم افزاری داده‌ها را روی کامپیوتر ذخیره می‌کند. ذخیره سازی روی کامپیوتر، امنیت را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، معمولا برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت، از کیف پول نرم افزاری استفاده می‌شود.
  • امنیت: همان‌طور که اشاره کردیم، نوع ذخیره سازی در کیف پول سخت افزاری کاملا متفاوت است و امنیت بالاتری را ارائه می‌دهد. چرا که دارایی‌ها در یک محیط کاملا آفلاین ذخیره سازی می‌شود. همچنین، در مقایسه با کیف پول‌های نرم افزاری، راهکارهای امنیتی متفاوتی در کیف پول سخت افزاری ارائه می‌شود. احراز هویت دومرحله‌ای و امضای چندگانه از راهکارهای امنیتی بسیار قوی کیف پول سخت افزاری است. وجود این راهکارهای امنیتی، باعث می‌شود که هیچ‌کسی امکان دسترسی به دارایی‌های شما را به دست نیاورد. این نوع از امنیت بالا، برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

درج؛ بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان

کیف پول‌های سخت افزاری، علاوه بر مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی که دارند، از معایبی هم برخوردار هستند. به عنوان مثال، کیف پول‌های سخت افزاری، قیمت بالایی دارند و خریداری آنها برای ما ایرانیان، تقریبا هزینه زیادی را به بار می‌آورد. یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول Trezor است که با قیمت بسیار بالایی در ایران به فروش می‌رسد. از این رو، بسیاری از معامله‌گران، از نظر اقتصادی امکان خرید این کیف پول را به دست نمی‌آورند. همچنین، دسترسی به بسیاری از کیف پول‌های سخت افزاری، در ایران وجود ندارد و مانند کیف پول‌های نرم افزاری، به راحتی قابل دسترس نیستند. به نظر شما، در این شرایط باید استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری را فراموش کنیم؟ چطور بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران را تهیه کنیم؟

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان

هرگز این‌طور نیست. همیشه یک راه حل خوب برای مشکلات وجود دارد. درج یک کیف پول سخت افزاری ایرانی است که متناسب با معامله‌گران ایرانی و نیازهای آنها طراحی شده است. شرکت امین درج خاورمیانه، برای اولین بار در سال ۱۳۹۷ تاسیس شد. این شرکت، با هدف ایجاد زیرساخت امن و مقرون به صرفه برای فعالان حوزه ارز دیجیتال در ایران، کار خود را آغاز کرد. در تیم درج، متخصصان نرم افزار، سخت افزار و کارشناسان حوزه ارز دیجیتال حضور دارند و با بررسی نیازهای این حوزه، سعی بر رفع خلاء و کمبود کیف پول سخت افزاری را دارند.

متخصصان شرکت درج، قصد طراحی یک جایگزین خوب و ایرانی برای کیف پول‌های سخت افزاری ترزور و لجر بودند که علاوه بر امنیت بالا، پشتیبانی و ضمانت هم داشته باشد. در حال حاضر، کیف پول‌ سخت افزاری درج، دارای ضمانت هستند و خدمات پشتیبانی در ایران دارند. در کیف پول درج، از زیرساخت نرم افزاری متن باز ترزور استفاده شده که آن را به یک کیف پول امن و مطمئن برای معامله‌گران ایرانی تبدیل می‌کند.

انواع کیف پول‌های سخت افزاری درج

کیف پول‌های سخت افزاری درج، دارای سه نوع متفاوت هستند که شما باید با توجه به نیاز خود، یکی از آنها را برای ذخیره سازی دارایی‌های خود، انتخاب کنید. انواع کیف پول‌های سخت افزاری درج، عبارت‌اند از:

کیف پول سخت افزاری درج وان (Dorj One)

کیف پول سخت افزاری درج مدل One، در سال ۱۳۹۷ طراحی و وارد بازار شد. شما پس از خریداری این کیف پول، به راحتی می‌توانید دارایی‌های خریداری شده یا ماین شده خود را در آن ذخیره سازی کنید. همچنین، امکان انتقال دارایی‌ها به دیگران هم در این کیف پول وجود دارد. از آن‌جایی که این کیف پول، در مقایسه با کیف پول‌های نرم افزاری امنیت بالاتری دارد، پس انتخاب مناسب‌تری برای معامله‌ها یا سرمایه‌گذاری‌هایی با مقیاس بالاتر است. از این کیف پول، برای خرید، فروش و نگهداری انواع ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم کیف پول سخت افزاری درج مدل One، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • امکان اتصال به کیف پول متامسک
  • امکان اتصال به صرافی‌های غیرمتمرکز مانند Uni Swap و Pancake Swap
  • دارای صفحه نمایشی با رزولوشن ۶۴ در ۱۲۸
  • سازگار با سیستم عامل‌های ویندوز، IOS، لینوکس و مکینتاش
  • امکان ذخیره سازی بیش از ۱۵۰۰ نوع دارایی ارز دیجیتال
  • اتصال پلفترم اختصاصی کیف پول ترزور
  • سازگاری با ویندوز ۸ به بالا و IOS 10 و ۱۱ به بالا
  • پشتیبان گیری به کمک عبارت بازیابی ۱۲ الی ۲۴ کلمه‌ای
  • دارای پین کد با حداکثر ۵۰ کاراکتر که باید شامل حروف، اعداد، فاصله و حروف بزرگ و کوچک باشد.
  • امکان انجام تنظیمات و اجرای برنامه‌های کیف پول روی موبایل و کامپیوتر
  • دارای کلید خصوصی پیشرفته (Passphrase)

کیف پول سخت افزاری درج وان پلاس (Dorj One Plus)

زمانی که برای اولین بار مدل One کیف پول سخت افزاری درج وارد بازار شد، افراد زیادی جذب آن شدند. در واقع، بسیاری از معامله گران، به دنبال یک کیف پول سخت افزاری اقتصادی با امنیت بالا بودند که دقیقا کیف پول One، این نیازها را برطرف کرد. پس از معرفی مدل One، یک مدل دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری درج به نام One Plus معرفی شد. این کیف پول، دقیقا مشابه با مدل One است ولی به دلیل دارایی از یک صفحه لمسی، به یک کیف پول بهتر تبدیل شد.

در واقع، کیف پول وان پلاس، یک کیف پول مقرون به صرفه در مقایسه با کیف پول T است و یک کیف پول، نسبتا گران‌تر در مقایسه با مدل One است. بسیاری از معامله‌گران مبتدی و حرفه‌ای، کیف پول وان پلاس را برای خود انتخاب می‌کنند.

کیف پول سخت افزاری دُرج مدل T

بهترین کیف پول سخت افزاری برای ایرانیان

کیف پول سخت افزاری دُرج مدل T، از جدیدترین کیف پول‌های درج است که شباهت‌های زیادی با مدل اولیه کیف پول‌های درج یعنی مدل One دارد. مهم‌ترین تفاوت میان این دو کیف پول، اضافه شدن یک نمایشگر لمسی رنگی و حذف شدن کلیدهای فیزیکی در مدل T است. از نظر امنیتی، سازگاری و دسترسی، دقیقا مانند مدل One عمل می‌کند.

مهم‌ترین وظیفه این مدل از کیف پول‌های درج، نگهداری از کلیدهای خصوصی در بلاکچین ارزهای دیجیتال کاردانو، مونرو و ریپل است. همچنین، این کیف پول به شما امکان استیک کردن ارزهای دیجیتالی مانند ADA، EOS و XTZ را می‌دهد. در نگهداری ارز دیجیتال در این کیف پول، هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما بدون محدودیت، می‌توانید انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را در آن ذخیره‌سازی کنید. از دیگر ویژگی‌های این کیف پول، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • امکان ذخیره‌سازی انواع ارز دیجیتال بدون محدودیت
  • امکان اتصال به پلتفرم‌های Binance DEX و Binance Smart Chain
  • طراحی منحصر به فرد و کیفیت بالا
  • دارای امنیت بسیار بالا برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • امکان حفاظت از دارایی‌های در برابر انواع حملات هکری و سرقت
  • دارای سلسله مراتب قطعی (HD) برای کنترل کلیدهای خصوصی

چرا کیف پول سخت افزاری درج؟

به طور کلی، همان‌طور که متوجه شده‌اید، کیف پول سخت افزاری برتری‌های بیشتری در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری دارد. پس، اگر سرمایه گذاری طولانی مدت، با دارایی زیادی را انجام می‌دهید، حتما به یک کیف پول سخت افزاری نیاز پیدا می‌کنید. کیف پول‌های سخت افزاری، به دلیل امنیت بالایی که ارائه می‌دهند، تمام خلاء های امنیتی مهم در حوزه ارز دیجیتال را به حداقل می‌رسانند. از آن‌جایی که این کیف پول‌ها، نسخه‌های خارجی دارند، با قیمت بالایی به فروش می‌رسند و حتی، واردات برخی از آنها به ایران انجام نمی‌شود.

بهترین گزینه در این شرایط، استفاده از کیف پول سخت افزاری ایرانی است. برند درج، یک برند ایرانی است که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند و کیف پول‌های سخت افزاری ایرانی با کیفیت بالا را تولید می‌کنند. این ولت های امن ارز دیجیتال در وبسایت رسمی دُرج به نشانی dorj.ioبا قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رسند و به راحتی در دسترس همه افراد هستند. استفاده از آنها بسیار ساده است و از انواع ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: ۳ میانگین: ۵]
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم افق اقتصادی در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام‌هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی‌پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت‌های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی میباشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 4
    1. نویسنده :امیرحسین برزگر

      خیلی دوست داشتم بدونم منظور از کیف پول سخت افزایش ارز دیجیتال چیه، ممنون که انقدر ساده و خوب توضیح دادید

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده امیرحسین جان 🙂

    1. نویسنده :آرمان جهانبین

      کیف پول های ترزور خیلی عالین و من استفاده کردم ولی خب الان قیمتش خیلی زیاد شده توی ایران و نمیصرفه بخری. بهتره ولت سخت افزاری درج که خیلی شبیهش هست رو بررسی کنید چون تو سایتش نوشته که با ترزور سویت کار میکنه

      1. نویسنده :افق اقتصادی

        ممنون که تجربه خودتون رو به اشتراک گذاشتید آرمان جان